Brokerii de asigurări se transformă în consultanți
Reading Time: 2 minuteSe constată o maturizare accelerată a brokerilor care se transformă din vânzători de polițe în consultanți în asigurarea bunăstării personale, împotriva riscurilor care îți pot produce prejudicii financiare, riscuri posibil a fi asigurate, a declarat Călin Rangu, Director Direcția Supraveghere și Control Intermediari, Conduită și Scheme de Garantare ASF.
Călin Rangu a arătat că noua directivă de distribuție în asigurări (IDD) se aplică de 6 luni. “Pentru prima dată și asigurătorii sunt definiți ca distribuitori cu obligația de a pune clientul în centrul activității. Pentru prima dată trebuie sa aibă standarde clare referitoare la produse, acestea să fie testate, sa fie construite plecând de la interesul clienților, să elimine conflictele de interese generate de remunerare, să aibă procese clare, transparente, cu puncte de control, parte a unui sistem de guvernanță profesionist”, a declarat reprezentantul ASF, la Colocviile Pieței Financiare. El a arătat că este vorba de un proces complex, un dialog permanent de analiză și modificare de procese și proceduri.
“Mentalitățile, modurile de lucru se schimbă greu, necesită timp, dar este un drum cu o singură direcție, ritmul este alert, deoarece clienții trebuie să recâștige cât mai curând încrederea în sistemul de asigurări”, a spus Rangu.
Scopul directivei IDD este eliminarea activităților care sunt în detrimentul clienților, de a le susține drepturile legitime și a dezvolta piața de asigurări într-un mediu corect pentru toți actorii implicați.
Pentru prima dată personalul de distribuție al societăților de asigurare trebuie să respecte standarde de competență profesională, să se îngrijească ca produsele vândute prin bănci sau intermediari auxiliari să fie prezentate corect și onest, cum sunt vânzările de produse de asigurare atașate altor bunuri sau servicii, ca telefoane mobile, călătorii, mașini, etc.
“Buna conduită a asigurătorilor va fi elementul cheie al succesului implementării noului cadru legal, devenind la fel de importantă ca abordarea prudențialității financiare, care cere să fii solvabil financiar, să ai capital necesar. Nu e suficient să fi stabil financiar dacă nu respecți drepturile clienților. Tratarea necorespunzătoare a clienților va avea implicații inclusiv pe stabilitate pe termen mediu si lung ’’, a mai spus Călin Rangu.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz