Categories: Marketing

Campania online a lui Iohannis, condusa ca un startup

Reading Time: 2 minute

Unul din cele mai importante elemente ale campaniei electorale ale presedintelui Klaus Iohannis a fost prezenta in social media, in special pe reteaua de socializare Facebook. De altfel, multe voci au sustinut ca alegerile electorale de la finele anului trecut au fost castigate de diaspora si tinerii din mediul online.

Vlad Ioan Tausance (People&People), care a lucrat in echipa care a coordonat campania in online a lui Klaus Iohannis, e de parere ca mentalitatea unui coordonator de social media trebuie sa semene cu cea a unui designer, care incearca sa afle parerea publicului inainte de a incepe sa construiasca ceva.

“Am incercat sa construim in online o imagine asa cum vrea targetul. Am incercat sa redam un presedinte-Mercedes. Plecand de la un brief prin asociere de branduri, am construit aceasta imagine”, explica el in cadrul evenimentului Biz SMS Bucuresti 2015. Targetul lui Tausance a fost format din tinerii de 18-35 de ani, cu peste 500 de prieteni pe Faceboook, interesati de evenimentele sociale importante din Romania si de viitorul tarii. Cu alte cuvinte, a tintit microliderii din online.

“Am incalcat toate regulile pe care le stiti. Nu am lucrat cu bloggeri, cu influenceri, nu am facut campanie negativa, nu am avut postaci. Dar exista o comunitate care “omora” postacii concurentei; comunitatea era legitima. Microliderii au fost mai importanti decat macroliderii. Acestia din urma au fost oricum in campania Monicai Macovei”, explica el.

Potrivit lui Vlad Tausance, campania online a candidatului Iohannis a fost condusa dupa modelul unui startup, adica printr-o echipa mica, in care a primat competenta fiecarui membru in detrimentul unor ierarhii bine stabilite. “Am lucrat intr-o pivnita, toata lumea stia ce are de facut, nu eram atasati de ierarhii. S-a fumat isteric, s-a baut bere, s-a mancat pizza. Nu am avut un birou de campanie asa cum arata el in mod normal. Am avut insa o strategie. Am renuntat la zgomotul de fundal. Am ascultat insa reactiile oamenilor cu care interactionam pe Facebook. Am pastrat sedinte scurte, de 15-17 minute si am stat permanent conectati”, explica el.

Team

Recent Posts

Ce măsuri a luat TikTok pentru a proteja integritatea alegerilor în România

În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare din România, TikTok își reafirmă angajamentul de a proteja integritatea procesului electoral și de…

o zi ago

PPC Renewables construiește trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de 100 MW

PPC Renewables începe faza de construcție a trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de aproximativ 100…

o zi ago

Xiaomi lansează în România brățările inteligente Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active

Xiaomi lanseaza în România noile Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active, dispozitive portabile concepute pentru…

o zi ago

AROBS Engineering testează AlertBox, care va conecta Starlink și Iridium la sistemele naționale de management al situațiilor de urgență

AROBS Engineering a început faza de testare a dispozitivelor prototip AlertBox, care conectează două rețele globale de sateliți (Starlink și…

o zi ago

Avon deschide propriul concept store în București

Avon, unul dintre principalii jucători globali din industria frumuseții, își continuă angajamentul de a inova și inaugurează propriul concept store,…

o zi ago

Fondatorii Revolut anunță pentru 2025 asistent AI, credit ipotecar și rețeaua proprie de ATM-uri

Fondatorii Revolut, Nik Storonsky și Vlad Yatsenko, au făcut cunoscute vineri, pe scena evenimentului The Revolutionaries organizat la Londra, principalele…

o zi ago