Companii Analize

Retail Revolution: Care este strategia Freshful. Cum au reușit să lucreze pe piața din România

28 mart. 2022 3 min

Retail Revolution: Care este strategia Freshful. Cum au reușit să lucreze pe piața din România

Reading Time: 3 minute

Primul hipermarket 100% online, Freshful reinventează modul în care românii își fac cumpărăturile zilnice. Oferă peste 20.000 de produse alimentare pentru nevoile de zi cu zi, inclusiv produse proaspete, dintr-un depozit de ultimă generație.

Produsele sunt livrate rapid și în deplină siguranță până la ușa clientului, cu mașini cu temperatură controlată în 2 ore de la plasarea comenzii.

La evenimentul Biz Retail Revolution, cei de la Freshful au venit să prezinte cum au reușit ei să lege producătorii, direct de clienți. Am putea spune că Freshful este frigiderul care nu este acasă. Ei au un depozit frigorific unde stochează produsele pe care le iau direct de la producători, în condiții de siguranță. Ca mai apoi acestea să fie transportate direct către clienți cu mașini frigorifice pentru a fi proaspete la destinație.

”Nu putem face asta fără ajutorul tehnologiei, pentru că suntem o companie de tehnologie, atât timp cât ne tragem din eMAG. Cu ajutorul tehnologiei ne asigurăm că facem lucrurile foarte calitativ și cu bun gust. Depozitul nostru este dotat cu tehnologie de ultimă oră. Am creat aplicație și platformă separată de eMAG. Suntem convinși că am creat o experiență pozitivă în rândul clienților, iar astfel avem zeci de mii de clienți și ne bucurăm că ei rămân alături de noi. Practic s-a creat un obicei și ei revin cu a doua cumpărătură, a treia și așa mai departe.

Tot din eMAG am luat pe lângă tehnologie, customer service, am luat experiența operațională. Sunt foarte mândru de echipa pe care am creat-o. Suntem 500 de colegi în echipă și creștem puternic. Am adus talente în echipă care știu să facă groceries. Știu să vândă roșii, castraveți, pâine. Avem și brutar în depozitul nostru. Și credem că facem o treabă bună și avem tot viitorul în față.”, a declarat Andrei Popescu, General Manager, Freshful by eMAG.

Propriul magazin de 10.000 de metri pătrați

La întrebarea dacă nu au și un magazin fizic, Anca Leopea, Marketing Manager la Freshful by eMAG a spus că ”Avem propriul nostru magazin, are 10.000 de metri pătrați. Suntem primul hipermarket 100% online și ne mândrim tot ceea ce am reușit să realizăm, din perspectiva digitală a acestor cumpărături.”

9 luni de la idee, la implementare

”Am atacat o dorință a clientului de a avea un coș de cumpărături, săptămânale de ce nu, direct acasă. De aici a plecat ideea. Am avut 9 luni de la idee, până la implementare.

Și din octombrie 2021 noi suntem fresh, pe piață.”, a declarat Andrei Popescu, General Manager, Freshful by eMAG. 

Cum sunt aleși furnizorii în Freshful

Arnaud Dussaix a explicat cum reușește Freshful să aleagă furnizorii pentru hipermarketul online, dar și cum reușesc să lucreze direct cu producătorii pentru a evita intermediarii.

”Acest lucru ne permite să avem un produs mai proaspăt și să avem un preț mai bun pentru clienții finali. Noi punem un focus pe acei producători care pot să ne ofere un produs și calitativ și gustos. Încercăm astfel să selectăm furnizori care poate nu sunt atât de cunoscuți, care poate sunt mai mici, care poate nu au acces la marile lanțuri de magazine, dar fac produse proprii cu un gust excepțional, iar astfel le dăm posibilitatea clienților noștri să aibă acces la acest produs.

Diferența dintre lanțurile mari de magazine, este că aceștia poate nu sunt interesați de producătorii mici. Noi suntem interesați să îi ajutăm și să creștem împreună.”

Ce obiceiuri de consum au clienții pe Freshful

Obieciurile clienților s-au modificat mult în ultimii doi ani din cauza contextului pandemic. Oamenii caută acum, constant noi modalități de a-și face viața mai ușoară și de a-și procura alimentele de care au nevoie pe acel coș săptămânal, într-un mod mai rapid.

”Oamenii caută să cumpere din online, produse cu valoarea adăugată. Acele produse bio, eco, de specialitate, pe care cu ușurință le pot găsi pe Freshful.

Obiceiurile oamenilor țin foarte mult de achiziția produselor proaspete din online. Dacă la început bariera funcțională era legată de achizița produselor fresh și ultra fresh din online. La 5 luni de când am lansat proiectul, în top vânzări freshful se află tocmai aceste categorii. Aproximativ 50% din vânzările pe care noi le avem sunt din categoriile fresh și ultra fresh.

A fost o provocare pentru noi să schimbăm aceste obiceiuri de consum, din achiziția offline, în achiziția online. Este un lucru la care lucrăm și vom lucra în continuare.”

La doar două luni de la lansare compania și-a extins aria de livrare pentru a ajunge la peste 30.000 de noi consumatori din Ilfov și planurile sunt să continue creșterea.

Freshful nu este un intermediar, ci un hipermarket cu stocuri proprii

Freshful ia produsele de la producători și le livrează direct clienților. Mai mult, în Freshful există un control al acestor produse din momentul achiziției, până la clientul final. Alte aplicații care sunt pe piață, sunt de fapt intermedieri, pentru că ei nu au contact direct cu producătorul.

”Principalul nostru diferențiator este acela că ne ajută să oferim servicii mult mai bune clienților noștri. Noi avem o vedere în timp real a stocurilor produselor și astfel putem să asigurăm o acuratețe foarte mare a comenzilor pe care le livrăm clienților.”, a declarat Andrei Pîrvuleț de la Freshful.

Vezi mai multe despre care este strategia Freshful și cum au reușit să fie un nume important pentru piața de retail din România în materialul de mai jos.

Array
One Comment
  1. bogdan
    Am intrat pe site-ul companiei si nu am vazut un singur furnizor de care sa nu fi auzit. Nu vad legatura cu acei furnizori mici care nu au acces in hypermarketuri. Scuze, dar am verificat un tip de lapte bio pe site-ul unui magazin on line si nu vad vreo diferenta. De aici, reiese ca au reusit pe piata din Romania cum reusesc si altii de atatia ani. Avantajul este ca opereaza sub egida Emag si ca comerul on-line inca mai este la moda.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: