Când își va reveni economia României
Reading Time: 2 minuteRezultatele unui studiu realizat de agenția de comunicare Republika arată că jumătate dintre români se așteaptă ca economia României să revină la normal după cel puțin un an.
La 54% dintre români au intervenit schimbări în ceea ce privește locul de muncă: cele mai marin schimbări sunt legate de faptul că lucrează de acasă (34,8%) și că li s-a redus programul de muncă (23,9%), iar 14,3% erau deja în șomaj tehnic la finalul lunii martie, potrivit unui studiu realizat de agenția de comunicare Republika.
O altă concluzie a studiului este că peste 90% dintre români nu ies deloc din casă sau o fac mult mai rar. De aceea, relaxarea acasă este esențială în această perioadă cu stress crescut. Aproape 30% din cei intervievați au precizat că îi ajută să facă cumpărături online pentru a avea o dispoziție mai bună, iar pe 68% îi ajută filmele și aproape jumătate dintre respondenți au găsit dulciurile, snaks-urile și cafeaua ca soluție potrivită în această perioadă.
„În această perioadă, mai mult ca niciodată, schimbările majore au loc cu o viteză pe care mulți nu ne-am imaginat-o posibilă. Companiile trebuie să țină pasul mai mult ca oricând cu tot ce se întâmplă, iar brandurile se adaptează din mers pentru a-și menține sau a-și consolida relația cu publicul țintă. Întoarcerea la „noul normal” va însemna pentru multe branduri o cursă nebună pentru recuperarea volumelor pierdute în aceste luni. Cei care vor ști cum să răspundă nevoilor și dorințelor românilor, care vor avea deja direcții clare de acțiune și de comunicare vor fi avantajați în această cursă”, spune Ștefania Kadima, Managing Partner, Republika.
Mai bine de jumătate dintre români se așteapta ca economia României să își revină după un an de la încheierea stării de urgență, iar după această perioadă își dorescă la meargă la mare sau la munte (69%), la concerte și festivaluri (peste 28%) și în vacanțe în afara țării (peste 28%).
60% din românii intervievați au declarat că vor susține mult mai mult în viitor producătorii locali de alimente. 30% vor cumpăra mai mult online în viitor produse de igienă și îngrijire personală, cât și pentru curățenie. Electrocasnicele au fost și ele menționate de 29%, iar respondenții au fost în preponderență bărbați, pe când pentru haine și accesorii, în preponderență femeile (aproape 60%) vor continua să cumpere online aceste produse.
Foto: © Tero Vesalainen | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz