București Mall – Orașul din interiorul orașului
Reading Time: 4 minuteCând reușești să te menții în top după 25 de ani este tot mai clar că există o viziune pe termen lung și, mai ales, o echipă care să facă totul posibil. Din 1999, București Mall a evoluat și s-a reinventat permanent, fiind azi o destinație one-stop-shop, unde găsești tot ce ai nevoie, de la cumpărături și locuri de luat masa, până la divertisment și un spațiu de lucru confortabil. Echipa Biz a căutat să înțeleagă din interior cum face acest lucru.
București Mall a jucat, în ultimii 25 de ani, un rol central în modelarea sectorului de retail din România. Deschis în 1999, ca primul centru comercial modern din țară, a continuat să fie un pionier în introducerea conceptelor moderne de retail pe piața românească.
Echipa Biz s-a mutat în București Mall pentru o zi, iar centrul de comandă a fost, la parter, într-un spațiu prietenos de coworking. Inclusiv acesta marchează o premieră în România, fiind primul spațiu de lucru comun, cu acces gratuit, dintr-un centru comercial din București.
Mall-ul poate fi considerat un oraș în sine, care oferă multiple opțiuni de shopping, dining și divertisment pentru întreaga familie. Ca să fie locul unde se adună doar experiențe plăcute, dincolo de ceea ce se vede, există o lume mult mai complexă.
București Mall a investit în sisteme avansate de management al clădirii (BMS) care optimizează consumul de energie, reducând semnificativ amprenta de carbon a clădirii. În plus, a introdus sisteme de iluminat cu LED și de control HVAC inteligente. Echipa internă de property management, formată din peste 30 de persoane, este împărțită în mai multe departamente specializate, cum ar fi operațional, tehnic și marketing, precum și echipe externe de furnizori de servicii.
Mixul corect de branduri și concepte inovatoare
Pentru a avea fix magazinele și brandurile pe care le caută clienții, există un research riguros și permanent. Așa se explică de ce unele magazine se mută, se extind, se modifică sau dispar în timp, dar și cum apar constant noi branduri și pop-up store-uri.
„Fiecare nou brand adăugat în portofoliu este rezultatul unei decizii atente, al unor negocieri ample și al unei cercetări aprofundate. Începem prin a analiza chiriașii existenți, prin a evalua profilurile consumatorilor și a identifica cele mai dinamice magazine ale noastre. Această strategie ne permite să ne diversificăm mixul de branduri în conformitate cu așteptările clienților, menținând în același timp o selecție echilibrată de magazine. Și astfel, la 25 de ani de la inaugurare, București Mall rămâne o destinație relevantă unică, care răspunde tuturor nevoilor vizitatorilor noștri”, ne-a mărturisit Iuliana Ghimpu, Retail Leasing Director, Anchor Grup.
București Mall continuă să fie un trendsetter. Aici poți găsi branduri precum Tommy Hilfiger, Calvin Klein Jeans, Marc O’Polo, primul magazin din România, și Teilor Orange Concept. În același timp, București Mall este singura locație în care Cellini Boutique & Lounge este prezent, fiind prima alegere a brandului de a-și lansa conceptul exclusiv. Bebe Tei aduce în același loc 80.000 de produse dedicate întregii familii. Brandurile din București Mall sunt într-o continuă transformare.
Sephora a adus pentru prima dată în România un nou concept de retail, care, pe lângă o gamă largă de produse, are un spațiu dedicat tratamentelor faciale.
Și Diverta a trecut printr-un proces recent de renovare, iar în curând se va redeschide magazinul DM, care după renovare va avea un spațiu de două ori mai mare – 700 metri pătrați.
În august, C&A a deschis al zecelea magazin din capitală, în București Mall, pe o suprafață de aproximativ 1.200 de metri pătrați, oferind o nouă experiență de shopping.
De la spațiile de joacă la cinema sunt câțiva pași…Hollywood Multiplex, cu 10 săli de proiecție și cu o capacitate de peste 2.000 de locuri, a trecut printr-un proces de transformare, ce a adus o infrastructură modernă și sisteme de sunet avansate și proiecție de înaltă definiție pentru o experiență de vizionare îmbunătățită. Astfel, primul multiplex din România reușește să rămână în top.
Experiențele culinare premium sunt accesibile pentru toată lumea în restaurantul Aperto, cu un concept unic de fine dining à la carte, oferind un mix între minimalismul modern și tradiția gastronomică italiană. Pentru echipa Biz, aici a fost locul perfect pentru un răsfăț al simțurilor, într-o atmosferă plăcută, cu o servire ireproșabilă.
Viitorul construit în jurul București Mall
București Mall depășește industria de retail. Încă de la început a fost un reper cultural și social, găzduind evenimente și expoziții, fiind un loc emblematic de întâlnire, dar și un catalizator pentru dezvoltarea zonei și a orașului. Drumul său de la primul centru comercial modern din țară la o destinație de top în retail arată că a fost gândit ca o construcție sustenabilă, mereu în pas cu vremurile și atent la tendințe.
Este ușor de comparat fotografii ale zonei din urmă cu 25 de ani cu ceea ce este azi pentru a înțelege modul în care a contribuit la evoluție și cum continuă să o facă. Prezența sa a impulsionat dezvoltarea de spații comerciale suplimentare, clădiri de birouri și clădiri rezidențiale în vecinătate.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 386 (16 septembrie – 16 octombrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz