Crede că o bijuterie trebuie să exprime personalitatea și starea de spirit a celei care o poartă și să evolueze odată cu aceasta. De aceea, Lavinia Lazăr-Ciesielski a investit peste 200.000 de euro în crearea brandului inovator Carlette Jewellery, care, printr-un mecanism patentat în Elveția, permite configurarea și apoi modificarea bijuteriilor de către clienți, element cu element.
Cu o carieră internațională în domeniul afacerilor, antreprenoarea se simțea deseori pusă în încurcătură atunci când trebuia să își aleagă bijuteriile pentru o călătorie de afaceri sau la începutul unei zile aglomerate. „Am o viață profesională activă. Călătoresc, mă întâlnesc cu parteneri, particip la mai multe evenimente diferite pe parcursul unei zile. Astfel, am avut mereu problema, destul de presantă, de a nu ști ce să îmi pun ca bijuterii, atunci când îmi fac bagajul sau pur și simplu mă pregătesc pentru ziua care urmează. Bijuteriile sunt o pasiune pentru mine și cred că rolul lor nu se rezumă la a exprima latura frumoasă. Ele ne ajută să transmitem lucruri pe care nu le putem pune în cuvinte. Aveam nevoie, deci, de bijuterii care să îmi permită să mă adaptez și să se potrivească stilului meu de viață foarte activ. Faptul că nu am găsit nimic care să îmi ofere această versatilitate m-a pus pe gânduri”, povestește Lavinia Lazăr-Ciesielski.
De la conștientizarea acestei nevoi și până la crearea brandului Carlette nu a mai fost decât un pas. De fapt, o călătorie cu avionul. „Era anul 2019. Mă întorceam dintr-o călătorie de business la Londra, când am schițat primul concept de bijuterie Carlette, chiar în avion, pe un șervețel, folosind pixul companiei aeriene”, își amintește amuzată antreprenoarea.
Au urmat doi ani presărați cu zeci de discuții, pentru a găsi o fabrică parteneră, care să înțeleagă conceptul și să adapteze mecanismul pe care îl gândise fără a cunoaște constrângerile tehnice din domeniul bijuteriei. Ideea antreprenoarei de a inova, creând coliere și brățări modulare, care permit clientului final să își creeze propiul stil, a fost privită cu scepticism, la început. Experiența de negociator câștigată în corporație s-a dovedit însă utilă. Astfel că a convins o fabrică elvețiană, ce produce bijuterii pentru branduri cunoscute și dispune de mașinăriile de înaltă precizie necesare realizării mecanismului Carlette, să îi transforme ideea în realitate.
Am reușit să optimizăm produsul, după un an și jumătate de încercări. A fost important pentru mine ca brandul nostru să fie caracterizat de: inovație, calitate și respect față de client. Să reprezinte ceea ce nișa ceasurilor elvețiene reprezintă în lume.
Lavinia Lazăr-Ciesielski, fondatoarea brandului Carlette Jewellery
Până la piesele pline de rafinament pe care le vedem astăzi în magazinul online, au existat sute de încercări, care au testat răbdarea antreprenoarei și au necesitat suplimentarea investiției inițiale. „Am reușit să optimizăm produsul, după un an și jumătate de încercări. A fost important pentru mine ca brandul nostru să fie caracterizat de: inovație, calitate și respect față de client. Să reprezinte ceea ce nișa ceasurilor elvețiene reprezintă în lume. Sunt mulțumită de rezultat. Avem un material robust – inoxul, care rezistă soluțiilor pe care noi le folosim zilnic: creme, parfumuri, soluții de curățat. Acesta este placat cu rodiu sau aur, prin șase straturi de pulverizare – o tehnică laborioasă și costisitoare, dar care face ca bijuteriile să reziste foarte bine în timp”, explică fondatoarea brandului. Mecanismul de creare a bijuteriilor, prin înșurubarea elementelor alese de clienți, reprezintă o inovație în adevăratul sens al cuvântului și a fost patentată internațional la Oficiul de Patente din Berna. Piesele create pentru acest mecanism sunt semnate de designeri tineri de bijuterii, din Elveția, dar fondatoare are în vedere ca, pe viitor, să colaboreze și cu designeri români.
Pentru a face accesibilă cât mai multor femei versatilitatea oferită de bijuteriile sale, Lavinia Lazăr-Ciesielski a gândit un model de business mai puțin obișnuit, dar care are în vedere tendințele actuale. „Avem o poziționare business to business to consumer. Bijuteriile pe care le creăm se adresează clientului final, dar urmărim să ajungem la acesta nu doar prin magazinul nostru online, ci și prin diferiți parteneri din industria de fashion. Prin astfel de parteneriate, am putea să dezvoltăm o gamă completă de produse, cu care să atragem și să loializăm clientul final”, declară Lavinia Lazăr-Ciesielski, care a demarat discuții cu câțiva potențiali parteneri. Inovația cu privire la versatilitate și modularitate este de asemenea foarte importantă pentru modelul de business. „Am convingerea că acest concept reprezintă viitorul, căci clientul nu mai este văzut ca o entitate fixă, ci ca o entitate mobilă, în plină dezvoltare. Noi, brandurile, trebuie să ne adaptăm la această evolutivitate”, adaugă antreprenoarea.
“Nu promovăm doar produsul, ci și inovația, iar cumpărătorii au nevoie de mai multă informație din partea noastră. La prima vedere, acest lucru pare un dezavantaj, dar, pe termen mediu și lung, această atenție suplimentară pe care o acordăm clienților se va simți în atașamentul lor față de brand.”
Lavinia Lazăr-Ciesielski, fondatoarea brandului Carlette Jewellery
Promovarea acestei inovații s-a dovedit, însă, o provocare: „Inovația schimbă total modelul de business, pentru că trebuie să educi piața. Nu avem numai etapele clasice de vânzare a unui produs: awareness, consideration și conversion. Trebuie să avem și o componentă destul de mare de popularizare a inovației și de educare a pieței pe tot ciclul de vânzare. Nu promovăm doar produsul, ci și inovația, iar cumpărătorii au nevoie de mai multă informație din partea noastră. La prima vedere, acest lucru pare un dezavantaj, dar, pe termen mediu și lung, această atenție suplimentară pe care o acordăm clienților se va simți în atașamentul lor față de brand”.
Viziunea brandului pe termen mediu și lung este ca 80% din vânzări să se realizeze prin internediul partenerilor din industria modei, iar 20% prin magazinul propriu, online. Pariul pe online este justificat de faptul că publicul țintă, și anume femeile active, cu vârste cuprinse între 18 și 44 de ani, se află acolo. În acest moment, în magazinul online sunt disponibile peste 30 de piese, din care pot rezulta sute de bijuterii diferite. Ele sunt împărțite în trei colecții: „Every day”, „Feminine” și „Glamour”, care își propun să acopere toate situațiile și evenimentele din viața femeii moderne.
Pentru perioada următoare, antreprenoarea își propune să se concentreze pe promovarea brandului pe piața din România, pe care o consideră ca fiind o piață efervescentă, cu mult potențial, nu doar din perspectiva clienților finali, ci și din perspectiva posibilelor colaborări cu alte branduri locale, care vizează o trecere de la offline, la online sau de la produs fix, la versatilitate.
Pentru a se înțelege unii cu alții, europarlamentarii au nevoie de interpreți chiar și în ”casa lor”, fie că este…
Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…