Biz Italia: Brandurile de top ale Italiei

3 mart. 2022 4 min

Biz Italia: Brandurile de top ale Italiei

Reading Time: 4 minute

Spiritul creativ, pasiunea, dar și tenacitatea au creat businessuri care au crescut în Italia și au cucerit lumea. Sunt nume cunoscute astăzi tuturor, care adună miliarde de euro și au fani pe toată planeta. Sunt cele mai puternice branduri italiene.   

Ferrari

1. Ferrari Portofino

Producătorul italian de mașini sport de lux cu sediul în Maranello este prezent în 60 de țări. Compania, cu peste 4.500 de angajați, a înregistrat în 2020 un venit net de aproape 3,5 miliarde de euro și un profit de 609 milioane de euro. Din cele aproximativ 9.000 de mașini Ferrari vândute anual, 40% ajung doar în SUA și China (33%, respectiv 7%).


Gucci

2. Gucci

Cu o valoare de brand de aproximativ 13,6 miliarde de euro în 2021, Gucci se află în topul celor mai cunoscute și apreciate mărci din întreaga lume. Conform raportului Brand Finance de anul trecut, Gucci este al doilea cel mai valoros brand de lux, după Porsche. Este și cel mai mare brand deținut de compania-mamă, Kering Group. Cu un succes mondial, aproape 70% din cele peste 480 de magazine Gucci se găsesc în afara Europei de Vest.

Prada

Prada

Atât pe piața italiană, cât și pe cea internațională, Prada a înregistrat o ascensiune în 2021, raportând o creștere a veniturilor cu 66% pentru prima jumătate a anului trecut. În clasamentul Best Global Brands 2021, care analizează performanța celor mai valoroase companii, Prada a fost singurul brand italian care a crescut mai mult decât media în sectorul său de referință, marcând o creștere de 20% față de anul precedent.

Generali Group

Generali Group

Cu o valoare a brandului de aproximativ 6,6 miliarde de euro și aproape 66 de milioane de clienți, Generali Group este din 2019 este cea mai mare companie de asigurări din Italia și printre primele zece cele mai mari companii de asigurări din lume. Compania are peste 70.000 de angajați, dintre care peste 13.000 doar în Italia.

Fendi

Fendi

În ultimii ani, Fendi s-a concentrat intens pe eforturile de dezvoltare și promovare a unei strategii clare și puternice de durabilitate. Aceasta implică trei piloni cheie: mediu, lanț de aprovizionare și producție și comunitate. Concentrarea eforturilor în această direcție a ajutat compania să obțină o creștere puternică, ajungând astfel la o valoare de brand cu 48% mai mare în 2021 față de anul anterior.

Enel

2. Enel

Este al doilea cel mai valoros brand italian în 2021, cu o valoarea de peste 11,8 miliarde de euro și o prezență în 31 de țări de pe cinci continente. Enel SpA generează cea mai mare parte a veniturilor pe piața sa de origine. În 2020, compania a avut un venit intern de aproape 20 de miliarde de euro, din totalul de 64,99 de miliarde de euro. Cu peste 75 de milioane de utilizatori finali din întreaga lume, Enel are cea mai mare bază de clienți dintre competitorii europeni.

Eni

4. Eni

Compania multinațională Eni SpA este una dintre cele mai mari companii energetice la nivel mondial, fiind prezentă în mod constant în top 100 de pe lista Fortune Global 500. Eni activează în prezent în 71 de țări și are aproximativ 33.000 de angajați în întreaga lume. În Italia, apro­ximativ 50% din furnizarea de petrol și gaze aparține companiei Eni.

Nutella

Nutella

Nutella este produsă de compania italiană Ferrero și a fost introdusă în 1964. Chiar dacă multe țări au o listă diferită de ingrediente pentru formula Nutella, produsul și forma distinctivă a borcanului au rămas aproape neschimbate de aproape 60 de ani. Totuși, Nutella este numită constant una dintre cele mai inovatoare mărci italiene. Pentru fanii brandului, Nutella a creat și Hotella Nutella, un hotel pop-up, în California.

Kinder

4. Kinder

Un top al mărcilor italiene ­valoroase, realizat în țara de origine, în 2021, de către Kantar Brandz, arată că ciocolata Kinder i-a cucerit pe italieni. Dar brandul este îndrăgit și în alte colțuri ale lumii, având o prezență globală: în 31 de țări din Europa și 28 din Asia, dar și în America de Nord, America de Sud, Australia și în Noua Zeelandă. În același clasament, Kinder s-a evidențiat prin inovație, leadership, creativitate și modul în care un brand perturbă o categorie.

Luxottica

Cu vânzări de peste 7,7 miliarde de euro în 2020, Luxottica este cea mai mare companie din lume din industria ochelarilor. Este lider în proiectarea, fabricarea și distribuția de ochelari de modă, de lux și sport, cu mărci proprii precum Ray-Ban sau Vogue Eyewear, și mărci licențiate, ca Giorgio Armani, Burberry, Bulgari, Chanel, Dolce & Gabbana sau ­Versace. Rețeaua de distribuție de 9.200 de magazine acoperă peste 150 de țări de pe cinci continente.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 360 (21 februarie – 14 martie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.



Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: