Brokerii care lucrează pentru tine
Reading Time: 3 minuteCând ai de ales între zeci de companii care oferă asigurări pe piață, un sfat profesionist și imparțial poate fi extrem de valoros. Exact asta face un broker de asigurări profesionist.
Vrei o asigurare, dar cum o alegi pe cea mai potrivită nevoilor tale? Fiecare companie va spune că are cea mai bună soluție pentru tine, dar cine ți-ar putea oferi o privire de ansamblu asupra ofertei și consultanță pentru a alege soluția optimă? Exact acesta este rolul unui broker de asigurări – să ofere informații, consultanță, analiză financiară, recomandări cât mai imparțiale, condiții și prețuri avantajoase.
Brokerii acționează independent de asigurători, adunând ofertele de la mai multe companii de asigurări și oferindu-și serviciile atât în faza de achiziție a unei asigurări, cât și în partea de postvânzare. Rolul lor principal este să te ajute să obții asigurarea dorită la un preț competitiv și să te sprijine în cazul unor eventuale daune.
Mai mult, pentru orice produs pe care îl distribuie, brokerii trebuie să cunoască toate caracteristicile contractului care stă în spatele asigurării respective. Cum reușesc acest lucru? Sunt obligați să se pregătească continuu, fiind examinați de către Institutul de Studii Financiare, din subordinea ASF. În plus, companiile de asigurări oferă brokerilor training de produse, astfel încât aceștia să cunoască nu numai detaliile contractului de asigurare, dar și politica de subscriere a companiei pe produsul respectiv și publicul țintă, explică Bogdan Andriescu, președintele Uniunii Naționale a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România (UNSICAR).
„Rolul brokerului în distribuție este unul esențial, pentru că oamenii au nevoie de consiliere. Există brokeri care au dezvoltat produse de asigurare de sănătate împreună cu asigurători, fie din piața locală, fie din cea internațională, care se adresează unei anumite categorii de consumatori“, spune Andriescu.Asigurările private de sănătate ar trebui să înregistreze o tendință de creștere în următorii ani, pentru că reprezintă soluția pentru creșterea sustenabilității financiare a sistemului sanitar românesc. Andriescu estimează că anul trecut piața asigurărilor de sănătate a avut o valoare de peste 100 milioane de lei, adică un pic peste 1% din subscrierile totale ale pieței.
Potrivit reprezentantului UNSICAR, perspectiva sistemului public de sănătate este și plină de provocări structurale. „Creșterea pieţei de asigurări de sănătate depinde, în mare parte, de dezvoltarea spitalelor private din ţară“, spune Andriescu.
Piața românească de brokeraj în asigurări este în consolidare. Numărul brokerilor s-a redus anul trecut de la 600 la puţin peste 320, dar valoarea primelor intermediate de companiile care au rămas pe piață a crescut cu 19% comparativ cu anul precedent, până la 6,2 miliarde de lei. Gradul de intermediere, adică primele intermediate raportate la cele brute subscrise, a crescut în 2016 cu 5 pp, până la 66,14%. Totodată, veniturile din activitatea de brokeraj au marcat un avans de 7,28% faţă de 2015, până la 1,01 miliarde de lei.
Președinte UNSICAR consideră că tendința de consolidare și de dezvoltare a pieței de brokeraj de asigurare va continua în 2017, deși acest an este unul plin de provocări pentru distribuția asigurărilor din România. Andriescu vede două mari provocări anul acesta, și nu doar pentru brokerii de asigurare, ci pentru întreaga piață de distribuție a asigurărilor. Prima este legată de modul în care autoritatea va alege să transpună în legislația noastră prevederile Directivei europene privind Distribuția Asigurărilor (IDD), iar cea de-a doua este legată de proiectul legii RCA.
Articol publicat în Biz Asigurări
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz