Stiri Tech

Businessul Huawei a crescut cu peste 19% în 2019, în ciuda sancțiunilor SUA

2 apr. 2020 2 min

Businessul Huawei a crescut cu peste 19% în 2019, în ciuda sancțiunilor SUA

Reading Time: 2 minute

Compania chineză Huawei a realizat în 2019 venituri totale de 858,8 miliarde de yuani (123 de miliarde de dolari), în creștere cu 19,1% față de 2018. Profitul net a crescut și el cu 5,65%, până la echivalentul a 9 miliarde de dolari.

Divizia Huawei Consumer Business a livrat anul trecut 240 de milioane de smartphone-uri Huawei și Honor, față de 206 milioane în 2018 (creștere de 16%), în timp ce veniturile au crescut cu 34%, până la nivelul de 467,3 de miliarde de yuani (aproape 67 de miliarde de dolari). Flagship-urile din seriile Mate și P au depășit 44 de milioane de unități, în creștere cu 53% față de anul anterior.

Compania chineză a lansat anul trecut primul flagship care nu beneficiază de produsele Google (Play Store, Maps, Gmail etc.), deși rulează sistemul de operare Android 10, seria Huawei Mate 30. Săptămâna trecută a venit și al doilea, seria Huawei P40. În România, Huawei deține o cotă de piață de 30% pe piața de smaphone-uri și e lider la tablete.

Google a restricționat accesul Huawei la Android în mai 2019, după ce administrația Trump a inclus Huawei pe “lista neagră” a companiilor cu care firmele americane nu pot avea relații comerciale fără o licență specială. Măsura nu a afectat cei care dețineau deja telefoane Huawei cu Android și nici telefoanele deja produse la acel moment și aflate în stocuri la comercianții din întreaga lume. Huawei P30 Pro a fost ultimul flagship al companiei chineze cu acces la toate serviciile Google.

Smartphone-urile Huawei și Honor dețin 17,6% din cota de piață globală în 2019, potrivit rapoartelor firmelor de cercetare de piață IDC și Strategy Analytics. În plus, compania deține cea mai mare cotă de piață a smartphone-urilor 5G, cu 6,9 milioane de unități livrate anul trecut.

Huawei Consumer Business include, pe lângă, smartphone-uri, tablete, PC-uri, dispozitive VR, wearables, ecrane inteligente, dispozitive audio inteligente, boxe inteligente, căști și dispozitive Internet of Things (IoT). În 2019, livrările de PC-uri și laptopuri Huawei au crescut cu peste 200% față de anul precedent, în timp ce livrările de dispozitive purtabile și audio inteligente au crescut în 2019 cu 170% și respectiv cu peste 200% față de 2018.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: