Antreprenori

Carrefour sprijină producătorii de legume și fructe să treacă la agricultura ecologică. Cum poți intra în program

Reading Time: 3 minute

Carrefour România a lansat a treia ediție a programului „Creștem România BIO”, prin care susține agricultura sustenabilă și încurajează obiceiurile sănătoase de consum, având la bază produsele bio.

În România, doar 1,53% din suprafețele destinate agriculturii sunt exploatate ecologic, alte 1,33% fiind în proces de conversie, potrivit Eurostat.

Programul „Creștem România BIO” este implementat de Carrefour în parteneriat cu Ecocert, organism care asigură serviciile de certificare a producției agricole, atestând conformitatea produselor cu standardele ecologice.

În acest an, producătorii interesați de conversia la agricultura ecologică sau care au început deja procesul de conversie se pot înscrie pe crestemromaniabio.ro în intervalul 1-30 aprilie 2021. Formularul, precum și criteriile de eligibilitate pentru ediția 2021 sunt disponibile pe pagina https://crestemromaniabio.ro/aplica-acum.

„Ambiția Comisiei Europene este ca până în 2030 suprafețele ocupate de culturi organice să reprezinte cel puțin 25% din totalul celor aflate în exploatare la nivelul întregii Uniuni. În România, doar 1,53% din suprafețele destinate agriculturii sunt astăzi exploatate ecologic, alte 1,33% fiind în proces de conversie, potrivit Eurostat. Este un context european și național care ne dă toate motivele să continuăm «Creștem România BIO» ca demers strategic prin care punem umărul la crearea unor noi standarde în agricultură și la întărirea ecosistemului de producători, organisme de certificare și consumatori.”.

Anca Damour, Executive Board Member Carrefour România

Criterii de înscriere pentru producători

Orice producător își poate depune candidatura dacă îndeplinește câteva condiții:

  • Produce legume sau fructe proaspete (cerealele și produsele procesate se exclud).
  • Are o suprafață minimă cultivată de 2.000 mp (pentru spații protejate, precum sere sau solarii) sau de 2 ha (pentru culturi în câmp deschis).
  • Deține în proprietate suprafața minimă pe care dorește să o treacă în conversie.
  • Este persoană juridică, poate înființa o firmă sau este deja în procesul de înființare a unei firme (PFA, II, SRL, IF etc.).
  • Deține, închiriază sau dezvoltă pe perioada conversiei un spațiu de depozitare/ambalare autorizat sanitar-veterinar de către ANSVSA.
  • Poate ambala articolele la condiționări diverse (ex. gramaj 100 g, 250 g, 1 kg etc.).
  • Deține sau poate închiria un mijloc de transport conform cerințelor (frigorific, termodiagramă electronică etc.) pentru a transporta produsele până la magazinele/depozitele Carrefour, în funcție de standardul produsului.

Programul este deschis inclusiv producătorilor care au început deja procesul de conversie.

Ce beneficii au producătorii

  • un contract ferm pe perioada de conversie (1-3 ani) și încă 2 ani după momentul în care devin producători bio, precum și garanția că își vor putea vinde recolta la prețuri corecte în rețeaua magazinelor Carrefour;
  • preluarea costurilor de certificare pentru toată perioada de conversie, atât în cazul agricultorilor care urmează să își certifice pentru prima oară culturile, cât și în cazul celor care sunt deja în proces de conversie;
  • consiliere pentru procesul de conversie la bio, în ceea ce privește procedura de elaborare a dosarului, în parteneriat cu organismul de certificare Ecocert;
  • promovarea și vânzarea produselor rezultate din al doilea an, sub eticheta „în conversie la BIO”, la un preț superior produselor din agricultura convențională. Carrefour este primul retailer care a introdus această etichetă prin care sprijină agricultorii în procesul de conversie și, totodată, desfășoară acțiuni de educare a consumatorilor cu privire la beneficiile produselor organice;
  • susținere și consiliere pentru dezvoltarea afacerii, oferind inclusiv suport de marketing și promovare pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate.

În primii doi ani de funcționare, 2019 și 2020, în program s-au înscris peste 600 de fermieri locali. O parte din ei au început încă de anul trecut să le ofere clienților magazinelor Carrefour produse proaspete (legume și fructe) provenite din culturi aflate în proces de conversie.

Și în acest an, în funcție de sezon, clienții vor găsi pe rafturi: salată verde, ceapă, roșii, dovlecei, zucchini, ardei, castraveți, zmeură, mure, pepene verde și galben, morcovi, cartofi albi și mov, alune de pădure, mere, verdeață, usturoi verde, plante aromatice, toate purtând eticheta unică de la Carrefour “în conversie la BIO”.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Telefoanele chiar ascultă conversațiile noastre? Mitul explicat de specialiști

Când prietenii se adună și vorbesc despre un anumit subiect, de multe ori descoperă că, la scurt timp după ce…

19 ore ago

O nouă ediție de Titluri de Stat TEZAUR cu dobânzi de 7%, disponibilă de luni

Începând de luni, 4 noiembrie, românii pot investi în titluri de stat TEZAUR cu maturități de 1,3 sau 5 ani,…

19 ore ago

Libra Internet Bank a lansat Live FX, o platformă pentru schimburi valutare non-stop

Libra Internet Bank oferă clienților business posibilitatea de a efectua schimburi multi-valutare în timp real, prin intermediul platformei Live FX,…

22 de ore ago

Genesis Property a primit calificativul „Green Star”, în urma evaluării performanței factorilor ESG

Genesis Property, unul dintre cei mai importanți proprietari de clădiri de birouri din România, a devenit în 2024 prima companie…

23 de ore ago

Mobilitatea pe două roți, încotro? Discuții la București cu Bolt, I’Velo, Splash și Lime

Săptămâna viitoare Bucureștiul va fi gazda celei de-a 4 a întâlniri de lucru din cadrul parteneriatului interregional al proiectului european…

23 de ore ago

Hesburger deschide al cincilea restaurant din România, la Băneasa Shopping City

Hesburger, cel mai mare lanț fast-food din Finlanda și un brand renumit în toată Europa, a deschis un nou restaurant,…

23 de ore ago