Antreprenori

Când bijuteriile prind glas

Reading Time: 3 minute
Alina Popa, fondatoarea brandului Ostara Wave / foto: Cătălin Olteanu

Cu o investiție, care după primul an se ridică la aproximativ 25.000 de euro,  antreprenoarea Alina Popa dezvoltă un brand inedit de bijuterii pe piața românească.

După niște ani în industria asigurărilor și alți câțiva ani de antreprenoriat în domeniul distribuției de aparatură medicală, de anul trecut, Alina Popa a simțit nevoia unei schimbări și și-a îndreptat toată energia creativă către un business inedit. A început să creeze și să vândă bijuterii, însă nu orice fel de bijuterii, ci unele cu amprentă vocală, transpusă vizual sub forma unor unde.

Conceptul care stă la baza bijuteriilor create de ea are la bază generarea de unde vizuale ale unei înregistrări audio și imprimarea lor pe bijuterii. Mai exact, cei care doresc să le ofere celor dragi o amintire specială pot selecta din oferta de bijuterii pe www.ostarawave.com și, înainte de finalizarea comenzii, își pot înregistra vocea în aplicația dedicată sau pot încărca un fișier audio. Aplicația traduce sunetul în unde vizuale, ulterior comanda, cu toate detaliile, este trimisă către atelier, unde sunt tăiate și gravate bijuteriile.

”Primul an a fost unul cu multă muncă, multe pregătiri și multe răzgândiri, dar și multe satisfacții, care m-au încurajat să merg mai departe. Ostara Wave îmi ocupă cea mai mare parte din timp și caut în fiecare zi inspirație pentru a îmbogăți brandul și experiența clienților.“

Înainte de lansarea businessului Ostara, s-a consulat cu o firmă specializată în preluarea invențiilor și publicarea lor și astfel, în urma unor cercetări, a fost încântată să afle că era singura din România și Europa care dorea să facă așa ceva. Tot în urma acestor căutări a aflat că, în 2006, un artist din Canada a demarat ceva asemănător, dar s-a rezumat doar la partea de grafică pe suport de hârtie. Așa a început povestea bijuteriilor Ostara în România, care din această toamnă se prezintă în straie noi, cu o nouă identitate de brand, un nou site și o nouă colecție. Noul site are o interfață îmbunătățită de prezentare și selecție a produselor, de asemenea au fost îmbunătățite sistemul de înregistrare a vocii și de comandă. Iar noua colecție, a doua, reprezintă o celebrare a ideii de familie și legătură dintre oameni, bijuteriile fiind astfel inspirate din simboluri de iubire, viață, speranță, lumină. Față de prima colecție, Geometria Iubirii, care folosește linii drepte și forme geometrice, și a cărei pregătire a durat aproape un an deoarece s-a suprapus cu întregul proces de înființare a businessu­lui, noua colecție include forme rotunjite și linii curbate. Ideea acestei a doua colecții s-a născut încă de la începutul anului și a început să fie creionată din iulie, astfel încât din toamnă noile bijuterii să fie gata să iasă în lume.

O parte dintre bijuterii sunt realizate cu tehnologie modernă cu laser, iar o parte sunt create manual, în special bijuteriile din aur, care au nevoie de o atenție sporită. Din martie 2016, când brandul a fost lansat, și până acum există peste 600 de purtători ai bijuteriilor Ostara, iar numărul este în creștere cu fiecare săptămână ce trece. Reacțiile în piață au fost pozitive de la bun început, mulți purtători au recomandat bijuteriile și prie­tenilor lor, iar comenzile au fost în creștere. Chiar și în perioada de refacere a site-ului au fost primite multe cereri pe pagina de Facebook Ostara Wave.

Investiția în primul an de funcționare a afacerii se ridică la aproximativ 25.000 de euro și a fost direcționată, pe lângă designul și producția bijuteriilor, către tot ce a însemnat întreaga construcție a businessului, de la partea administrativă până la cea creativă și de marketing. În prezent, în paralel, cu finalizarea procesului de redefinire a brandului și lansarea noii colecții de bijuterii, fondatoarea brandului Ostara se arată interesată de orice oportunitate de creștere. Pe termen mediu, și-a propus să atragă colaborări pe zona corporate și să extindă conceptul de unde sonore și pe alte suporturi.

 

 

Loredana Sandulescu

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

12 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

12 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

14 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

16 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

17 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

19 ore ago