Cameră de gardă pentru afacerile mici
Reading Time: 3 minuteÎn afară de finanțări, lichidități sau sprijin din partea statului, firmele mici au nevoie în această perioadă de idei și sfaturi practice care să le ajute să gestioneze situația actuală și să traverseze perioada de criză.
Fintech-ul Omnicredit a lansat o platformă unde pune la dispoziția antreprenorilor sfaturi practice, idei, soluții de finanțare, dar și povești de supraviețuire pe timp de criză sub conceptul «#cameră de gardă pentru afacerile mici».
„Acum mai mult decât oricând este necesar ca antreprenorii să știe că au la dispoziție instrumente financiare pe care le pot accesa, de tip factoring sau scontare, prin care își pot asigura nevoia de lichidități din perioada următoare fără ca acest lucru să însemne o îndatorare a companiei, ca în cazul creditelor”, spune Elisa Rusu, CEO Omnicredit. Nevoia de lichidități a firmelor mici este în continuă creștere: de la începutul perioadei de restricții și până astăzi numărul celor care au dorit să acceseze produsele financiare Omnicredit a crescut cu până la 70%, micile afaceri dorindu-și să acceseze sume mai mari decât în lunile anterioare. De asemenea, au apărut și primele solicitări de eșalonare sau amânare a ratelor, fiecare caz fiind abordat și rezolvat individual.
Pentru a-i sprijini pe antreprenori, Omnicredit a adus în #camera de gardă pentru afacerile mici o serie de sfaturi și soluții, o hartă cu indicii pentru antreprenori pentru perioada următoare.
Antreprenorii mai pot găsi începând de săptămâna aceasta o serie de povești de supraviețuire pe timp de criză, care prezintă modul în care au acționat deja unele businessuri. „Oamenii care au ales să ne spună poveștile lor nu sunt toți clienți Omnicredit. Considerăm însă că aceste studii de caz reprezintă o resursă inestimabilă pentru cei care conduc mici afaceri. Credem în continuare însă că, pentru a opri un vârtej ce poate propaga foarte rapid efecte negative dinspre mediul de afaceri către sectorul bancar și finanțele publice, vulnerabilitatea micro-companiilor impune adoptarea de către stat a unor măsuri urgente pentru sprijinirea și îndrumarea mediului de afaceri românesc”, a mai adăugat Elisa Rusu.
Afaceri cu stil
Unul dintre exemplele de reușită prezentate de Omnicredit este cel al Gina Banyocu, care produce pantofi de damă de calitate superioară, sub brandul GINISSIMA. Cea mai mare parte a producției se realizează la comandă, fiind comercializată atât online, cât și în magazine fizice. Ginissima a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 milioane de lei și are 12 angajați, împărțiți între unitatea de producție și magazinul online.
În vânzări, focusul actual al companiei se bazează pe lansarea unei campanii prin care clientele pot să cumpere în această perioadă un voucher cadou. „Noi suntem o marcă digitală. Astfel, mulțumită clientelor noastre putem sta acasă și să facem vânzări online! Acest lucru ne ajută și ne dă un plus de siguranță că atunci când lucrurile vor reveni la normal vom avea deja comenzi de executat și livrat”spune Gina Banyocu.
Primele măsuri adoptate pentru continuitatea afacerii au fost legate de protejarea angajaților și a fluxului de lichidități. Pentru Ginissima, una dintre temerile pe care le are în contextul actual este că restul companiilor vor alege să nu contribuie la eforturile de distanțare socială, ajungându-se astfel la o prelungire a acestei perioade pentru toată lumea.
Referitor la așteptările pe care antreprenoarea le-ar fi avut din partea statului, aceasta spune că s-ar fi așteptat din partea acestora să susțină mai mult eforturile de distanțare socială prin adoptarea unor măsuri similare cu cele abordate în alte state europene. „Noi nu am dorit să apelăm la șomaj tehnic și am decis să ne susținem angajații de acasă. Ne-am fi așteptat la ceva mai mult sprijin, poate să ne exonereze de taxele aferente salariilor acestora. De asemenea, mă așteptam, la fel ca în alte țări din Europa, să se reglementeze plata chiriilor, pentru că unii proprietari nu schițează niciun fel de empatie în acest sens. În complexul industrial în care funcționăm noi există zero flexibilitate în acest sens: plătim în continuare cheltuieli pentru angajați fără ca ei să beneficieze de nimic – de exemplu, nu venim la serviciu, nu murdărim toalete, nu producem gunoi menajer, însă plătim o cotă-parte din cheltuielile cu curățenia. Putem merge și mai departe, înspre un stat ideal care ne-ar fi exonerat de impozitele din lunile februarie și martie pentru a avea lichiditățile necesare supraviețuirii în această perioadă. Ca antreprenor, am impresia că statul nu vrea să simtă criza, să accepte să își diminueze încasările, ca noi toți de altfel”, a spus antreprenoarea.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz