Când pandemia ajută: Elefant.ro a avut în premieră profit operațional în primul semestru
Reading Time: < 1 minutPrimele șase luni ale anului au adus pentru Elefant.ro venituri totale din vânzări de 21,2 milioane euro, mai mari cu 62% față de perioada similară din 2019, când același indicator se ridica la 13,1 milioane euro.
Totodată, pentru prima dată în istorie, compania a înregistrat EBITDA (profit operațional) pozitiv în intervalul ianuarie-iunie. În primul semestru al anului trecut, rezultatul operațional a fost de -1,2 milioane euro.
Pentru întregul exercițiu financiar, compania prognozează venituri totale de 45 milioane euro și menținerea pe profit operațional.
„Istoric vorbind, primul semestru contează cu 40% la veniturile anuale. Dar, acest an poate fi diferit având în vedere creșterea întregului comerț online în ultimele luni. Tendința s-ar putea inversa în al doilea semestru”, a declarat Sergiu Chircă, CEO al elefant.ro.
Acesta avertizează însă că, deși ultimele 3-4 luni au însemnat pentru comerțul online o schimbare majoră a pieței, următoarele 6-12 luni trebuie abordate cu precauție, în contextul crizei sanitare și economice globale.
Primul semestru a însemnat pentru elefant.ro și o dublare a numărului de clienți noi în fiecare lună, față de lunile similare din 2019. De două ori mai mulți clienți au intrat direct pe site-ul elefant.ro pentru a căuta produsele dorite, sărind astfel peste etapa cu motorul de căutare.
Plata cu cardul în primele 6 luni a crescut la peste 50% față de o medie de 15% în 2019, iar numărul total de clienți a depășit două milioane.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz