Stiri Companii

Carrefour România a avut a doua cea mai mare creștere la nivel european în cadrul grupului în primul semestru din 2022

3 aug. 2022 4 min

Carrefour România a avut a doua cea mai mare creștere la nivel european în cadrul grupului în primul semestru din 2022

Reading Time: 4 minute

Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru prima jumătate a anului, înregistrând o creștere a vânzărilor cu 13,2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, un avans de 22% al sectorului de e-commerce și un ROI în creștere cu 10%.

Valorile pieței locale în termeni comparabili (+4,1% pentru H1 și 6,4% pentru Q2) poziționează Carrefour România pe poziția a doua ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european.

Grupul Carrefour a înregistrat rezultate puternice în prima jumătate a anului, concentrându-se pe satisfacția clienților înainte de toate și câștigând cote de piață reprezentative în țările cheie ale grupului: Franța, Spania și Brazilia.

Grupul și-a menținut angajamentul asumat la începutul anului: protejarea puterii de cumpărare a consumatorilor și consolidarea modelului economic, printr-o strategie de preț granulară și un control strict al costurilor. Acestea s-au tradus într-o marjă ROI stabilă de 2,1% pe parcursul semestrului și o îmbunătățire semnificativă de +110 milioane euro a fluxului de numerar net disponibil.

„În contextul inflației accelerate, Carrefour a înregistrat o performanță robustă, cu rezultate în creștere, demonstrând că modelul de business este unul solid, iar strategia comercială este relevantă pentru consumatori, având o cotă de piață ascendentă în toate regiunile cheie. Așa arată rezultatul unei mobilizări excelente a echipelor și ne permite să ne uităm la a doua jumătate a anului cu încredere, păstrând totuși un control strict al costurilor. În același timp, grupul își continuă procesul de transformare. Achiziția Grupo BIG este finalizată și facem progrese rapide la nivel de grup pentru integrare. Am anunțat recent vânzarea Carrefour Taiwan către partenerul nostru, Uni-President, care va fi o operațiune generatoare de valoare pentru grup. Continuăm să implementăm planul nostru digital, cu un progres semnificativ pentru Carrefour Links. De asemenea, ne întărim angajamentul CSR printr-o abordare proactivă pentru a reduce, printre altele, consumul de energie. Carrefour continuă să progreseze și își va prezenta, pe 8 noiembrie, noul plan strategic pentru traiectoria de business cu orizont 2026 și ambițiile pe termen lung.”

Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour

Indicii prețurilor de consum s-au accelerat treptat în toate țările Grupului, reflectând inflația materiilor prime, costurile de producție și costurile de distribuție. În acest context, comportamentele de consum s-au dovedit a fi reziliente.

Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Carrefour a observat o ușoară modificare a comportamentului de cumpărare, în special în țările europene în care inflația este cea mai pronunțată, cum ar fi Spania și România, reflectând atenția tot mai mare a consumatorilor față de constrângerile puterii de cumpărare. Carrefour răspunde printr-o serie de măsuri precum:

  1. diversitatea de formate, în special cele care oferă cele mai mari reduceri (hipermarketuri, Supeco)
  2. produse marcă proprie Carrefour, care oferă un raport calitate-preț excelent, precum și gama îmbunătățită de produse Simpl’, foarte accesibile. Ponderea produselor cu etichetă privată a crescut în conformitate cu evoluția istorică, iar acum reprezintă mai mult de 32% din vânzări
  3. o poziționare deosebit de competitivă a prețurilor pe cele mai sensibile produse de bază pentru clienți, cum ar fi, de exemplu, prin campaniile “Bonul de Weekend” în România sau     “30 de produse pentru 30 euro” în Franța
  4. atractivitatea programului de loialitate și consolidarea dinamicii promoționale, atât în ceea ce privește numărul de promoții, cât și la nivel de reduceri de preț.

În primul semestru din 2022, vânzările (cu TVA) ale grupului Carrefour au crescut cu 5,4% în termeni comparabili, în timp ce veniturile operaționale recurente (ROI) au crescut 10%, respectiv 1,6% la curs valutar constant (+12 milioane de euro).

În trimestrul al doilea al anului, vânzările grupului au crescut cu 7,3% în termeni comparabili (LFL) în Q2 (+8,1% LFL în categoria alimente, +2,9% LFL în categoria produse non-alimentare), reflectând o dinamică comercială solidă în contextul inflației, și relevanța modelului multi-format și omnichannel. Această performanță a fost obținută pe o bază comparabilă deja ridicată, cu +3,6% LFL în Q2 2021 și +6,3% în Q2 2020.  

Costurile de distribuție s-au îmbunătățit la 15,3% din vânzările nete, față de 16,3% în H1 2021, în ciuda unei creșteri semnificative a costurilor legate de materiile prime (energie, hârtie etc.). Acestea au beneficiat de un impuls bun al vânzărilor și de planuri de reducere a costurilor. Veniturile operaționale recurente (ROI): +10,0% sau +1,6% la curs valutar constant (efectul valutar a fost pozitiv, în special datorită aprecierii Realului brazilian). Marja operațională a fost de 2,1%, în linie cu H1 2021.

Carrefour și-a propus să fie lider mondial în retailul digital. Carrefour Links continuă să crească rapid, cu 302 parteneri activi la sfârșitul lunii iunie față de 235 la sfârșitul lunii aprilie și o contribuție tot mai mare la ROI. Comerțul electronic a continuat să crească pe o bază comparabilă ridicată, cu o creștere de +16% a GMV în H1 2022. Q2 a înregistrat o accelerație cu +22% creștere după +10% în Q1.

Rezultate puternice pentru Carrefour România

Valoarea pieței locale în termeni comparabili (+4,1%) poziționează România pe locul 2 la nivel European pentru primul semestru în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri. În trimestrul doi, Carrefour România a progresat puternic încă o dată, cu o creștere de 6,4% în termeni comparabili (LFL), după creșterea de 8,4% în trimestrul doi din 2021.

În conformitate cu strategia globală și viziunea omnichannel, Carrefour România închide al doilea trimestru al anului 2022 cu 377 de magazine în toate formatele (hipermarket, market și express), precum și prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse.

În prima jumătate a anului, Carrefour a continuat expansiunea cu 11 deschideri de magazine, dintre care un discounter (Supeco) și 10 magazine Carrefour Express, alături de o extindere a amprentei digitale, printr-un nou partener strategic în e-commerce, Glovo România, care completează parteneriatul puternic existent deja cu Bringo în acest segment. Cifrele înregistrate continuă trendul ascendent al businessului, după ce Carrefour a înregistrat în 2021 o creștere a cifrei de afaceri de 2%, comparativ cu 2020, ajungând la un total de 2,3 miliarde euro.

„Principala provocare cu care ne-am confruntat anul acesta, ca orice retailer din Europa, a fost gestionarea inflației. Prioritatea noastră a fost să reducem constrângerile care au impactat puterea de cumpărare a clienților noștri, printr-o ofertă extinsă de produse marcă proprie și de prim preț, precum și activări comerciale. Am investit toate efectele pozitive generate de disciplina noastră de control al costurilor în prețurile noastre pentru a ne menține competitivitatea și marjele de operare. În acest sens, portofoliul de etichete proprii s-a extins pe tot parcursul anului, cu peste 125 de articole noi lansate în H1 și acoperă 91% din totalul vânzărilor de produse noi. Ne bucurăm că am reușit să aducem o contribuție pozitivă la nivel de grup cu sprijinul celor 16.000 de colegi ai noștri. Vom continua să ne consolidăm strategia multiformat și transformarea digitală pentru a ne conecta mai bine cu clienții noștri și pentru a ne continua creșterea consecventă.”

Régis Moratin, CFO Carrefour România
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: