Antreprenori Interviuri Lifestyle

Cadouri experiențiale în era digitalului

25 nov. 2021 5 min

Cadouri experiențiale în era digitalului

Reading Time: 5 minute

O sesiune într-un simulator de zbor, un escape room virtual în echipă sau o escapadă urbană cu persoana iubită sunt doar câteva dintre cadourile experiențiale pe care le găsiți pe Complice.ro. Cu mai mult de 2.000 de experiențe oferite, peste 1.000 de clienți și o medie a comenzii de 180 de euro pentru persoanele fizice, businessul a reușit să crească într-o perioadă plină de incertitudini, spune Oana Pascu, fondatoarea Complice.ro.

Cum a început povestea Complice.ro? 

Mereu mi-a plăcut să dăruiesc cadouri și am căutat ca ele să fie inedite, surprinzătoare și să creeze amintiri de durată. Ideea de a fi consultant în alegerea cadourilor a apărut încă din anii facultății, însă pe vremea aceea, acum 20 de ani, nu părea fezabilă. Cred că publicul nu era încă pregătit, iar implementarea fără puterea actuală a internetului ar fi fost cu mult mai dificilă, dar 15 ani mai târziu, contextul s-a schimbat și a apărut Complice.ro. Așa cum sugerează și numele, ne propunem să devenim complicele clientului nostru în demersul de a oferi un cadou memorabil.

Care sunt cele mai inedite și cele mai vândute cadouri? 

cadouri experiențiale - cafea

Toate experiențele pe care noi le propunem pe site au un element inedit. Fie că vorbim despre un zbor cu motodeltaplanul, de crearea unui parfum propriu alături de un parfumier sau de o zi în care toate simțurile sunt răsfățate cu ciocolată, toate cadourile noastre aduc o notă inedită, componenta experiențială fiind cheia pentru un cadou memorabil. În acest an, cele mai vândute experiențe au fost zborurile cu parapanta, experiențele într-un simulator de zbor, degustările private de cafea și ritualurile speciale de relaxare la SPA.

Este important de menționat faptul că multe dintre cadourile vândute iau forma pachetelor Flexi Box care conțin zeci de experiențe, din care destinatarul cadoului își poate alege varianta preferată. De asemenea, sunt situații în care oferim cadouri personalizate, chiar și cu experiențe pe care nu le avem în portofoliu, precum sesiuni într-un tunel de zbor, bungee jumping deasupra canalului Corinth, vizită la distileriile din Scoția sau experiență privată într-un showroom Jimmy Choo. 

Cum a mers un astfel de business în pandemie și cum v-ați adaptat situației? 

A fost și este o perioadă provocatoare și plină de imprevizibil. Noi ne-am adaptat foarte rapid la noul context imediat ce a început pandemia și am lansat un portofoliu de experiențe ­online care crește de la lună la lună. De asemenea, am prelungit valabilitatea tuturor voucherelor cu experiențe achiziționate, pentru a oferi clienților siguranța că le vor putea folosi. Aceste măsuri și direcții de dezvoltare ­ne-au menținut anul trecut pe o linie de plutire, dar businessul a fost, desigur, afectat. Anul acesta, până în acest moment, suntem cu 25% peste nivelul similar din 2019 – anul de referință, la care vrem să revenim și chiar să îl depășim. Introducerea celor mai recente restricții este însă un factor care va avea impact direct asupra sezonului, care este, de altfel, perioada de vârf pentru cadouri și proiecte corporate experiențiale. 

Cine sunt clienții Complice.ro? 

De obicei, vorbim de oameni ocupați, antreprenori sau oameni cu poziții cheie în companii multinaționale, cu venituri peste medie. Pentru ­persoanele fizice, cele mai importante ocazii sunt zilele de naștere, Crăciunul, nunta sau aniversarea relației. De asemenea, un număr în creștere de clienți își doresc să marcheze nașterea copilului sau majoratul acestuia. În mediul corporate, clienții noștri sunt companii care au o cultură ce pune în prim-plan angajatul și starea lui de bine. Astfel, companiile care pun accent pe fidelizarea angajaților ne solicită experiențe fie private, fie de echipă, care le înlocuiesc pe cele clasice, de tipul bonusurilor.

Cum s-au schimbat cererile clienților în pandemie? 

Complice.ro - Cadouri experiențiale

În primul rând, a apărut această cate­gorie de experiențe care se pot desfă­șura acasă, cum ar fi cooking sessions, degustări private, întâlniri virtuale cu celebrități sau workshop-uri creative. Acestea nu existau înainte de pan­demie, nici în portofoliul nostru, nici în al parte­nerilor, toată lumea dorind experiența în persoană. Preferința s-a schimbat însă, mai ales pe segmentul corporate. Am avut un feedback extraordinar pe aceste experiențe, pentru că oferă un tip diferit de interacțiune, contribuie la păstrarea engagementului și coeziunii echipei și se desfășoară în siguranță pentru toți cei implicați.

De asemenea, a crescut interesul pentru experiențele private, care presupun o interacțiune redusă, precum lecțiile de driving sau zbor privat, atelierele de creație pentru parfumuri, dar și atelierele de dans contemporan sau de gestionare a somnului și a stresului. Printre experiențele din ce în ce mai căutate se numără și cele de travel, cu autorulota sau mini-camperul, dar și escapadele urbane, preferate în cuplu. 

Cum funcționează procesul de achiziție a unui cadou? 

Majoritatea experiențelor sunt coman­date pe site, dar există și un procent important de experiențe personalizate, unde procesul de achiziție presupune discuția cu un consultant care poate face recomandări pentru anumite situații specifice. Am lansat recent și un sistem de abonamente, prin care aceste rate lunare plătite de client se transformă în buget din care pot fi achiziționate ulterior cadouri experiențiale. Abonamentul include și notificări proactive înaintea unui moment important pentru abonat și propuneri personalizate. Anual, fiecare abonat primește la rândul său un ­cadou experiențial, din partea noastră, de care se poate bucura sau pe care îl poate dărui mai departe.

Ce pregătiți pentru perioada sărbătorilor? 

Sezonul de sărbători este foarte important în businessul nostru. Pe lângă campania de Black Friday și câteva experiențe de iarnă, vrem să aducem tot mai multe activități inedite care să completeze cele mai importante categorii: adrenalină, driving și romance. Anul trecut am avut solicitări de experiențe ce au putut fi livrate online partenerilor de afaceri și angajaților care lucrează remote, chiar și în afara granițelor, iar anul acesta tendința se menține.   

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 358 (15 noiembrie – 15 decembrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: