Stiri

Bucureștenii ar folosi mai des bicicleta, dacă ar avea mai multe piste

29 iul. 2024 4 min

Bucureștenii ar folosi mai des bicicleta, dacă ar avea mai multe piste

Reading Time: 4 minute

71% dintre respondenții din București și 65% dintre cei din alte orașe ale României ar folosi mai des bicicleta dacă ar exista mai multe piste pentru biciclete, conform celui mai recent studiu desfășurat de Storia – platforma cu anunțuri imobiliare lansată de OLX. Totodată, conform indexului T.R.A.I, care poate fi accesat pe trai.storia.ro, principalele orașe din România în care locuitorii consideră că se deplasează mai ușor cu bicicletele datorită existenței multor piste sunt: Sibiu, Arad, Oradea, Miercurea Ciuc și Reșița. La polul opus se regăsește și Capitala, care ocupă locul 29 în topul orașelor în care deplasarea cu bicicleta este considerată facilă.


Indexul T.R.A.I prezintă atât date obiective, preluate din Google Traffic, Google Places, Airly, Storia, cât și date subiective preluate de la locuitorii din cartierele incluse pe platformă. Unul dintre indicatorii subiectivi analizați este reprezentat de „Pistele pentru biciclete” și cumulează răspunsurile locuitorilor referitoare la cât de frecvente sunt pistele pentru biciclete în cartierele și orașele lor. Cu cât scorul este mai apropiat de 100, cu atât este mai ușoară deplasarea cu bicicleta în zona analizată.


„Bucureștiul ocupă doar locul 29 din 41 în topul orașelor cu infrastructură bine dezvoltată pentru bicicliști, cu un scor relativ mic, de 36,2 puncte din 100, conform indexului T.R.A.I. Acest clasament evidențiază necesitatea îmbunătățirii infrastructurii pentru biciclete în capitala țării și nu numai. Este încurajator să aflăm că un procentaj semnificativ de 71% dintre respondenții din București au declarat că ar folosi bicicleta mai des dacă ar exista mai multe piste pentru biciclete. Acest lucru subliniază faptul că există o cerere reală și o dorință puternică pentru o infrastructură mai bună pentru bicicliști, care ar putea transforma Bucureștiul într-un oraș mai prietenos pentru locuitori și pentru mediu”, a declarat Monica Dudău, Senior Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.


Orașele și cartierele din România în care locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicletele


Potrivit indexului T.R.A.I., orașul București se află spre finalul clasamentului și ocupă poziția 29 (scor 36,2) în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști. Cu cât scorul se apropie de 100, cu atât în orașul sau cartierul analizat deplasarea cu bicicletele este mai ușoară.


În topul celor mai bine dezvoltate orașe la capitolul pistelor pentru biciclete, conform percepției locuitorilor, regăsim orașele: Sibiu (scor 69,3), Arad (64,5), Oradea (61,6), Miercurea Ciuc (61,3) și Reșița (58,8). De asemenea, acestea sunt urmate de Bistrița (57,6), Timișoara (56,8), Alba Iulia (53,4), Galați (53,2) și Drobeta-Turnu Severin (52,7). În rândul orașelor în care locuitorii consideră că pistele pentru biciclete sunt insuficiente se află: Pitești (scor 32), Constanța (29,9), Botoșani (29,6), Craiova (26,6), Călărași (26,4), Târgu Mureș (26,1), Ploiești (25), Târgu Jiu (20,1), Tulcea (16,3) și Brăila (15,5).


Pe primele cinci locuri în topul cartierelor în care locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicletele datorită existenței multor piste se află cartierul Ștrand din Sibiu (scor 87,9), Valea Aurie din Sibiu (87,8), Aleea Tudor Neculai din Iași (86,8), UTA din Arad (85,6) și Copou din Iași (85,2). De asemenea, următoarele cartiere din top sunt: Dimitrie Cantemir din Oradea (scor 85), Gușterița din Sibiu (84,3), Calea Dumbrăvii din Sibiu (82,3), Gai din Arad (81,9) și Bună Ziua din Cluj-Napoca (80,7). La polul opus, cartierele cu un grad mare de nemulțumire în ceea ce privește numărul de piste pentru biciclete sunt: Anda (scor 6,3), Palazu Mare (6,4), Inel 1 (6,6), Inel 2 (7), Viile Noi (7,3), Palas (9,1), Tomis Plus (9,4) din Constanța, Sălaj din București (scor 9,6), și Km 5 – Constanța (9,7), urmat de Obor din Brăila (9,8).

image 14

Cât de des merg românii cu bicicletele vs. cât de des ar merge dacă ar avea infrastructură


Conform celui mai recent sondaj realizat de Storia, 36% dintre respondenții din București și 39% dintre respondenții din alte orașe ale țării nu folosesc niciodată bicicletele pentru a se deplasa, în timp ce 19% dintre bucureșteni și 15% dintre locuitorii din alte orașe folosesc bicicletele mai rar de o dată pe lună. În același timp, 17% dintre respondenții din București și 16% dintre cei din țară merg cu bicicletele de 1-4 ori pe lună. Totuși, 10% dintre respondenții din București merg cu bicicletele de 2-3 ori pe săptămână, la fel ca cei 11% dintre cei care locuiesc în alte orașe. Există și persoane din București (18%) care merg cu bicicleta mai des de 3 ori pe săptămână, dar și locuitori din alte orașe ale României (19%) care se deplasează cu bicicleta la fel de des.

image 15


Întrebați dacă ar folosi mai des bicicletele în cazul în care ar exista mai multe piste, 71% dintre respondenții din București și 65% dintre respondenții din alte orașe ale țării au oferit un răspuns pozitiv. Există și persoane din Capitală (13%) care nu ar folosi bicicletele mai des chiar dacă ar exista mai multe piste, dar și locuitori din alte orașe (17%) care au oferit același răspuns. Totuși, 16% dintre respondenții bucureșteni, respectiv 18% dintre cei din alte orașe sunt nesiguri în privința utilizării bicicletei în condițiile specificate.


În 2022, Storia a lansat indexul T.R.A.I., o inițiativă care oferă informații despre traiul în cartierele din România, măsurând standardul de viață, dincolo de cei 4 pereți ai casei. T.R.A.I. preia date relevante de la specialiști, precum nivelul de poluare a aerului, intensitatea traficului, densitatea punctelor de interes și costul mediu pe metru pătrat al imobiliarelor, oferind o viziune de ansamblu asupra bunăstării fiecărui cartier în parte. În 2024, indexul a fost actualizat cu secțiunea „Vocea Cartierelor” în care sunt integrate date subiective despre cartiere, obținute direct de la locuitorii din fiecare zonă evaluată.


Platforma oferă utilizatorilor noi funcții prin care pot primi date personalizate, pot filtra datele în funcție de criteriile de evaluare care îi interesează cel mai mult și pot inclusiv să compare cartierele între ele, pentru a observa care scorează cel mai bine la criteriile alese de ei. Platforma T.R.A.I. este într-o continuă actualizare, astfel că toți românii care doresc să-și evalueze cartierele în care locuiesc pot completa chestionarul de pe trai.storia.ro/chestionar/. În acest fel, indexul va fi actualizat atât cu datele noi despre cartierele și orașele prezente deja pe platformă, dar și cu date legate de cartiere sau orașe care încă nu se regăsesc pe platformă, după ce se va acumula numărul minim de răspunsuri per zonă.

Array

Articole pe aceeași temă: