PR MarComm Stiri

„Testat e Hot” – prima campanie de conștientizare a BTS* de la un festival din Europa Centrală și de Sud-Est, semnată Golin & MedLife

30 iul. 2024 3 min

„Testat e Hot” – prima campanie de conștientizare a BTS* de la un festival din Europa Centrală și de Sud-Est, semnată Golin & MedLife

Reading Time: 3 minute

În contextul în care 52% dintre tinerii din România afirmă că au relații sexuale neprotejate, iar 9 din 10 (90% dintre) sunt expuși la comportamente cu risc în ceea ce privește contactarea unei boli cu transmitere sexuală**, educația sexuală fiind încă un subiect tabu, unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din Sud-Estul Europei a devenit scena unei inițiative care redefinește percepțiile despre sănătatea sexuală și, implicit, a relațiilor.

În calitate de lider în servicii medicale private la nivel național, MedLife a pus în funcțiune primul centru mobil de testare, unde sute de tineri au beneficiat de testare gratuită.

O premieră a fost și drona medicală care a transportat probele recoltate la festival către cel mai apropiat laborator, pentru ca rezultatele să fie primite tot pe durata festivalului – în maximum 24h de la testare.

Golin MedLife Testat e Hot 3

Pentru a genera awareness în jurul importanței testării, persoanele care s-au testat au primit brățări pentru a da mai departe mesajul campaniei „Testat e Hot”. Astfel, ne-am propus să normalizăm discuțiile despre BTS și educație sexuală, transformând jena și teama de a fi judecat în asumare, încredere și responsabilitate.

Iar pentru că festivalul reunește tinerii într-un mediu relaxat, prietenos și propice pentru conversații sincere, au fost organizate serii de discuții deschise, unde cei interesați au avut ocazia să adreseze medicilor urologi, ginecologi, psihiatri, dar și psihologi, întrebările și problemele pe care le au. Formatul a fost adaptat unor nevoi diverse, astfel că cei care și-au dorit intimitate au avut la dispoziție un spațiu restrâns, în care să discute individual cu medicul.

„Acest demers a plecat de la un insight cât se poate de real și anume faptul că mulți dintre cei care vin la un festival au relații de scurtă durată, fără a-și pune problema să se testeze pentru BTS sau să se protejeze, din teama de a fi judecați, în relația cu partenerul sau chiar în fața medicului. A urmat un studiu care a întărit aceste percepții, ba mai mult, a adus în atenție date cu adevărat îngrijorătoare legate de lipsa acută de cunoștințe privind identificarea și protejarea față de BTS-uri.

 Așadar, ne-am mobilizat resursele și am trecut la acțiune, aducând primul centru mobil de testare BTS direct în festival. Mai mult, am transportat probele cu drona pentru a putea oferi rezultatele analizelor în aceeași zi, încurajând astfel distracția responsabilă. În plus, pentru a depăși bariera rușinii și a deschide cu adevărat conversația despre BTS-uri și despre problemele legate de sănătatea sexuală în general, am pus la dispoziție sesiuni one to one de consiliere cu medici ginecologi, urologi sau psihologi, toate acestea fiind oferite gratuit. Sperăm ca această acțiune să fie un punct de pornire pentru o schimbare de optică: pentru relații sănătoase, să fii testat e HOT”, a declarat Ina Bădărău-Ilie, Head of Brand & Communications, MedLife.

Golin MedLife Testat e Hot 4

„E o provocare ca un brand mare, din zona medicală, să poarte un dialog public, relaxat, cu tinerii, pe tema sănătății sexuale, într-o țară pudică și prea puțin informată. Transportarea cu ajutorul unei drone medicale a probelor recoltate de la participanții EC, pentru a oferi rezultate în timp record, e mai mult decât o activare – e un statement social care merge dincolo de zona festivalului. La fel cum Testat e Hot, mesajul de pe brățara celor care s-au testat, devine un statement personal. De a-ți asuma un comportament responsabil și de a-i încuraja și pe alții să o facă”, spune Ioana Munteanu, Creative Director, Golin.

Echipele implicate în campanie:

Echipa MedLife: Ina Bădărău-Ilie (Head of Brand & Communications), Florentina Grosu (Brand Communications Manager), Alexandru Stanciu (PR Specialist), Diana Ionașcu (Brand Communications Manager), Ilinca Marin (PR Specialist), Monica de Romeo (Head of Marketing), Alina Neagu (Digital Marketing Manager), Costin Martin (Marketing Specialist).

Echipa Golin: Cristina Butunoi (Executive Director), Ioana Munteanu (Creative Director), Andrei Popa (Senior Art Director), Lucian Cernat (Group Creative Director), Elena Manolache (New Business & Integrated Communications Director), Bianca Ionescu (PR Manager), Roxana Glonț (PR Director), Maria Pop (Media Associate), Adrian Anghel (Head of Digital Content), Iulia Ghiță (Sr. Digital Associate), Cristina Stroiu (Influencer Marketing Manager), Andrei Bașa (Head of Product, Experiential), Roxana Ștefan (Head of Client Relations, Experiential), Ciprian Dumitru (BTL Executive), Roxana Bleoajă (Head of Path), Denisa Andrei (Insights Researcher), Anca Iacob (Senior Research Analyst).

Array

Articole pe aceeași temă: