BRD si-a majorat profitul cu 63%, la 763 milioane lei
Reading Time: 3 minuteBRD – Groupe Société Générale a anunțat o creștere semnificativă a profitului net, cu 63,4%, până la 763 de milioane de lei în 2016 față de 467 milioane de lei în 2015, ca urmare a majorării veniturilor și, în special, a reducerii costurilor cu riscul.
Rezultatele foarte bune pentru anul 2016 sunt rezultatul a trei factori principali: creșterea activității, care a dus la creșterea venitului net bancar cu 7%; un control disciplinat al costurilor, cheltuielile operationale fiind cvasi-stabile și scăderea costului net al riscului (-26,5% comparativ cu anul anterior), a spus noul director general al bancii, Francois Bloch, într-o conferință de presă.
Astfel, venitul net bancar a crescut cu 7% la aproape 2,8 miliarde de lei, pe fondul unor venituri nete din dobânzi mai mari cu 4,6% față de 2015, a unor venituri din comisioane mai mari cu 3,1% față de anul precedent, la care se adaugă câștigul de 103 milioane de lei din tranzacția VISA Europe înregistrat în trimestrul al doilea.
Cheltuielile operaționale au rămas aproape înghețate la nivelul din 2015, creșterea cheltuielilor cu salariile fiind compensată de economii în alte părți. Drept urmare, indicatorul cost/venit s-a îmbunătățit cu 3,4 puncte procentuale, până la 50% la 31 decembrie 2016.
Costul net al riscului a scăzut cu mai bine de un sfert față de 2015 la 484 de milioane de lei. Rata creditelor neperformate a scăzut cu 2,8 puncte procentuale până la 10,5%, ca urmare a operațiunilor de curățare a bilantului prin ștergere de creanțe depreciate și vânzări de credite neperformante, anunță banca. Rata de acoperire a creditelor neperformante a crescut de la 69,3% la 76,6% la 31 decembrie 2016.
“Creditele acordate persoanelor fizice au crescut cu 4,5%, cresterea fiind determinată de creditele pentru locuințe ți creditele de consum, denominate în RON”, arată BRD, într-un comunicat de presă trimis BVB.
„2016 a fost marcat de o performanță solidă la nivelul Grupului BRD, venitul net substanțial mai mare în comparație cu 2015, beneficiind de o activitate comercială puternică pe segmentul persoanelor fizice, o performanță operațională mai bună și îmbunătățirea semnificativă a profilului de risc. Privind înainte, suntem încrezători în modelul nostru de bancă universală care ne va perminte în continuare să satisfacem cele mai variate nevoi ale clienților și să creștem sănătos pe toate segmentele, creând totodată valoare pentru acționarii noștri” a declarat Francois Bloch, CEO al BRD.
Programul guvernamental „Prima Casă” a continuat în 2016 și a reprezentat un factor cheie al avansului înregistrat de creditele pentru locuințe. Activitatea de creditare a companiilor a rămas modestă în ciuda mediului economic favorabil, stocul creditelor brute a scazut cu -1,7%, fiind influețat semnificativ de operațiunile de curățare a portofoliilor. Dinamica depozitelor a fost pozitivă în 2016 (+7,3% fata 31 decembrie 2015), determinată în special de economiile populației.
Francois Bloch a arătat că activitatea BRD a continuat să fie marcată în 2016 de o dinamică comercială solidă pe segmentul persoanelor fizice, dovadă că eforturile băncii de a spori calitatea, precum și de a îmbunătăți și dezvolta în permanență noi servicii, dau rezultate.
Numărul clienților activi persoane fizice a atins 2,15 milioane, în creștere cu 37.000 în comparație cu finalul lui decembrie 2015. Clienții sunt de asemenea mai bine echipați (numărul mediu de produse bancare pe client activ a crescut de la 3,95 la 31 decembrie 2015 la 4,07 la 31 decembrie 2016). În particular, interesul clienților pentru soluții bancare digitalizate crește în mod constant. Stocul de contracte internet și mobile banking a atins 1,15 milioane de contracte la 31 decembrie 2016, +29,6% în comparație cu 31 decembrie 2015, cu o creștere deosebit de puternică a numărului de abonamente mobile banking (+62,8% față de 31 decembrie 2015).
Soldul creditelor nete al Grupului BRD a fost de 28,5 miliarde RON, mai mare cu 3,2% la 31 decembrie 2016 față de 31 decembrie 2015 că urmare a performanței pozitive înregistrată pe segmentele clienți persoane fizice și mari clienți corporativi.
Pe segmentul persoanelor fizice soldul creditelor nete a crescut cu +5,3% față de 31 decembrie 2015, determinat de avansul continuu înregistrat pe segmentul creditelor de consum și al creditelor pentru locuințe. Producția creditelor de consum, a crescut cu +20,3% față de anul precedent, până la 4,0 miliarde RON, beneficiind atât de creșterea cererii, cât și de eforturile continue ale BRD de a îmbunătăți procesele de acordare.
Creditarea marilor clienți corporativi a păstrat tendința ascendentă, în creștere cu 6,6% față de 31 decembrie 2015.
Poziția de capital rămâne solidă la 31 decembrie 2016, cu rata de adecvare a capitalului atingând 18,9% (conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudențiale) față de 18,1% la 31 decembrie 2015.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz