Cafea, gastronomie și tenis
Reading Time: 3 minuteLavazza a reînnoit contractul prin care continuă să fie sponsorul oficial al campionatului Wimbledon pentru încă trei ani de acum înainte, ducând mai departe un parteneriat inițiat în 2011.
La ediția de anul acesta a turneului de tenis, Lavazza a fost gazda unor mari chefi ai lumii, printre care Carlo Cracco, Alfredo Russo și Norbert Niederkofler.
Astfel, oaspeților VIP de la Wimbledon le-au fost pregătite niște preparate inedite create de o echipă de top, fiecare fel pregătit având și un topping cu aromă Lavazza.
În meniu s-a regăsit aperitivul “Anticuchos peruviene” (un fel de frigărui) făcute de Chef Robert Ortiz de la restaurantul Lima, un bucătar care a adus în atenția britanicilor aromele puternice ale bucătăriei din Peru. Acest preparat sărat a avut la bază carne gătită și huancaina, cartofi cu un sos iute și a fost servit alături de un cocktail Coffeetail N.10 dezvoltat de Lavazza training center.
Lello Favuzzi de la restaurantul L’Anima si Shaun Rankin de la Ormer Restaurant & Bar (două restaurante cu stele Michelin din Jersey) au făcut echipă pentru un duet de deserturi pe bază de cafea. “Candy Shallot” este desertul șalotă cu Lavazza Croccantino și cremă de mascarpone creat de Chef Lello. Chef Shaun a răsfățat pofta de dulce cu desertul “Tonka Cherry”, un deliciu pe bază de ciocolată cu boabe tonka (un condiment “ilegal de bun” cu origini în America de Sud) și vișine.
În meniul special de la Wimbledon au existat și două cocktail-uri pe bază de cafea: Variante di Colada (o colada înghețată cu note de cafea, infuzată cu fructul guanabana, scorțișoară și cardamom) și Italian Tonic (o nouă versiune a espresso-ului tonic), 2 rețete gândite la Lavazza Training Center alături de barmanul de talie mondiala Dennis Zoppi, care a servit un AS delicios în jocul culinar de la Wimbledon.
Pentru fiecare preparat prezentat, Chefii au fost acolo să explice publicului filozofia din spatele preparatelor, dar și povestea și motivele pentru care au ales să creeze felurile de mâncare pe care le-au pregătit cu acele ingrediente în mod special.
Lavazza are colaborări puternice cu reprezentanți de top ai gastronomiei, parteneriatele din acest domeniu numărând personalități precum Ferran Adrià, Carlo Cracco și Massimo Bottura. Viziunea și experiența fiecăruia dintre acești Chefi a oferit lumii noi interpretări ale cafelei cum ar fi èspesso (prima cafea solidă din lume) creată de Ferran Adrià, lentile din cafea create de Carlo Cracco (gelatină de cafea sub forma unor lentile de contact) și Come to Italy with Me creat de Massimo Bottura (o reinterpretare sărată a băuturii siciliene granita).
Prin colaborarea cu bucătari din toată lumea, Lavazza și-a consolidat poziția în domeniul gastronomic. Pe scena culinară din Marea Britanie, Lavazza a fost aleasă în 60 dintre cele mai bune restaurante și baruri, dintre care 11 fiind localuri cu stele Michelin.
De asemenea, Lavazza este brand partener al tuturor celor patru campionate de Mare Șlem (pentru al doilea an la rând), evenimente la care are ocazia să servească cea mai bine vândută cafea a Italiei și în Franța la Roland Garros, și la US Open și la Australian Open și la Wimbledon-ul britanic.
Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Acum considerat al şaselea cel mai important prăjitor de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, exportând aproximativ 55% din producţia sa totală. Lavazza are aproape 3.000 de angajaţi – după achiziția Carte Noire – şi o cifră de afaceri ce depăşeşte 1.473 de milioane de euro (estimare pentru 2015).
Lavazza a inventat conceptul de blending – cu alte cuvinte, arta de a combina diferite tipuri de cafea din zone geografice diferite – încă din primii săi ani de activitate, iar aceasta continua să fie o trăsătură caracteristică celor mai multe dintre produsele sale. Compania are, de asemenea, 25 de ani de experienţă în producţia şi vânzarea de sisteme şi produse de cafea porţionată. Lavazza a fost prima companie italiană care a oferit sisteme de pregătit espresso cu capsule. Acum, Lavazza este prezentă în toate segmentele de business: cafea pentru acasă, segmentul away-from home şi segmentul serviciilor de cafea pentru medii profesionale, concentrându-şi atenţia către inovarea sistemelor şi tehnologiilor de consum.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz