Care sunt provocările industriei cofetăriei?
Reading Time: 3 minuteDeserturile ușoare, cu ingrediente de calitate, naturale, au început să câștige teren în preferințele consumatorilor români și, dacă în urmă cu câțiva ani, prăjiturile cu ciocolată erau în topul preferințelor, astăzi se poate observa o cerere mai mare pentru mousse-ul aerat sau prăjiturile cu fructe. Sunt câteva dintre tendințele prezentate de Ciprian Munteanu, General Manager al companiei Nordic Food România, în cadrul unui eveniment organizat la Zexe Braserie.
”Revine naturalul, prăjiturile mari și foarte dulci nu mai sunt la mare căutare, iar pe segmentul torturi de nuntă sunt tot mai apreciate torturile americane” – Ciprian Munteanu., General Manager, Nordic Food România.
Deserturile mici, dar rafinate, cum sunt macarons-urile, au ajuns să fie mult mai apreciate decât prăjiturile mari, de 150–200g. De asemenea se observă o cerere pentru deserturile fără zahăr sau cu puțin zahăr, dar și o atracție mai mare către deserturile tradiționale, reinterpretate cu ingrediente moderne.
”Obiceiurile de consum s-au schimbat în ultimii 25 de ani, de când Nordic Food este în această piață. Tot mai multe cofetării se aliniază trendului natural și au început să includă în ofertă produse cu ingrediente naturale sau ingrediente premium. Oamenii apreciază calitatea și o pun mai presus de cantitate, iar acest comportament arată că atât piața, cât și consumatorii, au un anumit grad de maturitate și educație,” subliniază Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food România.
Nordic Food, companie românească înființată în 1994, are un portofoliu alcătuit din 2.500 de produse alimentare premium împărțite în cinci categorii: produse proaspete, produse uscate, fructe&legume, produse congelate și ingrediente specializate, și colaborează cu majoritatea profesioniștilor din industria cofetăriilor, oferindu-le ingrediente, accesorii, consultanță de specialitate prin echipa de tehnologi (cofetari și patiseri cu experiență), pregătire prin seminarii și master class-uri.
Consultanță și soluții complete pentru lansarea unei cofetării
Nordic Food oferă printr-o divizie specializată, soluții complete pentru lansarea și funcționarea unui business din piața de cofetărie și, de curând, a achiziționat Dupont Ingredient, închizând astfel cercul serviciilor destinate cofetăriilor și venind în sprijinul acestora și cu o gamă complexă de accesorii (tăvi, forme, ustensile) și consumabile profesionale.
Segmentul dedicat pieței de cofetărie are o pondere de 47% din afacerile Diviziei de Food Service din cadrul Nordic Food și a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 8,2 milioane de euro, în creștere cu 19% față de 2016, când s-au înregistrat afaceri de 6,9 milioane de euro.
”Vom continua să aducem ingrediente inovatoare, să conectăm piața de cofetărie românească la trendurile internaționale și vom mai lansa câteva produse sub brand propriu, până la final de an”, afirmă Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food România.
De asemenea, managerul Nordic Food a anunțat că intenționează să deschidă anul viitor în București o școală de maeștri cofetari, patiseri și barista.
Nord Food este distribuitorul exclusiv în România pentru mai mult de 40 de producători internaționali de produse premium destinate pieței de cofetărie și patiserie, printre acestea numărându-se brand-uri precum Elle&Vire, Valrhona, BHB, Cassiba, Icam, Hulala, Eurovo etc.
Portofoliul destinat segmentului de cofetărie înclude: frișcă, unt, ciocolată, semipreparate (blaturi, coji de patiserie – tarte, eclere, choux-uri, vol-au-vent), specialități de brânzeturi (cremă de brânză, mascarpone), făină de patiserie și anumite specialități, lapte, fructe (proaspete, congelate, confiate, uscate, pireuri), zahăr, specialități din zahăr (vanilat, pudră, invertit), decorațiuni, glazuri, creme, ingrediente specializate, coloranți alimentari și accesorii (tăvi, forme, spatule etc).
Produsele internaționale ale Nordic Food ajung în toată țara prin intermediul celor 1.300 de clienți direcți și 25 de subdistribuiori Nordic Food. În total, compania a ajuns astăzi la un număr de 244 de angajați.
Nordic Group a fost înființat în anul 1991 și este format acum din patru companii de sine stătătoare: Nordic Food (din 1994), Nordic Logistic, Nordic PetFood Production și Nordic Petfood Distribution.
Nordic Logistic, înființată în urmă cu 10 ani, a ajuns la o suprafață de depozitate de 8.000 de metri pătrați și transportă 45% alimente de bază, 30% produse proaspete, 10% produse congelate și 15% fructe și legume proaspete.
Nordic PetFood Production este producătorul numărul 1 în România de hrană uscată pentru câini și pisici. Brand-uri Nordic PetFood Production sunt Skipper, Cookie și Kirby Cat.
Nordic Petfood Distribution a fost Lansată în anul 2005 și este specializată în importul și distribuția de produse petfood și petcare de calitate superioară.
Grupul are o cifră de afaceri de 342 de milioane de lei, 18.450 de clienți, 2.700 de produse, 200 de branduri și 540 de angajați.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz