Analize Digital MarComm

Care sunt cele mai urmărite vedete în social media?

3 feb. 2020 2 min

Care sunt cele mai urmărite vedete în social media?

Reading Time: 2 minute

Inna, Andra și Adelina Pestrițu au cele mai urmărite conturi din social media, în România, potrivit Social Media Stars Index, clasament întocmit de Starcom România. Din top 10 fac parte și: Andreea Bălan, Selly, Smiley, Flick Domnul Rimă, Mircea Bravo, MaxINFINITE și Andrei Zbir.

Cum a fost realizat clasamentul?

Pentru elaborarea clasamentului a fost analizată și urmărită activitatea din online a peste 900 de conturi din România și a comunităților acestora, cu scopul de a oferi o imagine unitară asupra activității din social media. Topul analizează prezența celor mai urmărite conturi pe cele trei mari platforme din online – Facebook, Instagram și Youtube – dar și anvergura canalului și engagement-ul comunităților fiecărui cont. Astfel, în Top 10 cele mai urmărite conturi în luna decembrie se află: Inna, Andra Măruță, Adelina Pestrițu, Andreea Bălan, Selly, Smiley, Flick Domnul Rimă, Mircea Bravo, MaxINFINITE și Andrei Zbir.

1“Social media a schimbat modul în care clienții și companiile interacționează, iar înțelegerea dinamicii de apreciere a creatorilor de conținut de către consumatori devine foarte importantă. Prin aceste evaluări încercăm să oferim pieței o imagine cât mai clară asupra modului de obținere a vizibilității în social media. Fiind un mediu vast, practic un univers cu un ecosistem propriu, o evaluare obiectivă nu este tocmai ușoară, însă dezvoltăm constant   noi metode prin care luăm în calcul toate datele disponibile, pentru a avea rezultate cât mai exacte”, declară George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager. 

Pentru o reprezentare cât mai corectă și echilibrată a performanțelor creatorilor de conținut pe cele trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportat la dimensiunea maximă a platformei respective. Spre exemplu, contul care are cea mai mare comunitate pe Facebook a fost folosit drept etalon, urmând ca toate celelalte conturi de pe aceeași platformă să fie indexate în funcție de comunitatea acestuia. Această formulă de calcul a fost păstrată pentru toate canalele de socializare. Astfel, s-a calculat un procentaj clar al anvergurii fiecărui cont.

De asemenea, pentru calculul engagement-ului fiecărui cont s-a luat în considerare mai întâi ponderea numărului de comentarii și distribuiri față de numărul de likes la nivel de piață, determinând astfel cu cât este mai important un share sau un comentariu vs. un like.

Datele clasamentului însumează rezultatele principalelor trei platforme, Facebook, Instagram și Youtube. Performanțele au fost însumate, pentru a obține o medie a activității pe platformele menționate. Astfel, clasarea pe locul 1 pe o singură platformă nu asigură numărul 1 în top.

Personalitățile prezente în top fac parte din mai multe categorii: muzică, TV, zona de beauty & lifestyle, filme și gaming.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: