Implicare cu #GrijăPentruBine
Reading Time: 5 minuteCa lider în industria alimentară, Caroli s-a asigurat că, în aceste momente dificile, va continua să le ofere românilor produsele de care au nevoie, sprijinind în același timp comunitatea din care face parte prin implicare directă, spune Roxana Manolescu, CEO al Caroli Foods Group.
Roxana Manolescu are peste 21 de ani de experiență în economie și finanțe, timp în care și-a dezvoltat vaste abilități de leadership prin conducerea unor echipe și proiecte diverse. S-a alăturat echipei Caroli în anul 2007 și, prin prisma poziției de CFO, a avut un rol important în dezvoltarea și performanța companiei pe piață. Este CEO al Caroli Foods Group din iulie 2019.
Cum v-ați implicat în susținerea celor care sunt în linia întâi a luptei contra COVID-19?
Chiar dacă nu suntem în lumina reflectoarelor atât de des ca alte profesii, în aceste zile, și noi suntem printre cei care se află în linia întâi, alături de cadrele medicale, farmaciștii, angajații din domeniul siguranței publice, distribuție, alături de jurnaliști și vânzătorii din magazine și celelalte profesii indispensabile în această perioadă. Sunt câteva domenii nu doar strategice, ci și absolut esențiale, iar industria alimentară este unul dintre aceste sectoare. Așa că, în primul rând, susținem lupta celor care sunt în linia întâi prin măsurile adiționale de siguranță pe care le-am luat pentru a ne proteja angajații și pentru a le asigura consumatorilor români disponibilitatea produselor de care au nevoie. Pentru a fi un suport pentru consumatori și comunitate ne implicăm inclusiv în diverse proiecte umanitare, din #GrijăPentruBine. Mai mult decât atât, ne-am asumat un rol activ în sprijinul mai multor comunități defavorizate, precum minori, familii nevoiașe, persoane vârstnice sau cu handicap. În această perioadă vulnerabilă pentru comunitatea în care trăim este foarte important sprijinul reciproc. Sub misiunea “Aducem mâncarea preferată în comunitățile de pretutindeni” și prin intermediul Asociației Banca pentru Colectarea și Distribuția Alimentelor, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie Constanța, precum și Spitalului Județean Argeș, Caroli a distribuit mai multe alimente persoanelor aflate în nevoie. Am direcționat rapid materiale de protecție și produse în valoare totală de peste 100.000 euro către instituții ale statului sau organizații nonprofit. Suntem pe deplin conștienți de responsabilitatea enormă pe care o avem ca lider al acestei industrii și știm că fiecare activitate a noastră are un puternic impact în societate. Caroli Foods Group susține calitatea vieții și asigură o importanță deosebită siguranței comunității din care face parte, astfel compania a oferit Spitalului Județean de Urgență Pitești aproximativ 600 litri de dezinfectanți atât pentru personalul din spital, cât și pentru igienizarea suprafețelor. Caroli Foods Group contribuie și vine constant în sprijinul comunităților, deoarece una dintre viziunile companiei este aceea de a-și proteja angajații și comunitatea locală.
Ce măsuri ați luat de la începutul crizei medicale și până acum pentru protejarea angajaților?
Atunci când este în joc sănătatea oamenilor, comportamentul se schimbă spre prudență și îngrijorare, iar viteza de reacție și suportul acordat consumatorilor și comunității devin esențiale, pentru deopotrivă oameni și companii. Având ca prioritate sănătatea și siguranța angajaților noștri și a familiilor lor, și în conformitate cu indicațiile autorităților în legătură cu pandemia de COVID-19, noi, la Caroli Foods, parte din Sigma Grup, am luat toate măsurile necesare de protecție încă înainte de declararea stării de urgență. La fel de important este faptul că toate echipele au fost în permanență informate cu privire la măsurile de prevenție luate, că am elaborat protocoale pentru fiecare situație potențială și le‑am comunicat angajaților noștri, astfel încât să poată interveni cu maximă rapiditate. Acordăm o atenție sporită respectării cu strictețe a standardelor de igienă, sănătate și siguranță. Ținând cont de situația neprevăzută în care ne aflăm, am constituit un comitet local de criză pentru a anticipa, gestiona și a rezolva situațiile urgente.
Am actualizat protocoalele interne și planurile și ne-am structurat măsurile de protecție specifice acestei perioade în jurul a trei mari piloni: în primul rând, protejarea angajaților noștri din fabrică, din logistică, vânzări și din sediul central, apoi, asigurarea continuității produselor la raft și suportul oferit consumatorilor și comunității. Astfel, acolo unde a fost posibil, am implementat lucrul de acasă, iar întâlnirile de afaceri s-au mutat pe canalele de comunicare online. Pentru angajații noștri din fabrică ne-am uitat la fiecare moment din ziua lor, de când pleacă de acasă, și până se întorc acasă și am suplimentat măsurile de protecție destinate siguranței lor, pe tot acest parcurs. Am suplimentat măsurile de igienă din punctele noastre de lucru, am crescut numărul dezinfecțiilor, am optimizat schimburile și am introdus echipamente de protecție suplimentare. Spre exemplu, indiferent de zona de lucru, toți angajații au primit kituri de protecție, măști și dezinfectanți inclusiv pentru momentele în care nu se află în incinta companiei. Pentru a monitoriza cât mai eficient starea de sănătate a angajaților am introdus inclusiv scannere de temperatură la intrarea în schimburi. Am urmărit îndeaproape toate reglementările apărute la nivel local și național și punem în practică fiecare nouă recomandare din partea autorităților, dar și măsuri suplimentare pe care le-am identificat intern. Toate măsurile luate sunt publicate și pe site-urile noastre: www.casacarolistilor.ro, www.carolifoods.ro, www.caroli.ro.
Dar pentru continuarea businessului, menținerea producției și a distribuției la cote normale?
După cum spuneam, am luat toate măsurile de siguranță, chiar mult mai multe decât cele recomandate de autorități. Față de procedurile stricte pe care le aplicam deja, suntem organizați atât operațional, cât și logistic în baza unor protocoale suplimentare de siguranță. Am lucrat cu toată echipa la reorganizarea unor fluxuri de producție, la restructurarea programului de lucru astfel încât să asigurăm continuitate în producție, în condiții optime de siguranță atât pentru angajați, cât și pentru produsele noastre. Am implementat un set corespunzător de măsuri pentru a ne desfășura activitatea în siguranță și în mod responsabil, inclusiv în ceea ce privește relația cu terțe părți, precum șoferii externi sau furnizorii; totodată, am revizuit și actualizat toate procedurile de recepție a materiei prime și a mărfurilor de la furnizori naționali și internaționali. După cum este și firesc, contextul acestei pandemii a produs schimbări și în activitatea noastră, ca în toate industriile. Noi am început rapid să ne adaptăm la noul context și ne concentrăm cu toții, în fiecare zi, pe adaptarea businessului la noul context.
Care este scopul inițiativei #grijapentrubine?
Ne-am dorit să fim și mai relevanți în această perioada grea, să mutăm focusul dinspre obișnuitele prezentări ale brandurilor noastre către valoarea adăugată pe care o aducem în viața oamenilor, către utilitate. Am încercat să adunăm oameni în jurul unor proiecte care ajută în mod real comunitatea, prin mobilizarea consumatorilor brandurilor noastre Sissi, Caroli, Campofrio și Maestro într-o inițiativă, din #grijapentrubine, de sprijinire a tuturor eroilor din linia întâi. Cu siguranță că, pe măsură ce situația pandemiei evoluează, vom lua noi măsuri și ne vom implica și mai mult pentru a sprijini comunitatea în această perioadă dificilă. Inițiativa din #grijapentrubine este strâns legată de una dintre cele mai importante valori ale grupului: “fostering wellbeing”, pe care o trăim zi de zi în Caroli Foods Group. Am adresat o invitație tuturor românilor de sprijinire a tuturor eroilor din linia întâi, de care aminteam mai devreme. Pentru că acum, mai mult ca niciodată, este momentul ca brandurile să se comporte ca adevărate modele și să inspire, nu doar prin mesaje încurajatoare, dar și prin fapte. Astfel echipa de marketing a propus această inițiativă și a invitat consumatorii noștri să se implice, să dea dovadă de solidaritate cu cei din linia întâi, fără să iasă din casă. Găsiți toate detaliile, cât și toate mesajele create și dedicate eroilor noștri pe www.casacarolistilor.ro. Din #GrijăPentruBine, i-am inspirat pe consumatori să susțină, cu un gest mic, un erou din linia întâi, care face gesturi mari, în fiecare zi!
Cât de importantă este solidaritatea în astfel de momente? Ce credeți că se va schimba din acest punct de vedere în România?
În vremea noului coronavirus, poate mai mult ca oricând, solidaritatea înseamnă mai mult decât că suntem cu toții, împreună, în această situație. Cercetătorii din întreaga lume sunt implicați într-o colaborare fără precedent pentru testarea tratamentelor experimentale pentru COVID-19. Pe tot globul, expresiile locale de solidaritate par să se răspândească pe măsură ce indivizii au început să acționeze în numele celor care au nevoie. Da, această pandemie provoacă schimbări radicale în comportamentul uman din întreaga lume, de la liderii guvernamentali la acțiunile cetățenilor sau comportamentul brandurilor, expresiile de manifestare a solidarității sunt un răspuns bun și de bun-simț la criză. Dar astfel de răspunsuri și caracterul global al crizei actuale impun, de asemenea, să considerăm solidaritatea în moduri diferite. Pe măsură ce criza lovește, ea deschide noi sensuri a ceea ce este posibil și suntem nevoiți să ne imaginăm noi moduri de a fi unul cu celălalt. Solidaritatea de astăzi ne dă tuturor oportunitatea de a ne regândi valorile și intențiile și de a relata poveștile pe care le spunem despre cine suntem, unde aparținem și pe cine avem alături. Aceasta este schimbarea pe care o văd și mi-o doresc, inclusiv pentru România.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz