Când solidaritatea este cool
Reading Time: 7 minuteRobert Diaconeasa, fondatorul blogului daddycool.ro și al singurului vlog caritabil din România, „Amintiri din copilărie” a demarat, la începutul lunii mai, campania #NeamAdunat, prin care s-a implicat să ajute mai bine de 1.000 de familii din medii defavorizate.
Aceasta nu este prima campanie lansată de Robert, tânărul a reușit în doar patru ani să ajute peste 4.000 de persoane vulnerabile cu donații în bani, produse sau experiențe în valoare de aproape 100.000 de euro. Blogger-ul ne-a povestit mai multe despre campania care a avut loc în data de 1 mai, dar și despre alte proiecte umanitare în care a ales să se implice de-a lungul timpului.
De 1 mai a avut loc campania umanitară „NEAM ADUNAT”, prin intermediul căreia ai ajutat 1.000 de familii din medii defavorizate. Ne poți spune câteva cuvinte despre cum a decurs acțiunea?
Salutare! De fapt, pe 1 mai, chiar de ziua mea, am dat startul celei mai recente campanii umanitare pe care am conceput-o pentru familiile defavorizate. Aceasta se numește #NEAMADUNAT și scopul ei este să ajute 1.000 de familii defavorizate din 8 zone rurale din România. Am început cu prima acțiune, în județul Dâmbovița, unde 150 de familii au primit din partea sponsorilor noștri pachete cu alimente de bază neperisabile, produse de igienă și produse din carne. Urmează alte 7 weekend-uri cu astfel de acțiuni, deci campania noastră durează aproximativ 2 luni.
Cât de dificil/ ușor a fost să faceți ceea ce v-ați propus? Cine v-a ajutat și cu ce?
A fost și este un proiect mai degrabă complex, decât dificil. Pentru că este un proiect de o magnitudine mare, de care m-am ocupat în mare parte singur. Mai am alături doar doi prieteni în echipă, iar noi trei facem tot acest turneu al binelui pentru 1.000 de familii din întreaga țară.
Colegul meu, Tiberiu Antipa, este un tânăr de doar 24 de ani, abandonat la naștere, care acum conduce ASOCIAȚIA TIBERIUS. Este un ONG care luptă pentru copii ca el și pentru familii din medii defavorizate. De 3 ani facem împreună proiecte caritabile, iar anul acesta am dus lucrurile la un alt nivel. El se ocupă de tot ce înseamnă partea de contracte de sponsorizare, de formularele de GDPR etc. E foarte bun la partea aceasta.
Laura Mușuroaea este cea de-a treia piesă a acestui puzzle cu muschetari. Ea este beauty vlogger și videograf, iar misiunea ei este să documenteze foto/ video fiecare acțiune pe care o facem în acest turneu, alături de voluntarii noștri și ONG-urile partenere din fiecare județ. În primul rând, ca să inspirăm și alți oameni să facă bine, indiferent cât de mărunt li se pare gestul. Credeți-mă, niciun gest nu este mărunt. În al doilea rând, pentru că ne-am luat acest angajament și față de sponsori.
Că tot vorbim de sponsori, aceasta este provocarea cea mai mare atunci când faci un asemenea proiect. Să găsești companii care să creadă în tine, în misiunea și valorile tale, iar apoi să te sprijine. Din fericire, sunt companii care cred în noi și cărora trebuie să le mulțumim din suflet pentru tot sprijinul.
CAROLI ne-a donat produse din carne de peste 5 tone, în valoare de peste 10.000 de euro, pentru toate cele 1.000 de familii.
Fundația Comunitară București și ING România ne-au acordat o sponsorizare de 5.000 de euro din Fondul De Urgență, cu ajutorul căreia am cumpărat de la Auchan România alimente pentru aproximativ 500 de familii. Ba, mai mult, cei de la Auchan ne-au dat câteva produse gratis, iar factura finală a fost cu prețuri de producător, ceea ce a însemnat că suma finală de plată a fost mai mică decât calculasem și am putut cumpăra alimente pentru mai multe familii decât plănuisem inițial.
Autonom România ne-a oferit un mini van Opel Vivaro pe toată durata campaniei, ca să ne putem face treaba conform planului și să transportăm cu bine toate alimentele. Fundația O Lume Mai Bună și Benefit Online ne-au ajutat cu fonduri necesare pentru implementarea campaniei și pentru situații neprevăzute care pot apărea pe drum.
Fără ei, campania nu ar fi putut lua naștere. Degeaba ai o idee extraordinară, dacă nu găsești oamenii sau companiile care să te ajute să o pui în practică. Din fericire, cei mai recenți 4 ani de proiecte caritabile pe care le-am tot făcut au demonstrat celor de mai sus că suntem o echipă care merită toată încrederea lor. Le mulțumim tare mult!
Aceasta nu este prima campanie pe care o inițiezi. Ai mai fost implicat în acțiuni sociale de la protecția mediului la ajutorul familiilor și copiilor din medii defavorizate. Ne poți spune câteva cuvinte despre acestea?
Sigur. Mă bucur să împărtășesc din proiectele mele cu cât mai mulți oameni posibili. În felul acesta, poate inspir și pe alții să viseze și să înțeleagă faptul că, atâta vreme cât îți dorești cu adevărat un lucru, nicio barieră întâlnită în cale nu te poate opri. Mai devreme sau mai târziu, vei reuși.
Am început cu proiectul „PicniCOOL”, în 2016. Un picnic în care am strâns multe familii tinere la un loc, având un scop precis. Să donăm lucruri pentru o cauză umanitară. Condiția de participare a fost o donație. A fost un succes.
În 2017 am conceput proiectul „Amintiri din copilărie”, singurul VLOG 100% CARITABIL din România. Erau interviuri video cu vedete din România, care acceptau să își dezvăluie amintirile din copilărie în scop caritabil. Ei îmi depănau amintiri, eu donam bani către copii, prin intermediul unor sponsori. Am donat peste 30.000 de euro pentru peste 600 de copii în acest fel. Am luptat cu drag pentru toate cauzele și o voi mai face pe viitor. Deocamdată, proiectul este oricum în pending din cauza situației actuale.
În decembrie 2018 am organizat, alături de Tiberiu, prietenul amintit mai sus, evenimentul caritabil „Steluțe Pentru Îngeri”, la Sheraton București. Un eveniment dedicat copiilor din medii defavorizate, care s-au bucurat vreme de 3 ore de un spectacol cu muzică (le-au cântat Nicole Cherry, Sore etc), dar și de prezența lui Moș Crăciun, care a adus cadouri pentru toți. Am făcut 400 de copii fericiți atunci (atât ne permitea capacitatea sălii hotelului), iar donațiile pentru acest eveniment s-au ridicat la mai bine de 15.000 de euro.
În decembrie 2019 am dus lucrurile la un alt nivel și am făcut același eveniment, dar la Circul Globus. 1.700 de copii din medii defavorizate au fost prezenți în sală, devenind astfel cel mai mare eveniment de acest gen din România, dedicat copiilor din centre. Din nou, sponsori precum CAROLI, Auchan România, Benefit Online sau Fundația O Lume Mai Bună ne-au ajutat și, cu sprijinul necondiționat al conducerii circului, am făcut ca un spectacol în valoare de peste 30.000 de euro să fie GRATIS pentru acești copii. Sore, Edward Sanda, Ruby, Bibi, Andra Gogan, Emil Rengle sunt dintre vedetele care ne-au fost alături și care le-au oferit copiilor momente de neuitat. Bineînțeles, a venit și Moșul, care nu a uitat nici un copil.
În 2020, în contextul COVID-19, am conceput campania umanitară #NEAMADUNAT, care a strâns donații în valoare de peste 20.000 de euro pentru beneficiari.
Iată cum, în 4 ani, am reușit să ajut peste 4.000 de persoane vulnerabile cu donații în bani, produse sau experiențe în valoare de aproape 100.000 de euro. Nu a fost ușor, dar am reușit.
Pe lângă asta, alături de soția mea, creatoarea de modă Ana Novic și copiii noștri suntem, de asemenea, activiști pentru mediu. Și din dragostea pentru natură am organizat în luna Noiembrie a anului 2019 plantarea a 12.000 de copaci. Principalul sponsor și partener la acel eveniment a fost Klorane Bebe, al cărui brand ambasadori am fost, dar am avut alături, din nou, brandul CAROLI, dar și Carrefour, Eisberg Simply Fresh & Sheraton București, care s-au asigurat că toți cei 600 de oameni din comunitatea noastră, prezenți voluntar la acțiunea de plantare, să aibă ce mânca și bea pe toată durata evenimentului. Am avut și vedete alături, cum ar fi Randi sau Alexandra Stan, și ei mari iubitori ai naturii. A fost o experiență tare frumoasă, pe care abia așteptăm să o repetăm!
Cum alegi cauzele în care te implici și de ce ai ales să te implici în proiecte sociale și să ajuți?
Într-un fel sau altul ajung la mine cauze sau oameni cu care rezonez. Bineînțeles, nu am cum să ajut doar eu pe toată lumea, însă fac tot ce-mi stă în putință. Aș face mult mai multe, dar pentru asta îmi trebuie atât echipa necesară în spate, cât și puterea financiară. Însă, în condițiile date, sunt foarte mândru de tot ce am realizat până acum.
De ce aleg să mă implic? Fiindcă simt că aceasta este chemarea mea, fiindcă asta vreau să promovez în Social Media și toate canalele de comunicare pe care le am la dispoziție: să fim buni, să fim empatici, să ne implicăm, să fim vocali, să ne trăim viața frumos, să dăruim, să inspirăm, să nu fim forme fără fond, prezenți în online doar ca să zâmbim frumos, să facem bani și atât. Vreau să fiu cel mai bun exemplu pentru copiii mei, înainte de toate, apoi pentru cei care ne urmăresc și ajung să ne descopere, într-un fel sau altul.
Cât de importantă este solidaritatea în momente ca acesta prin care trecem?
Eu cred că solidaritatea trebuie să existe mereu, indiferent de contextul în care ne regăsim. Tocmai din acest motiv fac acțiuni umanitare de 4 ani. Și o voi mai face până la adânci bătrâneți. Kind is the new cool, cum bine spune o prietenă. Iar faptul că eu am conceput acum un proiect special pentru situația creată de COVID-19 este doar o continuare a ceea ce eu am început deja în 2016. E firesc și chiar nu puteam sta departe.
Spui DaddyCool și spui caritate. Pentru asta sunt eu COOL, pentru că ajut și pun mereu nevoile oamenilor mai puțin norocoși pe primul plan. Apoi pentru că îmi trăiesc viața dincolo de normele pe care le impune societatea, iar acest lucru este pentru oameni o dovadă de mare curaj. Un curaj care e în fiecare dintre noi, numai că trebuie să-l căutăm, să-l găsim și să-l scoatem la lumină.
Mulți oameni ne scriu, mie și soției mele, ca să ne felicite pentru tot ce facem, pentru cum ne trăim viața, pentru cum ne creștem copiii. Și le spunem tuturor același lucru: am ajuns să „ne permitem” aceste „luxuri” pentru că am muncit mult și nu am încetat să credem în cine suntem și în misiunea cu care am venit aici, pe Pământ. Și toate acestea după mulți ani de nesiguranțe și probleme de tot felul. Am trecut prin apă și foc împreună, dar niciodată nu am încetat să credem. Ei bine, e greu, dar funcționează.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz