Business în creștere cu peste 33% pentru Agroland Agribusiness în primul semestru
Reading Time: 2 minuteAgroland Agribusiness a încheiat primul semestru din 2021 cu o cifră de afaceri de 13,3 milioane lei, în creștere cu 33,4% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Profitul net a înregistrat o majorare semnificativă, de 141,9%, și a ajuns la 795.116 lei. Rezultatele confirmă estimările inițiale ale reprezentanților Agroland Agribusiness și marchează cel mai profitabil semestru din activitatea companiei, care a debutat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), pe 15 iunie 2021.
Profitul operaționale (EBITDA) a crescut de 397.373 lei în primele șase luni ale anului trecut cu 146,99%, până la 981.485 lei în acest an. Marja EBITDA a atins 7,36%, aproape dublul procentului calculat pentru primul semestru din 2020.
„Evoluția favorabilă pe care am avut-o în primul semestru al anului se datorează atât strategiei de business orientată către dezvoltare și inovare, cât și capitalizării prin intermediul plasamentului privat de acțiuni. Motorul creșterii este cu siguranță efortul concertat din ultimii patru ani și jumătate, pentru care suntem recunoscători echipei, partenerilor de afaceri, colaboratorilor și investitorilor, precum și Agroland care ne-a fost în permanență alături. De remarcat este curba ascendentă a pieței pe care activăm, vânzarea de inputuri pentru agricultura convențională și organică și tranzacționarea cu cereale. Acest segment nu doar că nu a fost prejudiciat de criza generată de pandemie, dar traversează o perioadă benefică, încărcată de oportunități.”
Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness
Planuri de dezvoltare
Una dintre ariile pe care compania se va concentra în viitor rămâne cea a proiectelor agri-tech, prin incubatorul de business AgTech TM, dezvoltat în parteneriat cu Agroland și Ascendis. În 2021, contribuția Agroland Agribusiness a constat în finanțarea, cu câte 10.000 euro, a două dintre cele cinci startup-uri câștigătoare ale competiției.
„Una dintre cele mai importante direcții de business, pe care o vom urma în următoarele luni, este agricultura ecologică. Plănuim să încheiem cât mai multe parteneriate cu fermieri care cultivă organic sau care se află în diferite etape de conversie către agricultura ecologică. Suntem implicați în discuții pentru a pune bazele unei linii proprii de produse organice. Credem că agricultura ecologică, o tendință care se manifestă de mai mulți ani la nivel global, este agricultura viitorului. Potențialul mare este dat de schimbarea preferințelor publicului, către produsele bio”, a conchis Florin Radu.
Listarea pe Bursă și plasamentul privat au impulsionat considerabil activitatea Agroland Agribusiness datorită atragerii de fonduri în valoare de 6 milioane lei, ceea ce a generat o apreciere a valorii companiei la circa 30,4 milioane lei. Fondurile obținute au fost utilizate pentru accelerarea dezvoltării Agroland Agribusiness, prin intensificarea ritmului și cantităților de inputuri agricole achiziționate și comercializate, precum și pentru crearea unor produse personalizate, după rețete proprii.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz