Chiar dacă traversăm o perioadă complicată din punct de vedere economic, organizațiile nu și-au oprit planurile, ci le-au continuat, într-un ritm diferit, e adevărat. În această toamnă, Accor va deschide un nou hotel ibis la Timișoara, fiind primul hotel ibis din Europa care va îmbrăca un nou concept Square – un design nou si vibrant creat de un studio de arhitectură din Thailanda. Este al doilea hotel Accor deschis de companie în aproximativ două luni.
Unul dintre cei mai apreciați profesioniști din industrie, Călin Ile, a fost numit Director General al acestui nou hotel. Am avut o discuție cu Călin și am aflat mai multe detalii despre ce înseamnă lansarea ibis Timișoara.
În ciuda condițiilor stricte de operare din această perioadă, reușiți să deschideți un nou hotel în Timișoara. Spuneți-mi mai multe detalii despre acesta.
Deschiderea ibis Timișoara are la bază o analiză riguroasă a pieței de aici, a potențialului economic și turistic al Timișoarei, ține cont de notorietatea deja câștigată de brandul ibis în România, de așteptările clienților de hotel din oraș și nu în ultimul rând de calitatea forței de muncă din zonă. Cu siguranță Timișoara este orașul potrivit pentru un nou ibis și, chiar dacă pandemia face ca momentul deschiderii să fie unul complicat, oportunitatea acestei investiții este indiscutabilă, mai ales că noi o privim ca pe o investiție pe termen lung.
O deschidere de hotel înseamnă partea cea mai intensă a activității oricărui hotelier, este superlativul meseriei sale. Este un proces complex, iar complexitatea vine din nevoia de a atinge într-un timp relativ scurt multiplele valențe pe care le implică prezența unui nou hotel într-o piață. Pe lângă problemele curente aduse de construcția propriu zisă și tot ce înseamnă un șantier, trebuie rezolvate multe alte aspecte precum recrutare, salarizare, promovare, poziționare în piață, achiziții obiecte de inventar, politici de preturi, canale de vânzare etc. Să deschizi, însă, în plină pandemie înseamnă chiar mult mai mult de atât, ceva ce solicită la maxim atât proprietarul cât și operatorul.
Mai mult, continuarea investițiilor demarate în perioada de dezvoltare din 2018-2019 arată că există încredere pe termen mediu și lung în această industrie, și că, în ciuda pandemiei, investitorii văd un viitor în activitatea hotelieră.
Știu că ibis Timișoara va avea mai multe premiere și noi concepte disponibile. Despre ce este vorba?
Ibis este brandul hotelier economic cu cea mai mare notorietate din lume, existând la nivel mondial peste 2.400 hoteluri, fie că vorbim de ibis (1.208 hoteluri), ibis Styles (556 de hoteluri), sau ibis Budget (634 de hoteluri). Dinamica dezvoltării ibis este una impresionantă și este o mare satisfacție și provocare pentru noi ca, odată cu deschiderea hotelului din Timișoara, să lansăm un nou concept al brandului ibis în Europa, respectiv ibis Square.
Cu acest concept nou, SQUARE, Ibis face un pas semnificativ înainte în a răspunde așteptărilor oaspeților săi. Îi invităm să se bucure de atmosfera relaxată a unui hub social, cu cafenea, zone de lucru sau de relaxare. Designul este flexibil, modular și modern. Lobby-ul nu mai este legat de funcțiile sale tradiționale. Este un hub social activ 24/7, cu restaurant, spații de divertisment, relaxare, zone de lucru și de întâlnire. Sentimentul familiar de acasă și atmosfera plină de energie sunt potențate prin utilizarea de nuanțe calde și neutre, cu pete de culoare localizate.
O premieră pentru România este și lansarea Charlie’s Corner, brandul cu care vom opera restaurantul noului ibis Timișoara, mai degrabă un social hub decât un restaurant, deoarece va fi un concept în care poți să mănânci, să iei o băutură, să te relaxezi sau să lucrezi într-o atmosferă caldă și primitoare. La toate acestea adăugăm ingredientul numit muzică, o muzică de calitate adaptată fiecărui moment al zilei, ca element principal de identitate al ibis peste tot în lume.
Cât de importantă este reinventarea în industria hotelieră în acest timp?
Orice moment de criză poate și trebuie să fie un moment de reinventare. Este momentul decisiv în impunerea unor noi curente, dintre care se detașează digitalizarea și sustenabilitatea. Doar hotelierii care vor găsi resursele pentru a face acum schimbările necesare în modul lor de acțiune – și nu mă refer doar la resurse financiare – vor trece cu bine peste această perioadă extrem de dificilă.
Făcând abstracție de contextul generat de criza Covid, industria hotelieră este una extrem de dinamică și așteptările oaspeților sunt în permanentă transformare pe toate segmentele pieței. Cei ce ne calcă pragul caută experiențe autentice, răspuns prompt la nevoile lor specifice și, în egală măsură, spații sociale vii, active, care să rezoneze cu valorile și cu energia lor. Conștientizarea acestor nevoi a condus la transformarea ibis din ultimii ani și adaptarea brandului la filozofia și ritmul celei mai dinamice categorii de public, tinerii.
Cum evaluați piața hotelieră din Timișoara?
Timișoara este un oraș cu un potențial turistic ridicat, dar încă nevalorificat. Până în acest moment, piața hotelieră este reprezentată mai degrabă de sectorul de business al orașului, unul important ținând cont de multitudinea de corporații prezente aici. Asta a făcut ca piață hotelieră să aibă o sezonalitate specifică piețelor dominate de turismul de afaceri, oarecum similară cu cea a Bucureștiului de acum 3-4 ani. Adică activitate mai slabă în weekend și în lunile de vară și iarnă, dar ocupare foarte bună în timpul săptămânii și primăvara-toamna.
Ceea ce oferă însă orașul din punct de vedere al atractivității sale îndreptățește pe deplin că Timișoara să devină și o destinație de city break, chiar de vacanță cu diverse scopuri de explorare, cunoaștere, relaxare sau chiar de aventură. Dacă ne uităm la arhitectura orașului cu influențe venite din istoria sa diversă, la cultura sa, la spiritul inovator și creativ al Timișoarei, la oferta gastronomică din cea mai mare zonă pietonală dintr-un oraș din România, la evenimentele din oraș, la existența unui râu navigabil, la faptul că e un oraș universitar sau, de ce nu, că aici s-a declanșat Revoluția din 1989, găsim destule argumente care să facă din Timișoara un oraș pe care mulți vor dori să îl viziteze în viitorul apropiat.
Iar faptul că în 2023 Timișoara va fi Capitala Culturală a Europei vine ca o recunoaștere a celor menționate mai sus și mai ales ca o șansă de promovare pentru a ajunge acolo unde merită, și anume în rândul destinațiilor turistice căutate și apreciate din România și din Europa.
Cum ați reușit să faceți recrutarea în această perioadă?
Suntem în plin proces de recrutare, în încercarea noastră de a construi o echipă ambițioasă și dedicată în atingerea obiectivelor, dar mai ales o echipa zâmbitoare și mereu prezentă alături de clienți.
Am căutat diversitate și pot spune că am reușit să obțin o combinație interesantă, un mix format din profesioniști cu care am mai lucrat de-a lungul timpului, din profesioniști din piața locală sau chiar reveniți din străinătate. Mă simt ca un antrenor de sport care își adună jucătorii, îi pune în teren pe fiecare la locul lui, și urmărește lucru cel mai important, ca ECHIPA să dea rezultate și să joace frumos și cu fair-play.
Este primordial ca aceasta familie să furnizeze servicii de calitate și am toată încrederea că așa va fi. Spun asta văzând atmosfera și entuziasmul celor recrutați până acum și menționez doar câteva exemple: Cosmin 28 de ani, F&B manager, care a venit tocmai de la un ibis din Londra atras de proiectul nostru și Paul, 52 de ani, localnic, responsabil tehnic, inginer cu numeroase proiecte la activ.
Ce vă diferențiază de competitori?
Hotelul ibis Timișoara City Center are printre atuuri cel mai puternic brand hotelier, cu cel mai performant sistem de marketing și distribuție și cu cel mai eficient sistem de loializare din Europa – ALL, Accor Live Limitless – o locație excelentă, un produs dinamic și competitiv, cu o capacitate de cazare de 200 de camere, 6 săli de conferință, parcare de 90 locuri, un concept unic în Europa – IBIS Square, inovativ și prietenos, cu spații publice vibrante, trei zone de entertainment și cel mai bun raport calitate – preț.
În sprijinul ofertei noaste mai vin și investitorii puternici și încrezători, managementul profesionist cu experiență în deschidere de hoteluri în diverse alte destinații, entuziasmul echipei, specific deschiderilor de hoteluri și notorietatea câștigată deja în piața locală și regională. În plus, existența unei rețele extinse de hoteluri sub mărcile Accor la nivel național poate crea sinergii valoroase între aceste hoteluri.
Ce măsuri sanitare veți adopta în hotel?
Accor este grupul hotelier care a fost pionier în lansarea unor programe integrate de măsuri sanitare, ca răspuns la apariția pandemiei. Toate procesele noastre de igienă și securitate sanitară sunt certificate de un operator extern specializat, Bureau Veritas, lider mondial în domeniu. Eticheta care atestă respectarea acestor standarde ridicate de siguranță și prevenție se numește ALLSAFE și este garanția că fiecare hotel care a obținut-o este un spațiu sigur și igienizat, în care oaspeții se pot caza, pot lucra și pot lua masa în cele mai bune condiții.
Printre măsurile adoptate se numără curățenia intensivă în zonele publice, unde se dezinfectează mult mai des toate suprafețele, check-in, check-out și plăți contactless, ori de câte ori este posibil, distanțarea socială în toate spațiile comune, instruirea periodică a personalului nostru privind siguranța și igiena și un protocol mult mai riguros de curățenie și dezinfectare a camerelor.
În completarea acestor măsuri, vine parteneriatul pe care Accor l-a făcut cu AXA, lider global în domeniul asigurărilor. Prin intermediul acestuia, este oferit suport medical, sub formă de acces gratuit la tele-consultații medicale și la rețeaua extinsă de servicii medicale profesionale pe care AXA le pune la dispoziția oaspeților din hotelurile Accor.
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…