Campania online a lui Iohannis, condusa ca un startup
Reading Time: 2 minuteUnul din cele mai importante elemente ale campaniei electorale ale presedintelui Klaus Iohannis a fost prezenta in social media, in special pe reteaua de socializare Facebook. De altfel, multe voci au sustinut ca alegerile electorale de la finele anului trecut au fost castigate de diaspora si tinerii din mediul online.
Vlad Ioan Tausance (People&People), care a lucrat in echipa care a coordonat campania in online a lui Klaus Iohannis, e de parere ca mentalitatea unui coordonator de social media trebuie sa semene cu cea a unui designer, care incearca sa afle parerea publicului inainte de a incepe sa construiasca ceva.
“Am incercat sa construim in online o imagine asa cum vrea targetul. Am incercat sa redam un presedinte-Mercedes. Plecand de la un brief prin asociere de branduri, am construit aceasta imagine”, explica el in cadrul evenimentului Biz SMS Bucuresti 2015. Targetul lui Tausance a fost format din tinerii de 18-35 de ani, cu peste 500 de prieteni pe Faceboook, interesati de evenimentele sociale importante din Romania si de viitorul tarii. Cu alte cuvinte, a tintit microliderii din online.
“Am incalcat toate regulile pe care le stiti. Nu am lucrat cu bloggeri, cu influenceri, nu am facut campanie negativa, nu am avut postaci. Dar exista o comunitate care “omora” postacii concurentei; comunitatea era legitima. Microliderii au fost mai importanti decat macroliderii. Acestia din urma au fost oricum in campania Monicai Macovei”, explica el.
Potrivit lui Vlad Tausance, campania online a candidatului Iohannis a fost condusa dupa modelul unui startup, adica printr-o echipa mica, in care a primat competenta fiecarui membru in detrimentul unor ierarhii bine stabilite. “Am lucrat intr-o pivnita, toata lumea stia ce are de facut, nu eram atasati de ierarhii. S-a fumat isteric, s-a baut bere, s-a mancat pizza. Nu am avut un birou de campanie asa cum arata el in mod normal. Am avut insa o strategie. Am renuntat la zgomotul de fundal. Am ascultat insa reactiile oamenilor cu care interactionam pe Facebook. Am pastrat sedinte scurte, de 15-17 minute si am stat permanent conectati”, explica el.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz