Cadourile de Crăciun în 2020: buget mai mic, mai multe produse românești
Reading Time: 2 minuteAnul acesta, de Crăciun, 6 din 10 români (60%) declară că vor cumpăra mai puține cadouri decât în ceilalți ani, mult peste media la nivel european de 47%, conform Raportului European al Plăților Consumatorilor, ediția 2020, realizat de Intrum. Printre țările care vor face cele mai mari economii la cadourile de Crăciun se află Portugalia și Italia.
Chiar dacă anul acesta bugetul de cadouri va fi mai mic, consumatorii sunt deciși să sprijine industria locală, pentru a susține locurile de muncă generate de aceasta. Astfel, 64% dintre români declară că în perioada sărbătorilor vor cumpăra cu precădere cadouri produse în România. La nivel european, țările orientate cel mai mult spre consum intern sunt Portugalia (76%), Spania (74%) și Grecia (71%).
Cum influențează social media cumpărăturile de cadouri
Numărul cadourilor și valoarea lor sunt în relație directă cu timpul pe care consumatorii îl petrec pe rețelele de socializare. Consumatorii români (57%), cehi (60%) și portughezi (61%) sunt cei mai predispuși la influența canalelor de socializare precum Facebook și Instagram, în vreme ce olandezii (27%), danezii (30%) și belgienii (31%) rămân cei mai indiferenți la influența canalelor de socializare.
Informația prezentată consumată pe canalele de socializare are o influență pozitivă asupra consumului sustenabil, 41% dintre consumatorii români alegând produsele sustenabile deoarece au fost mai bine informați de către grupul social de referință. Media la nivel european este de 35%.
Raportul este bazat pe date extrase din răspunsurile a 24.198 consumatori din 24 de țări din Europa și își propune să prezinte concluzii interesante referitoare la viața de zi cu zi a europenilor, cu focus pe comportamentul lor de consum, credite și economii.
Cele 24 de țări intervievate sunt: Austria, Belgia, Cehia, Danemarcda, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Marea Britanie, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Spania, Suedia și Ungaria.
Datele extrase local se bazează pe răspunsurile a 1.000 de români intervievați iar eșantionul este reprezentativ național din punct de vedere sex, vârstă și regiune.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz