Campanie online pentru a descoperi offline clădirile care unesc comunități
Reading Time: 3 minuteÎn această săptămână a fost demarată o nouă campanie online pentru a descoperi offline clădirile care unesc comunități.
Sub hashatgul #BuildingLinksForCommunity, cel mai amplu program cultural românesc, Cronicari Digitali, propune (re)descoperirea clădirilor care unesc comunități, însuflețesc orașele și construiesc un viitor mai curat.
Sub forma unei competiții pe Instagram, generația digitală este încurajată să privescă cu mai multă atenție la clădirile de care sunt leagate momente importante, sociale sau istorice, dar și la cele noi, care contribuie la un mediu sustenabil. Cu ajutorul unor creatori de conținut, care oferă propriile exemple, Cronicari Digitali și Holcim România provoacă pe toți locuitorii orașelor să căute acele clădiri emblematice care au un rol activ de #BuildingLinksForCommunity. Prin fiecare construcție, de 25 de ani, Holcim își propune să clădească un viitor mai bun, mai verde, mai curat cu mediul. Pornind de la această idee, provocarea este una simplă: locuitorii orașelor sunt invitați să fotografieze clădiri cu un rol important în comunități. Pot fi clădiri istorice, un liceu, o primărie, muzee, centre culturale, restaurante, magazine sau chiar case în care au locuit oameni care și-au adus constribuția la un viitor mai bun.
Institutul de Domnișoare, peste 100 de ani de școală bucureșteană
De exemplu, Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti”, aflat în București, în spatele Dealului Patriarhiei, este propus de Ana Rubeli, storyteller cultural și președinte al Asociației Culturale AiciaStat Istoria.
„A fost Institut de Domnișoare înființat pe 17 septembrie 1912, în prezența reginei Elisabeta, a lui Spiru Haret și a altor personalități importante. Aici funcționa școala primară și liceul complet cu secțiunile clasic-modern, real și curs liber.
La acest institut, lecțiile de istorie au fost predate chiar de către A. D. Xenopol sau Nicolae lorga. De asemenea, aici veneau frecvent Octavian Goga, Gala Galaction, Liviu Rebreanu, Camil Petrescu și Hortensia Papadat-Bengescu. Clădirea este construită în stil neoclasic și astăzi adăpostește Colegiul Național de Arte Dinu Lipatti. Un loc care mereu a format și unit comunități”, își justifică Ana Rubeli alegerea.
În Timișoara, Silviu Barbul propune Casa Bruck: „Este probabil cea mai fotografiată clădire din Timișoara și probabil una dintre cele mai reprezentative din oraș. Consider că această clădire a fost punctul de plecare pentru formarea comunității @lostintimisoara, care a crescut frumos și care încet-încet a redescoperit patrimoniul arhitectural al orașului și se identifică cu el”.
Case noi, prin cartiere
Bogdan Buzuleac, cunoscut online ca fotograf de travel și arhitectură, completează #BuildingLinksForCommunity cu o construcție nouă cu rol funcțional în București.
„Orice clădire, scoasă din contextul propriei comunități, este lipsită de viață. Tocmai de aceea am acceptat provocarea de a descoperi clădiri care creează legături și, în calitate de archilover, am ales să surprind această conexiune cu comunitatea chiar în București. (…)
Pot să spun că proiectul #BuildingLinksForCommunity m-a situat printre primii fotografi care au șansa de a surprinde în imagini o altfel de abordare a subiectului imobilelor rezidențiale, șansă care mă face să privesc diferit prin obiectiv. Vedem zilnic corpuri mari de sticlă care ascund comunități, însă unele au decis să le protejeze și să le pună în valoare într-un mediu sigur și durabil. Iar cei de la Holcim România au pus în aplicare misiunea și la nivel tehnic, grație betoanelor speciale din gama Ultra și mortarelor Morpla care încurajează stocarea pe o perioadă redusă și utilizarea imediată a resurselor pentru prevenirea pierderilor”, scrie Bogdan Buzuleac.
Competiția #BuildingLinksForCommunity este deschisă pe Instagram până pe 11 decembrie.
Organizatorii campaniei #BuildingLinksForCommunity
Cronicari Digitali este platforma culturală creată de agenția Zaga Brand și Asociația Human Made Art pentru a traduce în formate atractive pentru noile generații și publicul larg comunicarea unor obiective și proiecte de patrimoniu cultural. Zaga Brand, agenția de PR și comunicare digitală cu o expertiză recunoscută pe plan national și international pentru digital storytelling, este nominalizată anul acesta la PR Award pentru proiectele sale în categoriile Corporate Communication, Digital PR, Media Relations & Influencer Relations, Communication in the public sector și Events.
Pe lângă cel mai popular podcast cultural românesc, Cronicari Digitali a mai dezvoltat în acest an „Treasure Games in The Park: Ținutul Buzăului”, primul reality show în social media din România, dar și o a doua ediție a rezidenței digitale de storytelling pe Via Transilvanica împreună cu primul festival care a reunit comunitățile de pe cel mai amplu traseu cultural al României, desfășurat pe 1.400 km.
Holcim România sărbătorește anul acesta 25 de ani de activitate pe piața națională. Compania produce materiale de construcții performante, având ca principal obiectiv tranziția către o afacere complet sustenabilă, prin dezvoltarea unor produse cu amprentă de carbon cât mai redusă și printr-o preocupare constantă pentru protecția mediului.
Pe lângă compania Holcim, parte din grupul de companii Holcim România, sunt și Somaco Grup Prefabricate (cinci fabrici de prefabricate și una de BCA) și Geocycle România (trei puncte de lucru pentru pre-tratarea deșeurilor).
Toate proiectele grupului lucrează în sinergie pentru consumul responsabil de resurse naturale, utilizarea de tehnologii eficiente energetic, reducerea emisiilor, scăderea impactului din transport prin optimizarea traseelor de distribuție și prioritizarea mijloacelor cu consum redus de combustibil.
Specialiștii Holcim dezvoltă materiale pentru viitor bazându-se pe inovație și digitalizare, având ca principali vectori responsabilitatea socială și față de mediu, pentru comunități mai sustenabile, într-o economie circulară.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz