Business Stiri

Business de 11,2 mil. euro pentru ESSA Group în primele șase luni din 2023

10 aug. 2023 3 min

Business de 11,2 mil. euro pentru ESSA Group în primele șase luni din 2023

Reading Time: 3 minute

ESSA Group, jucător pe piața serviciilor de trade marketing și vânzări din țară, a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de aproximativ 19,8 milioane de euro, iar în primele șase luni ale anului 2023 a raportat afaceri de 11,2 milioane de euro, mai mult cu 27% față de perioada similară a anului trecut.

„Estimările noastre pentru semestrul al doilea, în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri sunt mai temperate decât pentru primul semestru. Însă, per total an 2023 estimăm o creștere de minim 20% a întregii cifre de afaceri a companiei. În primele șase luni din 2023 s-a înregistrat o revenire a diviziei BTL & Evenimente, acolo unde principalele servicii au avut o evoluție cu peste 40% față de perioada similară a anului trecut. Concret, avem programele de tip sampling, degustări sau premiere, cele ocazionale și cu perioadă determinată de implementare, cu o creștere de 41.5%. De altfel, suntem activi în special în categoria food, determinând consumatorii să încerce și să achiziționeze produsele partenerilor.”

Eugen Saulea, fondator ESSA Group

O creștere semnificativă în primul semestru din 2023 s-a înregistrat și în cadrul diviziei BTL și pentru programele cu perioadă mai lungă de implementare, cele care implică consilieri specializați în interacțiunea cu consumatorii. Aici, programele de consultanță au crescut cu 98,7%, marea lor majoritate fiind implementări în categoria de îngrijire personală.

În perioada aprilie-iunie a crescut considerabil și gradul de participare a partenerilor ESSA la evenimentele muzicale. „Asumarea noastră este atât în zona de resursă umană (hostess) cât și logistică – structuri de tehnicieni ce asumă participarea la instalarea, mentenanță și dezinstalarea logisticii aferente participării la evenimente. Avem o creștere de 93% a acestui serviciu, comparativ cu perioada similara a anului trecut”, spune Eugen Saulea.

O alta divizie cu creștere semnificativa în cadrul grupului ESSA a fost și cea logistică, aici intrând capacitatea de stocare și procesare precum și cea de transport și implementare. Compania operează la nivel național cu peste 40 de depozite, strategic poziționate pentru a putea deservi orice comandă în cel mult 24 de ore. Serviciile de depozitare și cele de transport spre implementare au înregistrat o creștere de 73,3% în primele 6 luni din acest an. Pentru că vârful de cerere pentru serviciile de picking au fost înregistrate în perioada 2020-2022, odată cu instalarea restricțiilor aferente perioadei pandemice, în 2023 s-a înregistrat o scădere de 8,7% față de perioada similară a anului trecut.

Serviciile de tip lucrător comercial (manipulare, sortare, remodelare etc), rămân cu pondere mare în întreaga activitate ESSA, unde creșterea din primul semestru a fost de doar 15,5%. „Acest serviciu se implementează la nivel național, prin structuri mobile (motorizate) sau prin structuri staționare. Prin intermediul acestor structuri se asumă și implementarea programelor de tip GOP (gift on pack). Este important de menționat că în cadrul ciclurilor de remodelare (refacere layout), pot fi penetrate până la 8.000 de puncte de vânzare în mai puțin de 10 zile lucrătoare”, a spus fondatorul ESSA Group.

În același timp, intrarea ESSA în zona serviciilor de plasare personal, în special structurile NON EU, s-a dovedit a fi o investiție rentabilă. Ponderea acestor servicii din total cifrei de afaceri a companiei a ajuns după primul semestru al anului 2023, la peste 15,5%. Pentru a contribui la soluționarea lipsei de personal din retail, Eugen Saulea a angajat anul trecut peste 100 de persoane din Sri Lanka. Costurile cu un angajat non EU diferă în funcție de țara de proveniență și de calificare. De pildă, salariile pentru lucrătorii comerciali se situează între 450 și 550 de dolari, la care se adaugă cazare obligatorie și un buget de aproximativ 150 de dolari pentru cheltuielile cu masa.

Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este un jucător important pe piața serviciilor de trade marketing și vânzări din țară. În 2019, grupul a raportat afaceri de 14,3 milioane de euro, pentru ca în 2020 să sară puțin de 15 milioane de euro. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea și plasarea de forță de muncă, BTL și evenimente, servicii management POSM (materiale comunicare), call center și merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing și outsourcing pentru peste 30 de clienți, furnizori și producători, dar și pentru marile lanțuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.

Array

Articole pe aceeași temă: