Companii

Călin Ionescu, Director General Executiv al Sphera Franchise Group

Reading Time: 3 minute

Sphera Franchise Group (“Sphera”) anunță numirea lui Călin Ionescu în calitate de Director General Executiv al companiei, cu un mandat de 2 ani și 7 luni, până la data de 1 mai 2023. Călin Ionescu a îndeplinit rolul de Director General interimar al Sphera începând cu luna aprilie a acestui an. Decizia de numire, respectiv de validare pentru un mandat consolidat, a fost luată în ședința Consiliului de Administrație din 8 octombrie.

Călin Ionescu, Director General Executiv, Sphera

„Sunt onorat de numire și pregătit să continuăm proiectele începute. Traversăm o perioadă dificilă pentru sectorul HoReCa, ce ne ambiționează să venim cu soluții inovatoare pentru probleme cu care nu ne-am mai confruntat și care ne determină să fim flexibili și proactivi. În ultimele luni, am luat decizii care deja au produs efectele dorite, prin faptul că au atenuat impactul financiar al măsurilor de control asupra răspândirii pandemiei. În acest context, obiectivele mele sunt să continuăm adaptarea business-ului într-un mediu complicat, astfel încât să îi garantăm sustenabilitatea și locul de top în preferințele clienților”, a spus Călin Ionescu, Director General Executiv, Sphera.

În aceeași ședință, Consiliul de Administrație a luat act de renunțarea domnului Anastasios Tzoulas la prerogativele sale de membru al Consiliului de Administrație, Vicepreședinte al Consiliului, precum și la statutul de membru al Comitetului de Audit al Sphera Franchise Group. Renunțarea la mandat este efectivă începând de astăzi, 9 octombrie.

„Îi mulțumim domnului Anastasios Tzoulas pentru contribuția sa valoroasă la activitatea Sphera și îi dorim succes în proiectele viitoare”, a adăugat Călin Ionescu, Director General Executiv, Sphera.

Cum a fost 2020 pentru Sphera

Sphera a raportat vânzări consolidate de 304,6 milioane RON în primul semestru al anului, reprezentând o scădere de 31,6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările consolidate ale grupului în al doilea trimestru au înregistrat o scădere de 54% comparativ cu al doilea trimestru al anului 2019, ajungând la 106,3 milioane RON, iar cel mai semnificativ impact s-a resimțit în luna aprilie, când majoritatea restaurantelor au fost închise complet, iar activitatea de livrare, limitată.

Pierderea înregistrată în T2 a fost atenuată de măsuri rapide și ferme de reducere a costurilor, care se reflectă în scăderea cu 47,3% în T2/2020 a cheltuielilor restaurantelor, comparativ cu T2/2019. În același timp, rezultatele de mai sus se situează deasupra mediei înregistrate de industria de ospitalitate (conform datelor prezentate de HORA), în contextul pandemiei de COVID-19 și evoluția creează premisele unei reveniri.

Sphera a reușit să atenueze impactul măsurilor de control asupra răspândirii pandemiei în România, Italia și Republica Moldova, concentrându-se pe dezvoltarea unor noi canale de vânzare, cum ar fi prin colaborarea cu agregatorii de comenzi online, alături de promovarea canalelor Delivery și Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru și Pizza Hut Delivery. Grupul a încheiat până în prezent parteneriate cu opt platforme de comenzi online în toate piețele pe care este activ, dar are și canale proprii de vânzări online. În T2/2020, 47% din vânzările din România s-au realizat prin servicii de livrare, comparativ cu 7% în aceeași perioadă a anului trecut. Avansul semnificativ indică o acomodare rapidă a Grupului la contextul actual.

Grupul continuă expansiunea și investițiile inițial amânate din cauza pandemiei, deschizând patru noi restaurante KFC în perioada cuprinsă între iulie și începutul lui august (trei în România și unul în Italia).

Începând cu luna mai, vânzările au fost pe un trend ascendent, datorită parteneriatelor cu platformele de livrare, redeschiderea restaurantelor în centrele comerciale și reluarea generală a activității economice în piețele unde operează grupul. La finalul lunii iunie, 97,6% dintre restaurante erau deschise în toate piețele de activitate, iar grupul se așteaptă ca evoluția pozitivă a vânzărilor să se mențină în lunile următoare, cu condiția ca autoritățile din țările respective să nu impună noi măsuri de izolare.

În S1/2020, grupul a raportat un profit operațional al restaurantelor de 6,7 milioane RON, în scădere cu 86,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cheltuielile generale și administrative au scăzut cu 8,2%, în timp ce EBITDA a ajuns la 0,8 milioane RON, cu 97,9% sub nivelul înregistrat în S1/2019 și a avut o marjă cu 8 puncte procentuale mai mică decât în perioada anterioară. Profitul operațional a scăzut cu 178% Y/Y, până la -17,8 milioane RON, iar pierderea totală din această perioadă a fost de 22,4 milioane RON.

Grupul continuă să implementeze cu strictețe măsurile de igienă și distanțare în toate restaurantele sale, precum și în serviciul său de livrare.

Team

Recent Posts

Campari își reafirmă susținerea pentru industria cinematografică

Campari lansează "We are Cinema", o campanie care recunoaște poveștile fiecăruia dintre noi ca sursă de inspirație pentru unele dintre…

39 de minute ago

MINA prezintă „Revolta poveștilor” – primul spectacol de teatru imersiv pentru copii din România, în parteneriat cu Teatrul „Stela Popescu”

MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…

4 ore ago

Ora de sănătate în școli: educație, prevenirea bolilor

„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…

6 ore ago

Reacția piețelor după alegerea lui Donald Trump ca președinte în SUA

Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…

6 ore ago

România, promovată ca destinație de turism pe autobuzele din Londra

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) intensifică promovarea României ca destinaţie turistică în Regatul Unit prin participarea la târgul internaţional…

6 ore ago

Boon, un start-up românesc, aduce economia circulară în companii

Boon, un start-up inovator fondat în România, anunță lansarea oficială a platformei sale, care îmbină comerțul între colegi cu susținerea…

8 ore ago