Tikki Shoes, afacere românească de familie ce produce și comercializează încălțăminte barefoot („mers desculț”) pentru copii și adulți, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 12,8 milioane lei și aproape 15.000 de clienți.
Brandul Tikki Shoes a fost lansat în 2010 la Timișoara. Conceptul barefoot sau, mai exact, încălțămintea tip „mers desculț”, a început în urmă cu 15 ani, cu precădere în străinătate. În România, conceptul barefoot a început să devină popular în rândul părinților ce căutau încălțăminte adecvată pentru copiii aflați la primii pași, atunci când o familie timișoreană a decis să pornească o afacere de la zero cu astfel de produse, cu design și linie de producție proprii.
Deși încălțămintea barefoot este încă una de nișă, brandul Tikki Shoes și-a consolidat poziția în piața românească și, din 2015, a ajuns și în străinătate, unde lucrează cu distribuitori în țări precum Germania, SUA, Cehia, Olanda, Austria, Franța. În prezent, din totalul produselor vândute anual, 70% dintre acestea merg în străinătate, iar 30% merg către clienți din România.
„Afacerea a început cu producția de încălțăminte barefoot pentru copii, în special pentru cei care fac primii pași, ale căror picioare pufoase necesită suficientă flexibilitate și spațiu pentru a descoperi lumea. Ideea a luat naștere pornind de la nevoile copiilor noștri, am început să producem încălțăminte pentru ei și pentru prietenii noștri apropiați. Mai apoi, încurajați fiind de feedback-ul pozitiv primit, am trecut la producția și vânzarea unei game mai extinse: botoșei de casă, sandale, pantofi și ghetuțe de exterior pentru copii. Mai târziu am extins producția și către produsele pentru adolescenți și adulți, care au început să ne solicite să creăm produse și pentru ei. Ne-am conformat și am adus pe piață mai multe modele de sandale, ghete și pantofi casual pentru adulți, toate îndeplinind aceleași caracteristici specifice produselor barefoot.”
Maria Mihanța, co-fondator al brandului Tikki Shoes
Încălțămintea barefoot are un design minimalist și se diferențiază de încălțămintea convențională printr-o serie de caracteristici speciale:
Toate aceste caracteristici îmbunătățesc poziția corpului unei persoane adulte, întărind musculatura picioarelor și eliminând durerile de spate existente. Pe copiii ce fac primii pași îi ajută să se dezvolte natural, fără restricții ale piciorușelor.
Deși pandemia a cauzat probleme mai multor business-uri, vânzările Tikki Shoes au înregistrat o creștere, datorată, în mare parte, faptului că oamenii s-au obișnuit să comande online. Totuși, o provocare a fost gestionarea angajaților și aplicarea măsurilor de distanțare, fiind nevoiți să închidă magazinul fizic pentru o perioadă.
Cei doi antreprenori, Maria și Adrian Mihanța, au continuat să îmbunătățească produsele actuale, să scoată noi tipare bine construite, funcționale, păstrând un flux sănătos de producție.
Pentru anul 2023, Maria și Adrian își propun să pună mai mult accent pe producția și vânzarea produselor pentru adulți, lansând recent câteva modele noi. „Am lansat de curând un sneaker aerisit din mesh, și vom lansa în aprilie încă trei modele de pantofi, fie din piele naturală, fie din bumbac organic. În toamnă ne propunem să lansăm și primele ghete waterproof, atât pentru adulți, cât și pentru copii.”
Produsele Tikki Shoes folosesc materiale sustenabile folosite, cum ar fi pielea sau căptușeala fără crom și materiale textile organice.
În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare din România, TikTok își reafirmă angajamentul de a proteja integritatea procesului electoral și de…
PPC Renewables începe faza de construcție a trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de aproximativ 100…
Xiaomi lanseaza în România noile Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active, dispozitive portabile concepute pentru…
AROBS Engineering a început faza de testare a dispozitivelor prototip AlertBox, care conectează două rețele globale de sateliți (Starlink și…
Avon, unul dintre principalii jucători globali din industria frumuseții, își continuă angajamentul de a inova și inaugurează propriul concept store,…
Fondatorii Revolut, Nik Storonsky și Vlad Yatsenko, au făcut cunoscute vineri, pe scena evenimentului The Revolutionaries organizat la Londra, principalele…