Stiri

Carrefour România a participat cu programul „Deschidem vinul românesc” la Milano Wine Week

11 oct. 2022 3 min

Carrefour România a participat cu programul „Deschidem vinul românesc” la Milano Wine Week

Reading Time: 3 minute

Carrefour România a participat cu programul „Deschidem Vinul Românesc” la Milano Wine Week, unul dintre cele mai mari evenimente internaționale dedicate vinului, urmărind misiunea principală de a pune vinul românesc și soiurile autohtone pe harta internațională a vinului.

Evenimentul are loc în perioada 8-16 octombrie și reunește producători, degustători, oenologi, experți și iubitori de vin din întreaga lume. Paisprezece crame românești, parte a programului Carrefour, au prezentat la Milano selecții clasice premium, dar și soiuri mai puțin cunoscute ale viticulturii românești, precum Crâmpoșia, Negru de Drăgășani, Șarba, Tămâioasa Românească, Feteasca Regală, Cadarca și altele, marcând și o premieră pentru piața italiană, aceste vinuri fiind introduse pentru prima dată în Italia.

„România beneficiază de vinuri extraordinare și de producători de vinuri cu expertiză de top și pasiune pentru ceea ce fac și cu un simț al solidarității cu comunitățile în care sunt produse vinurile. Aceste valori sunt cele care ne unesc în programul național «Deschidem Vinul Românesc» pe care l-am conceput pentru ei, dar și împreună cu ei. Prezența lor la Milano Wine Week face parte dintr-o strategie susținută care valorifică specificul strugurilor și vinurilor din țara noastră și arată că vinul nostru românesc se poate transforma într-un brand național. Această acțiune comună de la Milano va avea cu siguranță efecte benefice asupra întregii industrii vinicole din România. Susținem cramele locale să acceseze piețele internaționale și avem inițiative în acest sens.”

Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer Carrefour România
Carrefour Milano Wine Week 2022

Pe 9 octombrie, România a beneficiat de o zi exclusivă în cadrul Milano Wine Week, la Palazzo Bovara, aducând vinurile românești în centrul atenției internaționale. Marinela Ardelean, critic de vin, arbitru la concursuri internaționale, Ambasadorul de vinuri al programului „Deschidem Vinul Românesc”, și Mircea Niculescu, Senior Wine Buyer la Carrefour România, au susținut cu această ocazie patru prezentări de tip Masterclass, în care cunoscători, experți internaționali și invitați speciali au avut ocazia să deguste și să analizeze profesionist vinurile românești.

„A fost o mare bucurie pentru mine să prezint la Milano Wine Week soiurile de mare valoare cultivate pe solurile românești, prea puțin cunoscute de iubitorii de vin din întreaga lume. Astfel de inițiative duc vinul românesc unde merită să fie, după ce în ultimii ani piața a evoluat formidabil; am avut inclusiv reacții de la experți care ne apreciaza vinul ca fiind un competitor serios pentru  vinurile străine. Astfel  dăm încredere și producătorilor și consumatorilor în noua lume a vinului din România. Pe plan personal, ca româncă rezidentă în Italia, țară cu o multimilenară cultură a vinului, m-am simțit onorată să reprezint chiar aici vinul din România.”

Marinela Ardelean, ambasadorul programului „Deschidem Vinul Românesc”

Cele 14 crame partenere Carrefour prezente la Milano sunt: Via Viticola; Domeniile Prince Matei; Jidvei; Domeniul Bogdan; The Iconic Estate – Alexandrion Group; Avincis; Villa Vinea; Cotnari; Crama Rotenberg; Davino; Domeniile Săhăteni – Aurelia Vișinescu; Crama Gîrboiu; Gramofon Wine; Domeniile Tohani.

„O atmosferă efervescentă, nume importante din industrie și numai aprecieri la adresa vinului nostru: duminică am fost în centrul atenției la Milano Wine Week. Suntem încântați că am putut participa alături de Carrefour la această celebrare a vinului românesc la Milano, capitala internațională a vinului în aceste zile.”

Oana Stan, Director de Marketing Domeniul Bogdan

Deschidem Vinul Românesc”, programul Carrefour inițiat în 2019, are misiunea de a sprijini industria vinului românesc și de a pune România pe harta internațională a vinului, cu o selecție de peste 200 de etichete, dintre care unele sunt vândute exclusiv în Carrefour la nivel național. În 2021, Carrefour a promovat vinul românesc la New York cu ocazia Zilei Naționale, iar anul acesta, „Deschidem Vinul Românesc” a făcut încă un pas curajos pentru strugurii românești, pentru tehnicile tradiționale și inovatoare de producție locale, pentru modernitatea și inovația pe care o cultivă viile noastre, provocând țara vinului, Italia, să descopere vinul românesc.

„Cu participarea la Milano Wine Week, am mai făcut un pas în aduce vinului nostru recunoașterea pe care o merită la nivel mondial. Echilibrul între tradiție și modernitate este apreciat aici deopotrivă de experți și iubitori ai vinului și ne bucurăm că am reprezentat România la acest eveniment de anvergură internațională, în cadrul programului Deschidem Vinul Românesc.”

Alin Lăzărescu, Director General Via Viticola

Deschidem Vinul Românesc este un program național pe termen lung, dezvoltat de Carrefour România cu misiunea de a sprijini industria vinului românesc și de a pune România pe harta internațională a vinului. Experții în vin ai programului călătoresc în țară vizitând crame, de la cele cunoscute mărci, până la micile afaceri ale familiilor de producători locali, în căutare de noi vinuri pe care să le promoveze la nivel național. După ce aceștia degustă și selectează vinurile, consultanții programului sprijină vinificatorii în eforturile de branding, promovare și distribuție, pentru a pătrunde cu succes în retailul modern.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: