Tipul de lumină pe care o folosim zilnic poate avea un impact asupra confortului și sănătății ochilor, dar, cu toate acestea, aproape o treime dintre respondenții studiului comandat de Signify, 33%, iau în calcul aceste aspecte atunci când achiziționează becuri sau fac teste oftalmologice regulate. 58% dintre cei intervievați au temerea de a-și pierde vederea iar la nivel mondial, 86% ar renunța mai degrabă la auz decât la vedere.
Specialiştii Signify au dezvoltat un set de parametri ce includ pâlpâirea şi efectul stroboscopic, efectul de orbire şi reglarea intensităţii luminoase, care vor permite consumatorilor să facă alegeri informate atunci când vine vorba despre iluminatul cu LED, majoritatea becurilor cu LED de la Philips respectând standardele de iluminat care au fost testate pentru a fi confortabile pentru ochi. Marca Philips EyeComfort a fost adăugată pe ambalaje pentru a ajuta consumatorii să identifice iluminatul de calitate.
Acordăm vederii noastre importanță din ce în ce mai mare pe măsură ce înaintăm în vârstă, respondenții sondajului cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani acordând o importanță mai scăzută pierderii vederii (79%), comparativ cu cei de peste 55 de ani (92%) atunci când au fost întrebați dacă ar prefera să își piardă auzul sau vederea.
Totodată, la nivel global, oamenii se îngrijorează de pierderea memoriei în proporție de 61%, urmată de pierderea vederii, în proporție de 58%. În Polonia (65%) și în China (46%), pierderea vederii este considerată cea mai mare îngrijorare a oamenilor pe măsură ce înaintează în vârstă, mai mare decât pierderea memoriei și durerile articulare.
Printre factorii care conduc la deteriorarea văzului și la disconfortul ochilor se numără iluminatul slab (43%) și privirea încețoșată (39%).
Lumina artificială
La nivel global, 58% dintre respondenți petrec mai bine de opt ore sub lumină artificială, Organizația Mondială a Sănătății estimând că una din două persoane va întâmpina probleme de vedere până în 2050
Germanii petrec cel mai puțin timp sub lumină artificială, mai bine de jumătate dintre respondenții germani, 51%, petrecând mai puțin de opt ore pe zi în faţa ecranelor. Acest procent este aproape dublul celor din Mexic, Indonezia și S.U.A., unde doar 26% petrec mai puțin de opt ore pe zi în lumină artificială.
12% dintre respondenții cehi petrec mai mult de 16 ore pe zi în lumină artificială, comparativ cu o medie globală de 7%. În proporție de 67%, cei cu vârsta între 18 și 24 de ani petrec opt ore pe zi sau mai mult sub surse de lumină artificiale, comparativ cu 43%, respondenții de peste 55 de ani.
Alegerea luminii
Având în vedere că timpul petrecut sub lumină artificială crește, este important să alegem tipul potrivit de iluminat. Studiul comandat de Signify arată că 77% dintre consumatori cred că un iluminat bun îmbunătățește productivitatea zilnică, în timp ce 69% sunt de acord că iluminatul de calitate este esențial pentru bunăstarea de acasă iar 86% consideră că iluminatul bun este benefic pentru sănătatea ochilor. Acest procent crește odată cu înaintarea în vârstă; de la 79% pentru respondenţii cu vârsta între 18-24 de ani, la 90% pentru cei de peste 55 de ani.
Cercetarea s-a desfășurat în Argentina, China, Cehia, Franța, Germania, Indonezia, Mexic, Polonia și Statele Unite, în perioada 7-20 mai 2019 și a cuprins un eșantion de 10.449 de adulți. Cifrele au fost furnizate de YouGov Plc și au primit o pondere egală pentru fiecare țară în vederea obținerii unei valori medii. Sondajul a fost realizat online.
Mai multe detalii despre EyeComfort se regăsesc aici.
Foto: © Pablo Hidalgo | Dreamstime.com
Moroccanoil, lider în îngrijirea părului inspirată de puterea uleiului de argan, a lansat în România noua gamă de colorare profesională…
Asociația Designers, Thinkers, Makers continuă și în 2024 programul său complex, pe termen lung, dedicat revitalizării culturale, realizând alături de…
Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar și una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe…
Gaming Video Awards, competiția care premiază cel mai bun conținut video de gaming pe care streamerii și brandurile îl creează…
La French Tech București anunță organizarea celei de-a treia ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”, care va avea loc…
Lansarea diviziei de influenceri HOTT – House of Talents & Trends readuce în prim-plan statutul influencerului în campaniile de comunicare.…