Călătoriile se plănuiesc pe dispozitivele mobile
Reading Time: 2 minuteCăutările cu privire la călătorii și la ofertele de pe piața de travel se fac preponderent de pe dispozitivele mobile. În anul 2016, am asistat pentru prima dată la un „Mobile Moment” în acest sector, adică numărul de căutări de pe dispozitivele mobile l-a depășit pe cel al căutărilor de pe Desktop.
„Anul trecut, 48% dintre căutări au fost realizate de pe mobil, în timp ce 47% au fost realizate de pe Desktop. Companiile din turism trebuie să regândească strategiile de marketing, să fie mobile first”, declară Daniel Slăvenie, Managing Partner, MoLoSo.
Inspirația pe mobil, rezervările pe desktop
Cu toate acestea, desktop-ul rămâne dispozitivul preferat pentru achiziționarea propriu-zisă a pachetelor de călătorii. 54% dintre cei care au achiziționat anul trecut pachete turistice online spun că funcționalitatea greoaie a versiunii pentru mobil a site-urilor agențiilor de turism i-a determinat să cumpere vacanțele de pe desktop.
„Mobilul va ajunge pilonul central în planificarea și achiziția unei vacanțe. Acest lucru va aduce o schimbare în comportamentul și așteptările consumatorilor”, adaugă Daniel Slăvenie.
Nu toți își cumpără vacanțele online
Deși în general interesul pentru vacanțe e crescut în mediul online, românii continuă să aplice principiul ROPO – Research Online, Purchase Offline.
„Un procent de 35% dintre aceștia fac achiziția de vacanțe la sediul agenției, în condițiile în care 97% din consumatori fac research-ul online”, arată Cătălin Macovei, Managing Partner, MoLoSo.
Recomandarea pe care agenția de marketing online MoLoSo o face jucătorilor din piața de travel este de a-și concentra campaniile de marketing pe ceea ce Google numește „micro-moments”. Este vorba despre:
- I-want-to-get-away moments: Când oamenii caută idei despre următoarea lor destinație
- Time-to-make-a-plan moments: Când oamenii deja și-au ales destinația și încep să caute detalii
- Lets-book-it moments: Când au finalizat documentarea și sunt pregătiți să rezerve
- Can’t-wait-to-explore moments: Când deja sunt în vacanță și împărtășesc experiența lor cu alții prin intermediul rețelelor de socializare
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz