Stiri

Brandurile responsabile susțin un vot informat

Reading Time: 2 minute

Campanii creative realizate în timp record invită românii să-și exprime votul, după o informare cât mai responsabilă, în ceea ce a devenit runda de alegeri cu cea mai mare miză pentru viitorul României.

Într-un teren presărat cu dezinformări, iluzii create de algoritmi și platforme lipsite de transparență, românii se află în fața alegerilor parlamentare și a turului al doilea al alegerilor parlamentare.

Duminica acesta, chiar de Ziua Națională a României au loc alegerile parlamentare. La o săptămână distanță urmează turul II al alegerilor prezidențiale, în care au intrat Elena Lasconi și Călin Georgescu. Mai mult, joi, Curtea Constituțională a României a decis renumărarea tuturor 9.465.257 de voturi din primul tur de scrutin, fără a publica însă și motivația acestei decizii. Biroul Electoral Central a reacționat, după o ședință prelungită, că nu poate oferi până vineri rezultatul acestei renumărări, dar va face cunoscut rezultatul duminică, la ora 22:00, practic la o oră după închiderea urnelor pentru alegerile parlamentare pe teritoriul României. Renumărarea voturilor pentru alegerile prezindețiale se face fără observatori și martor video, ceea ce a generat semnale de alarmă din partea mai multor organizații civice, dar și al mai multor partide.

Brandurile responsabile intervin, pe fondul riscului crescut al unui derapaj din parcursul european al României și al asaltului asupra valorilor democratice, transmițând mesaje care încurajează un vot informat. Unele branduri aleg să comunice prin spoturi video, texte ample, alte prin imagini simple.

AQUA Carpatica

Joi, AQUA Carpatica a ales să integreze într-un mod remarcabil mai multe mituri și teorii ale conspirației într-un spot simplu, ușor de înțeles, dar care poate avea un puternic impact: „Fie că 𝐀𝐋𝐄𝐆𝐈 noile 𝐀𝐐𝐔𝐀 𝐅𝐋𝐀𝐕𝐎𝐔𝐑𝐒 cu măr 💚 , grapefruit 🩷sau 𝐀𝐋𝐄𝐆𝐈 altă băutură, citește bine eticheta de pe spate!
AQUA Carpatica Flavours. 𝐀𝐋𝐄𝐆𝐄 𝐈𝐍𝐅𝐎𝐑𝐌𝐀𝐓!”

Salt Bank

Salt Bank alege să integreze campania pentru cardul său roz într-un spot cu un îndemn civic clar, care păstrează un ton relaxat.

Fashion Days

Brandul Fashion Days a ales să comunice pe Facebook și Instagram prin vizuluri simple însoțite de un manifest civic: „Stim ca in acest moment suntem departe de situatia ideala si stim ca Romania nu e perfecta. Dar e a noastra si de-asta e nevoie sa iesim in numar cat mai mare la vot: ca sa celebram progresul pe care l-am facut pana acum; ca sa mai facem inca un pas pe drumul libertatii, egalitatii si solidaritatii; ca sa ne facem vocile auzite.

Acum e momentul sa ne pese de politica, sa ne informam despre oferta electorala, sa chestionam si sa verificam temeinic informatiile care vin spre noi si sa avem conversatii poate dificile cu cei apropiati.

Iar duminica e momentul sa ne imbracam frumos si sa ne vedem la urne.

Toader Păun

Recent Posts

Naratix: Cum au ajuns roboții software românești cu AI pe 4 continente, la 9 luni de la lansare

Startup-ul românesc Naratix, care a dezvoltat cinci roboți software bazați pe inteligență artificială pentru industria e-commerce, operează deja în 30…

5 ore ago

Disponibilizările din zona IT vor continua. Ce soluții au companiile

România devine un punct central pe harta globală a outsourcing-ului IT, iar perspectivele sale economice reflectă transformările prin care trece…

7 ore ago

Noua Capitală din București. Locuințele Hils Development s-au apreciat peste zona Theodor Pallady

În ultimii patru ani, locuințele HILS Development din zona Theodor Pallady au înregistrat o creștere substanțială a valorii, depășind media…

7 ore ago

PROCESIO lansează eTransport Hub Self Service, gratuit pentru IMM-uri

PROCESIO anunță lansarea eTransport HUB Self Service, serviciu în cloud dedicat companiilor mici și mijlocii care vor să își reducă…

7 ore ago

Venituri totale 80 mil. lei pentru Holde Agri Invest în primele nouă luni din 2024

Holde Agri Invest, unul dintre cei mai mari operatori de terenuri agricole din România, raportează venituri de 80 de milioane…

8 ore ago

Programul Mol pentru sănătatea copiilor. Finanțare de 600.000 lei pentru terapii emoționale și prin artă

MOL România și Fundația Pentru Comunitate anunță rezultatele concursului de proiecte derulat în cadrul celei de-a 16-a ediții a Programului…

8 ore ago