Opinii

Brandurile de spirtoase și activarea de festival în 2024

Reading Time: 5 minute

Vara aparține festivalurilor și concertelor mari în aer liber, evenimente în cadrul cărora brandurile găsesc o portiță perfectă pentru a se apropia și mai mult publicul lor țintă, într-o modalitate jovială, relatable. În astfel de contexte, pot comunica cu aceștia într-un moment de bucurie, în care sunt dispuși și curioși să interacționeze cu brandurile și să le descopere poveștile și propunerile.

De Alina Samoilă, Account Director la Highlight Agency

Brandurile folosesc tehnologia, creativitatea și social media pentru a face impresii de durată asupra participanților la festival, iar acestea pot fi o sursă de inspirație pentru viitoarele activări de evenimente. De asemenea, în cadrul festivalurilor, brandurile extind acoperirea activărilor lor prin intermediul rețelelor sociale și al parteneriatelor cu influenceri. Această abordare amplifică impactul și asigură faptul că activarea continuă să rezoneze cu particpanții și după încheierea festivalurilor.

De la Saga la UNTOLD și până la Neversea, Electric Castle și SummerWell, generații întregi vor interacționa cu brandurile și în această vară. De altfel, în ultimii ani, festivalurile au devenit puncte de referință în definirea și promovarea tendințelor brandurilor, categoria de spirtoase fiind una dintre cele mai ofertante. După toate semnele din piață, nici 2024 nu va face abstracție de la această regulă, motiv suficient de puternic să ne propunem să oferim experiențe și noutăți, să prezentăm brandurile în cel mai atractiv mod posibil, către absolut toți festivalierii cu care acestea vor intra în contact.  

De la an la an, observăm că festivalierii sunt pregătiți și se așteaptă să obțină nu doar de muzică, ci și experiențe din ce în ce mai interactive. Aici apare provocarea brandurilor de a dezvolta și pregăti “mini festivalurile lor”, în cadrul festivalului mare.  

Accent pe personalizare

În era personalizării, festivalurile utilizează date și tehnologie pentru a oferi participanților experiențe cât mai personalizate și adaptate nevoilor acestora. De la lineup-uri personalizate bazate pe preferințele muzicale individuale până la opțiuni de mâncare și băuturi atent alese, festivalurile din 2024 țintesc către satisfacerea gusturilor unice ale fiecărui participant. Această tendință nu numai că sporește bucuria generală a festivalierilor, ci creează și o legătură mai profundă între eveniment și publicul său.

Pe măsură ce festivalurile devin mai concentrate pe consumator, întreaga producție, precum și activările din cadrul acestora devin mai interesante, mai profesioniste, cu atenție și mai mare pe personalizare și impact pe termen lung asupra publicului țintă. Băuturile spirtoase introduc noi modalități de a interacționa cu fanii, de a-i cunoaște mai bine și de a petrece mai mult timp alături de aceștia.

Continuitate versus punctual

Un aspect foarte important care funcționează foarte bine la nivel internațional și care mă bucur să fie din ce în ce mai prezent și în abordarea noastră, a celor din această industrie, este conștientizarea și acceptarea că festivalurile sunt un tool minunat pentru a comunica creativ pe durata întregului an, nu doar în cele 3-4 zile de festival. Avem acest challenge de care trebuie să profităm, anume să găsim soluții de a construi cât mai sănătos strategia de brand pe un an întreg.

Și totuși, vă întrebați poate cu ce se diferențiază zona de spirtoase în festivaluri față de alte categorii de branduri? Ei bine, spirtoasele pornesc la drum cu o extra presiune, aceea de a surprinde, de a inova în cel mai creativ și interactiv mod, de a crea experiențe unice și memorabile, de a crea noi standarde în industrie. O presiune și o lumină de reflector puternic atințite asupra lor și care nu ușurează deloc stresul creativilor, strategilor și oamenilor de implementare din agenții care de la an la an își setează țeluri și mai mari și care sunt perfect conștienți de dorințele și așteptările tot mai ridicate din partea consumatorilor acestor branduri.

Propunerile ce prind viață

În acest context, echipele Highlight Agency vin mereu către marketeri cu propuneri bine gândite și calibrate, care odată alese și aprobate de către client să poată fi și implementate identic. O calitate cu care ne mândrim și care credem că a reușit să ne aducă multe branduri în portofoliu de-a lungul anilor. Și asta deoarece ne ferim să facem propuneri neplauzibile sau care să arate bine doar în PowerPoint.

Credem cu tărie că este extraordinar de importantă expertiza întregii echipe încă din faza de brainstorming; suntem acei BTLiști care nu pot funcționa unul fără celălalt, mai ales atunci când ne referim la proiecte complexe, proiecte care au rolul de a oferi experiențe faine, sigure și inedite. Punem accent pe expertiza pe care o aduce fiecare membru al echipei și suntem atenți la feedbackul constructiv pe care îl primim.

Alegem mereu să ne așezăm la masă în echipa extinsă (creație, producție, Client Service, PR și implementare), să analizăm obiectiv fiecare idee și să mergem mai departe către client doar cu lucrurile în care credem și despre care putem confirma că vor arăta 1:1 cu simularea.

Potrivirea perfectă

O altă provocare pentru categoria spirtoase și pe care încercăm mereu să o rezolvăm este îmbinarea perfectă a Universului de brand cu Universul festivalului. Cu alte cuvinte, o activare care să transmită corect și creativ esența brandului, dar care să se și potrivească cât mai bine posibil cu atmosfera, poziționarea și mesajul festivalului.

Astfel, la capitolul proiecte dragi, implementate cu succes și apreciate atât de festivalieri, cât și de parteneri/client, deși avem zeci de exemple pe care le pot menționa din ultimii ani, m-aș axa pe un proiect recent, implementat anul trecut pentru Havana Club, în cadrul Neversea 2023. Am primit provocarea din partea echipei Havana de a dezvolta un concept de activare care să traducă spiritul autentic al Havana Club, dar și energia colectivă, într-un spațiu de activare. Ne-am aruncat cu tot entuziasmul și nerăbdarea în această provocare și am reușit să aducem în festival toate elementele unei petreceri cubaneze, integrând această petrecere într-un mod natural și autentic în spațiul festivalului.

Havana Club Neighbourhood @ Neversea 2023 a însemnat efervescență, experiențe memorabile și o comunitate creativă care celebrează diversitatea. Havana Club Neighbourhood a primit influenceri, urmăritori și festivalieri cu un set-up vibrant care îți dădea energia să petreci până la răsărit cu un drink Havana Club Cuban Spiced în mână.

Iar în spatele fiecărui neighbourhood a stat cartierul general Highlight care a avut grijă ca fiecare element prezent în zona de festival să transmită atmosfera perfectă către plaja Neversea.

Și promitem că și în acest an agenția va avea alte surprize foarte plăcute pentru toți cei care vor reveni la festival.

În loc de pe curând….

Și pentru că ne place foarte mult ceea ce facem, vara aceasta se anunță la fel de interesantă, colorată și plină, la fel ca și ultimele după pandemie, simțim și știm că va fi vara spirtoaselor pentru noi. Pregătim deja prezența în cadrul majorității festivalurilor mari din România, nu voi da spoilere, dar vă pot spune că vă așteptăm alături de noi și de brandurile pe care le reprezentăm, pe plajă, la castel sau în parc, cum preferați.

Team

Recent Posts

Gazonul clubului Liverpool, îngrijit de echipamente Husqvarna

Din 2021, FC Liverpool folosește mașini de tuns gazon robotizate Husqvarna pentru a menține condițiile impecabile ale spațiilor verzi de…

9 minute ago

MetLife a publicat raportul de sustenabilitate. Viitor mai încrezător

Grupul MetLife, în cadrul căruia este afiliat unul dintre principalii jucători din piața asigurărilor de viață din România, Metropolitan Life,…

10 minute ago

THE DROP semnează o campanie antidrog dedicată tinerilor, pentru festivalul BEACH, PLEASE!

Festivalul BEACH, PLEASE! și Ministerul Afacerilor Interne, prin Agenția Națională Antidrog (ANA), lansează o campanie antidrog dedicată tinerilor, semnată de…

42 de minute ago

Catinvest, investiție de 36 de milioane de euro în extinderea ElectroPutere Parc din Craiova

Grupul francez de real estate Catinvest anunță consolidarea ElectroPutere Parc ca unul dintre cele mai mari centre de retail din…

o oră ago

Un nou contract cu RetuRo pentru producătorii de băuturi ce trebuie să aplice normele SGR

O nouă versiune a contractului pentru producătorii de băuturi, din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin şi băuturi…

o oră ago

Kaufland, contribuție de 2,57 miliarde euro în economia locală în 2023

Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii de retail din România, după cifra de afaceri, și continuă…

o oră ago