Brandurile responsabile susțin un vot informat
Reading Time: 4 minuteCampanii creative realizate în timp record invită românii să-și exprime votul, după o informare cât mai responsabilă, în ceea ce a devenit runda de alegeri cu cea mai mare miză pentru viitorul României.
Într-un teren presărat cu dezinformări, iluzii create de algoritmi și platforme lipsite de transparență, românii se află în fața alegerilor parlamentare și a turului al doilea al alegerilor prezidențiale.
Duminica acesta, chiar de Ziua Națională a României au loc alegerile parlamentare. La o săptămână distanță urmează turul II al alegerilor prezidențiale, în care au intrat Elena Lasconi și Călin Georgescu.
Mai mult, joi, Curtea Constituțională a României a decis renumărarea tuturor celor 9.465.257 de voturi din primul tur de scrutin, fără a publica însă și motivația acestei decizii. Biroul Electoral Central a reacționat, după o ședință prelungită, că nu poate oferi până vineri rezultatul acestei renumărări, dar va face cunoscute datele duminică, la ora 22:00, practic la o oră după închiderea urnelor pentru alegerile parlamentare pe teritoriul României. Renumărarea voturilor pentru alegerile prezidențiale se face fără observatori și martor video, ceea ce a generat semnale de alarmă din partea mai multor organizații civice și partide.
Brandurile responsabile intervin, pe fondul riscului crescut al unui derapaj din parcursul european al României și al asaltului asupra valorilor democratice, transmițând mesaje care încurajează un vot informat. Unele branduri aleg să comunice prin spoturi video sau texte ample, iar alte prin imagini simple.
AQUA Carpatica
Joi, AQUA Carpatica a ales să integreze într-un mod remarcabil mai multe mituri și teorii ale conspirației într-un spot simplu, ușor de înțeles, dar care poate avea un puternic impact. Acesta promovează noile AQUA FLAVOURS cu măr și grapefruit, dar, într-un mod subtil face trimitere și mai multe idei care s-au dovedit populare în actuala campanie electorală.
„Fie că 𝐀𝐋𝐄𝐆𝐈 noile 𝐀𝐐𝐔𝐀 𝐅𝐋𝐀𝐕𝐎𝐔𝐑𝐒 cu măr 💚 , grapefruit 🩷sau 𝐀𝐋𝐄𝐆𝐈 altă băutură, citește bine eticheta de pe spate! AQUA Carpatica Flavours. 𝐀𝐋𝐄𝐆𝐄 𝐈𝐍𝐅𝐎𝐑𝐌𝐀𝐓!” – acesta este mesajul care însoțește spotul pe mai multe rețele sociale.
Salt Bank
Salt Bank alege să integreze campania pentru cardul său roz într-un spot cu un îndemn civic clar, care păstrează un ton relaxat.
Fashion Days
Brandul Fashion Days a ales să comunice pe Facebook și Instagram prin vizuluri simple însoțite de un manifest civic: „Stim ca in acest moment suntem departe de situatia ideala si stim ca Romania nu e perfecta. Dar e a noastra si de-asta e nevoie sa iesim in numar cat mai mare la vot: ca sa celebram progresul pe care l-am facut pana acum; ca sa mai facem inca un pas pe drumul libertatii, egalitatii si solidaritatii; ca sa ne facem vocile auzite.
Acum e momentul sa ne pese de politica, sa ne informam despre oferta electorala, sa chestionam si sa verificam temeinic informatiile care vin spre noi si sa avem conversatii poate dificile cu cei apropiati.
Iar duminica e momentul sa ne imbracam frumos si sa ne vedem la urne. ”
J’ai Bistrot
J’ai Bistrot preia declarația candidatului referitoare la nanocipurile din cutiile de Pepsi și apa care nu este H2O ci „informație” și o transformă într-o imagine care se viralizează tot mai mult.
„Ascultăm îngrijorările clienților noștri și LUĂM ATITUDINE!Începând de astăzi găsiți la noi, în exclusivitate, numai Pepsi cu noua formulă ZERO NANOCHIP.Pentru o viață lipsită de griji”.
Toortitzi
Toortitzi anunță un nou produs pentru cei care nu votează.
Sezamo
Sezamo a încurajat votul încă de la primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, alegând să completeze mesajul civic printr-o promoție cu gogoși oferite cadou la o comandă cu o valoare minimă.
„Alegeri faci în fiecare zi, dar cele din weekend sunt extrem de importante. Așadar, fie că alegi răul cel mai mic sau ai un alt fel de busolă politică, important este să votezi.
Noi avem încredere în tine că o vei face, dar ca să îți îndulcim alegerea și ca să gândești cu mintea limpede, îți oferim 4 mini gogoși (…)”
Biz votează!
Votul nu schimbă trecutul, dar decide viitorul!
România de mâine se construiește azi, cu fiecare alegere pe care o facem. Informează-te și spune-ți cuvântul la urne! E momentul să mergem pe drumul democrației și al progresului. E momentul să arătăm că ne pasă!
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz