După o pauză de 32 de ani, Bienala de Scenografie revine în peisajul cultural al capitalei. Evenimentul va avea loc în perioada 18-27 octombrie 2024 și promite să fie o celebrare fără precedent a artei scenografice românești și internaționale.
Organizat de Centrul Român OISTAT (Organizația Internațională a Scenografilor, Tehnicienilor și Arhitecților de Teatru) alături de UNITER și FNT – Festivalul Național de Teatru, evenimentul se va desfășura în locuri emblematice ale Bucureștiului, printre care Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, Piața Amzei, Teatrul “Ion Creangă”, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”, și Universitatea Națională de Arte București.
„Nu trebuie să inventăm întotdeauna ceva nou; uneori, putem recupera, învăța și ne putem inspira din ceea ce a fost valoros înaintea noastră. Deși au trecut trei decenii de la ultima ediție, considerăm reluarea acestui eveniment esențială, atât pentru profesioniști, cât și pentru public. Mai mult, credem cu tărie că un ecosistem cultural sănătos este unul divers, și tocmai de aceea ne-am propus să organizăm un eveniment relevant care să încurajeze dezvoltarea continuă și să faciliteze mobilitatea și colaborarea internațională între diferitele profesii din domeniul artelor performative“, declară Adrian Damian, președintele OISTAT România și directorul general al Bienalei.
Bienala de Scenografie (Bucharest Scenography Biennale) va cuprinde multiple secțiuni, acoperind domenii diverse precum Teatru, Operă, Teatru de animație și păpuși, Instalații multimedia și Cinematografie.
Expozițiile și evenimentele sunt concepute pentru a facilita accesul publicului larg la procesele creative din spatele cortinei, oferind o înțelegere aprofundată a artei scenografice și a creației teatrale în general.
Punctele principale ale evenimentului sunt:
„Îmi trec prin gând cuvintele scriitorului Hermann Hesse: «în fiecare început se ascunde o vrajă». După atâția ani de absență a scenografiei din spațiul public al artelor, iată un început. Un început de a scoate scenografia din umbra backstage-ului, din paranteza criticii, din funcția de decor, de vitrină, înspre locul care i s-ar cuveni în rândul artelor… Scenograful nu este nici pictor, nici arhitect, nici grafician, nici sculptor, nici autor de instalații de galerie, nici lighting designer, nici istoric de artă, nici secretar literar, el este totul la un loc. El trebuie să fie acasă în toate aceste domenii și este chemat să inventeze spații și imagini în care să se creeze magia teatrului”, spune Helmut Stürmer, scenograf român-german de teatru și film, personalitate marcantă a scenografiei internaționale, directorul artistic al Bienalei de Scenografie.
Evenimentul este deschis publicului larg și se așteaptă să atragă atât profesioniști din domeniu, cât și iubitori de artă și cultură din țară și străinătate.
Aproape 3.900 donații au fost făcute de utilizatorii platformei de digital banking George, în sprijinul Fundației Comunitare Galați, în mai…
Cum reușește o companie care finalizează peste 1.000 de apartamente pe an în București să ofere condiții de locuire de…
Trapped Escape Room, unul dintre cei mai cunoscuți furnizori de servicii de tip „escape room” din România, anticipează o creștere…
Evrotrust, unul dintre liderii în furnizarea de servicii de certificare digitală, cu peste 1,4 milioane de utilizatori internaționali, a fost…
BRINGO, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, a trecut pragul de 1 milion…
Sincer nu consider că l-am întâlnit până acum, dar v-aș spune o mică poveste, care, cred eu că e sinonimă…