Interviuri Lifestyle

Calista Luxury Resort: Lux, design unic și concept eco-friendly, pentru o vacanță specială în Antalya

2 iun. 2022 6 min

Calista Luxury Resort: Lux, design unic și concept eco-friendly, pentru o vacanță specială în Antalya

Reading Time: 6 minute

Calista Luxury Resort este unul dintre principalele hoteluri de lux din Belek, în Antalya, oferind încă de la deschiderea sa din 2007 servicii de înaltă clasă, pentru ca oaspeții săi să se simtă ca acasă.

Am discutat cu Gürsel Kaya, Director Of Sales Marketing, Calista Luxury Resort, despre conceptul unic al acestui resort, gândit din start să fie eco-friendly, care reușește să determine unul din doi turiști să revină an de an.

Gürsel Kaya, Calista Luxury Resorts

Care este conceptul Calista Luxury Resort și ce oferă diferit?

Calista Luxury Resort este unul dintre principalele hoteluri de lux din Belek, de la deschiderea sa, în 2007. Resortul este gândit de prestigioasa firmă germană de arhitectură GMP, din Hamburg, iar interiorul este realizat de celebrul designer Frank Solano, care a lucrat în peste 250 de hoteluri de cinci stele, inclusiv Burj Al Arab Dubai și Jumeirah Beach.

Calista Luxury Resorts

Conceptul este gândit din start ca eco-friendly. A fost primul hotel certificat green-friendly din Turcia și trei ani a fost singurul cu această certificare. Resortul este construit pe un teren 120.000 mp și are 614 unități de cazare.

Avem programe de divertisment pentru copii, în cadrul Kids Club, care este deschis între 8 și 12 noaptea în sezon. Oferim programe educaționale și distractive adaptate fiecărei grupe de vârstă. Pentru adolescenți (13-17 ani) avem programe speciale, workshop-uri, lecții de tenis, fotbal etc. Pentru adulți, avem 15-20 de activități sportive pe zi cu antrenori profesioniști – tai-chi, box, aquagym, yoga, stretching etc. În plus, avem 15-20 de activități de divertisment – volei pe plajă, tir cu arcul, darts și așa mai departe. Iar seară de seară, sunt programe diferite de divertisment, cu spectacole pe scenă. Avem și zone pentru cei care doresc relaxare – cu muzică în surdină sau chiar fără muzică deloc.

Un alt lucru important este legat de gastronomie. Calista Luxury Resort e poate singurul hotel din zonă care are propriul laborator alimentar în hotel. Tot ce servim este verificat zilnic în laborator. Avem zece restaurante pentru oaspeții noștri, șapte a la carte deschise 24 de ore și bar non-stop. Avem restaurante cu diverse specificuri gastronomice: italian, turcesc, asiatic, elegance (bucătărie internațională) și grill.

Calista Luxury Resorts

Camerele pornesc de la 52 mp, iar vilele cele mai mari au și 1.500 mp, cu nouă dormitoare. Vilele și camerele premium au servicii VIP, cu transfer privat de la aeroport, majordom peste zi, au restaurante private, pot comanda în vilă, au o plajă privată, un pavilion și ponton privat. Beneficiază și de private check-in counter și private lounge în aeroport la plecare, dacă stau minim șapte nopți.

Avem un spa de 5.000 mp cu saună, hamam, baie de aburi, piscină indoor, plus piscina exterioară încălzită. Oferim și servicii de body care, skin care și masaj.

Cum a fost perioada pandemiei?

Toată lumea a avut dificultăți, dar sectorul hotelier turc a fost mai bine pregătit să primească turiști. Ne-am mișcat foarte repede, am adoptat standarde de igienă și sănătate de nivel înalt, am obținut certificările necesare și am putut primi oaspeți.

În 2021, hotelurile din Antalya și Bodrum au fost deschise tot sezonul, a fost un an bun, deși nu la nivelul pre-pandemic. 2019 a fost un an record pentru Antalya, cu peste 16,5 milioane de turiști în Turcia.

La începutul acestui an, rezervările mergeau foarte bine, peste nivelul din 2019, de pe toate piețele. Dar apoi a venit războiul din Ucraina și asta a afectat toată piața europeană. Turismul este un sector emoțional, fără pace e greu să faci turism. Turcia are un avantaj, mai ales în Antalya – serviciile all-inclusive în hoteluri de calitate. La raportul calitate-preț, Turcia e lider mondial la all-inclusive, mai ales pentru familii. Cifrele sunt bune, vom atinge nivelul din 2019 în ciuda crizei din Ucraina. Am compensat pierderile din Rusia cu cele din Balcani, Europa de Est și Orientul Mijlociu.

Pandemia a schimbat totul. Cea mai importantă lecție a fost că libertatea este foarte importantă, la fel și ziua de azi. Oamenii vor să călătorească, să trăiască noi experiențe plăcute cu prietenii și familia, după ce nu ne-am putut vedea atâta timp. Turismul își va reveni foarte repede și va crește și mai mult în urma acestor schimbări, dacă nu apar alte crize. Suntem optimiști legat de acest sezon.

Ce atrage turiștii români în Turcia?

Calista Luxury Resorts

În Turcia, suntem mereu într-o cursă de a oferi tot mai mult oaspeților noștri, ca să-i atragem. Hotelurile din Turcia sunt mereu în efervescență, de aceea suntem o destinație de top pentru mulți europeni.

România este pentru mine ca a doua țară, am fost de multe ori acolo, iubesc țara, oamenii, cultura, mă simt minunat de fiecare dată când merg. Avem multe lucruri în comun, care vin din istorie, de aceea acordăm un loc special pieței din România. Numărul de turiști români crește an de an. Româniii adoră conceptul all-inclusive, aleg cele mai bune hoteluri, de aceea avem mulți și aici, la Calista. În fiecare an, am avut aici minim 1.000 de români cazați la noi, unii dintre ei revin an de an – cam 60% este rata de revenire. Unii parcă fac parte din familia noastră.

Calista Luxury Resorts

Asta distinge Calista – 45% dintre oaspeții noștri revin. Deci unul din doi oaspeți revine la noi, este un procent incredibil. Însă asta e posibil doar dacă ai angajați loiali. De aceea avem grijă de personalul nostru. În plin sezon, avem 1.000 de angajați, iar iarna avem 700 – personalul nostru de bază. Cam 450-500 lucrează la noi de 15 ani, restul de minim 5 ani. De asta avem și oaspeți atât de loiali, se cunosc cu angajații, aceștia știu ce preferă fiecare. Atmosfera de la noi nu e de hotel, este ca acasă, cu servicii de înaltă clasă.

Cât s-a investit în acest hotel?

Calista Luxury Resorts

Proprietarul hotelului e o companie de familie din Turcia, activă în domeniul construcțiilor. Calista Luxury Resort este prima lor investiție în turism, dar dețin și JW Marriott din Ankara.

În 2007, s-au investit 130 de milioane de euro în Calista Luxury Resort. Dar investițiile continuă an de an. Toate camerele au fost renovate acum doi ani. Am ajuns până acum la investiții totale de peste 200 de milioane de euro.

Calista Luxury Resort

Conceptul arhitectonic special al complexului cuprinde 614 unități de cazare, având mai multe categorii de camere (Superior Room, Duplex Family Room și Corner Suite), în timp ce vilele ajung și la 1.500 mp, având până la nouă dormitoare. Pentru acestea, Calista oferă servicii VIP, cu transfer privat de la aeroport, majordom, restaurante private, plajă privată, pavilion și ponton privat. Resortul are un spa de 5.000 mp cu saună, hamam, baie de aburi, piscină indoor, plus piscină exterioară încălzită.

#BizAntalya este un proiect Biz, realizat în parteneriat cu Karpaten Turism, una dintre cele mai mari agenţii touroperatoare din România, specializată în organizarea de pachete și servicii turistice complexe, atât pe plan local, cât și peste hotare. Fondată în anul 1996, Karpaten Turism a fost una dintre primele agenţii touroperatoare care s-a dedicat promovării atracţiilor turistice din România și atragerii de turiști străini, reușind de-a lungul timpului să devină lider de piaţă în organizarea de circuite, croaziere și sejururi.

Agenția a primit titlul de ,,Cea mai bună agenţie de Incoming din România” din partea TopHotelAwards în 2016, 2018 și 2019, iar la galele din 2021 și 2022 a câștigat Premiul 1 la categoria Best Initiative for Supporting Global Tourism, pentru lansarea ȋn premieră a zborurilor charter către Maldive și alte destinații exotice, respectiv pentru Campania de zboruri charter către Egipt.

#Antalya2022 #luxuryresorts #PressTripKarpaten #KarpatenTurism #MTSGlobeTurkey

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: