Canon și Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, prezintă pentru prima dată în România expoziția multisenzorială „World Unseen” – o experiență fotografică accesibilă tuturor categoriilor de vizitatori: nevăzători, persoane cu deficiențe de vedere sau persoane tipice.
La nivel global, peste 2,2 miliarde de oameni trăiesc cu o formă de deficiență vizuală, dintre care 84.635 doar în țara noastră, conform ultimelor date ale Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. Pentru mulți dintre aceștia, fotografia rămâne, în mare măsură, inaccesibilă. Concepută pornind de la experiența nevăzătorilor și a persoanelor cu deficiențe de vedere, „World Unseen” redefinește modul în care experimentăm arta vizuală.
Folosind tehnologia Canon de imprimare în relief, descrieri audio și planșe în Braille, expoziția transformă în povești palpabile 12 fotografii realizate de ambasadori și fotografi Canon. Această abordare inovatoare oferă vizitatorilor o experiență tactilă unică, permițându-le să se conecteze profund cu imagini puternice și poveștile emoționante din spatele lor.
Expoziția „World Unseen” a fost prezentată anterior în țări precum Croația, Slovenia, Kazahstan, Ucraina, Germania și Anglia, unde a fost primită cu entuziasm pentru contribuția ei la promovarea incluziunii și a accesibilității în artă. Experiența este dedicată atât persoanelor cu deficiențe de vedere, cât și vizitatorilor tipici, și are o componentă educațională valoroasă. Vizitatorii tipici au la dispoziție ochelari speciali, care simulează cele mai frecvențe șase deficiențe de vedere, pentru a înțelege perspectiva persoanelor care trăiesc cu afecțiuni precum glaucomul sau retinopatia diabetică.
„La Canon, suntem implicați activ în a face arta mai accesibilă, folosind tehnologia pentru a dezvolta noi modalități prin care oamenii pot crea și experimenta arta și cultura. Fotografia este un mijloc de comunicare extraordinar de puternic, care poate stimula imaginația, iar noi dorim ca această experiență să fie accesibilă tuturor. A fost creată cu gândul la persoanele nevăzătoare și cu deficiențe de vedere, pentru a împărtăși imaginile și poveștile din spatele lor într-un mod complet nou. Este mai mult decât o expoziție de fotografie, este un manifest pentru incluziune, o demonstrație a modului în care arta poate deveni accesibilă tuturor. Suntem bucuroși să colaborăm cu Muzeul Antipa pentru a aduce această experiență unică în România și invităm fiecare vizitator să descopere fotografia într-un mod inedit.” declară Petronius Secăreanu, CEO Canon România
Expoziția reunește 12 lucrări impresionante, realizate de fotografi renumiți la nivel internațional și ambasadori Canon din întreaga lume, printre care: fotojurnalistul sud-african Brent Stirton, renumitul fotojurnalist brazilian Sebastião Salgado, fotograful sportiv Samo Vidic, fotografa de modă Heidi Rondak, fotojurnalistul Muhammed Muheisen (dublu câștigător al premiului Pulitzer) și Rareș Beșliu, singurul fotograf român prezent în cadrul proiectului.
„Expoziția <> este un exemplu perfect al angajamentului nostru de a crea experiențe incluzive, care aduc arta, știința și tehnologia mai aproape de oameni. Credem că accesibilitatea nu este doar o responsabilitate, ci și o oportunitate de a inspira și de a conecta oamenii dincolo de barierele fizice sau senzoriale”, spune Dr. Luis Popa, Director al Muzeului Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”.
Aceasta nu este prima dată când Canon aduce arta la viață prin imprimarea texturată. Prin intermediul software-ului PRISMAelevate XL și al seriei de imprimante Arizona, Canon face arta mai accesibilă pentru nevăzători și persoanele cu deficiențe de vedere, sprijinind galeriile de artă și muzeele din întreaga lume, asigurând imprimare tactilă și braille.
Canon Europe este partea EMEA a Canon Inc, furnizor global de tehnologii şi servicii de imagistică. Canon Europe îşi desfăşoară activitatea în aproximativ 120 de ţări, are aproximativ 12.850 de angajaţi în toată regiunea şi contribuie cu aproximativ un sfert la veniturile globale anuale ale Canon.
Fondată în 1937, dorinţa de inovaţie permanentă a adus compania Canon printre cele mai bune companii din lume în domeniul imagisticii, în decursul a celor 80 de ani de activitate. Compania îşi propune să investească în domeniile care contează şi să fructifice toate oportunităţile de dezvoltare, de la aparate foto, la imprimante comerciale şi echipamente industriale, la tehnologii în domeniul sănătăţii.
Filosofia companiei Canon este Kyosei – „Trăim şi muncim împreună pentru binele tuturor”. În EMEA, Canon Europe este preocupată de reducerea impactului companiei asupra mediului înconjurător şi implică utilizatorii în acest demers prin produsele, soluţiile şi serviciile pe care le oferă.
Canon redefineşte mereu lumea imagisticii pentru binele cel mai înalt al umanităţii. Prin intermediul tehnologiei noastre şi datorită spiritului nostru inovator, redefinim limita imposibilului şi oferim oamenilor noi perspective de a privi lumea.
Muzeul Antipa este unul dintre cele mai importante din România și Europa de Est, fondat pe 3 noiembrie 1834, la inițiativa Marelui Ban Mihalache Ghica, care a donat colecții valoroase de monede, fosile, animale și opere de artă.
În prezent, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” deţine un patrimoniu științific de cca 2 milioane de exemplare, grupate în colecții zoologice, geologice, paleontologice dar şi de anatomie comparată, antropologie şi etnografie. Cu o medie de peste 500.000 de vizitatori anual, muzeul se numără printre cele mai vizitate instituții culturale din România.
Actualul sediu din Șos. Kiseleff nr. 1 a fost proiectat de Dr. Grigore Antipa, director între 1893 și 1944, care a modernizat expunerile și a introdus primele diorame biogeografice din lume. Muzeul continuă să inspire prin cercetare, educație și promovarea biodiversității.
Astăzi, Muzeul Antipa rămâne un reper în cercetarea biodiversității și conservarea naturii, dar și un spațiu dedicat educației și descoperirii pentru vizitatori de toate vârstele. Cu o combinație de tradiție și inovație, muzeul oferă o experiență captivantă și inspirațională despre diversitatea vieții pe Pământ.
Peste 100 de indicatori sunt utilizați pentru o privire unică asupra societății românești, obținută prin compararea a două populații cu…
Ahold Delhaize anunță că autoritățile de reglementare din România au aprobat intenţia de achiziționare de la MidEuropa a pachetului de…
Lidl România continuă să îmbunătățească experiența de cumpărături pentru clienți, prin extinderea serviciilor digitale, lansând un canal oficial de WhatsApp.…
În fiecare zi, din rețelele din întreaga lume, se pierd aproximativ 450 de miliarde de litri de apă potabilă. Anual,…
Anul 2024 a fost marcat de o instalabilitate legislativă profundă, cu schimbări fiscale dese, ceea ce a generat o stare…
Până în prezent, în acest an, depunerile de fonduri ale utilizatorilor în platforma Binance, cel mai mare schimb de active…