Branduri romanesti – Bitdefender
Reading Time: 2 minuteO jumatate de miliard de utilizatori din toata lumea folosesc tehnologii dezvoltate de romanii de la Bitdefender, iar brandul romanesc se situeaza constant in topul global al solutiilor de securitate.
Este foarte greu sa te impui in elita IT mondiala venind dintr-o piata emergenta. Dar pentru Florin Talpes si echipa Bitdefender problema nu s-a pus niciodata asa. Compania romaneasca a pornit la drum decisa sa realizeze cele mai bune produse de securitate informatica la nivel global si sa lase tehnologia sa vorbeasca. Iar de ani buni solutiile Bitdefender domina clasamentele comparative realizate de institutii independente. Anul acesta, Bitdefender a fost desemnata companie „vizionara” in „Cadranul Magic” al Gartner pentru platforme de protectie a terminalelor, confirmand ascensiunea companiei si in sectorul enterprise. Solutiile Bitdefender pentru protectia terminalelor sunt inglobate in produsul Gravity Zone, capabil sa protejeze cele mai complexe infrastructuri hibride si care a fost realizat de la zero in ultimii patru ani de catre specialistii companiei. Toate solutiile corporate din zona de virtualizare si protectie au fost rescrise la nivel de cod in ultimii trei ani, pentru a fi competitive la ce se intampla astazi in industrie.
Leadershipul tehnologic care a propulsat Bitdefender in pozitia de lider in topurile internationale independente ca AV Test sau AV Comparatives are la baza inovatia, fapt confirmat de numeroasele patente din spatele tehnologiilor prezente in orice produs al companiei. „Am fost primii care au venit cu tehnologia de analiza comportamentala si e patentata de foarte multa vreme. Numai din 2011 pana acum avem peste 50 de patente – o parte deja aprobate, o parte in lucru”, spune Catalin Cosoi, Chief Security Strategist in cadrul Bitdefender.
Inovatia nu se limiteaza la software. Anul trecut, compania a lansat pe piata americana Bitdefender Box, o solutie hardware inovatoare pentru protectia retelei la care este conectata. Bitdefender a fost prima companie de securitate informatica din lume care a facut asa ceva. Interesant este faptul ca Bitdefender Box este rezultatul culturii promovate in compania fondata de Florin Talpes si a devenit realitate atat de rapid fiindca Bitdefender insista asupra unui principiu: partea de cercetare-dezvoltare se realizeaza de catre romani, in Romania. Succesul global nu i-a indepartat pe antreprenori de radacinile romanesti. De altfel, Florin Talpes insista asupra faptului ca Bitdefender va fi nu doar o companie pornita de romani, ci va avea romani la conducere si in momentul succesului maxim.
Bitdefender este una dintre putinele companii din Romania cu succes foarte mare pe pietele externe. Majoritatea businessului pe care il face compania este focusat pe pietele internationale, mai ales in SUA si Europa de Vest. In acelasi timp, Bitdefender se mandreste cu faptul ca vine din Romania: pe langa steagul dacic care reprezinta logo-ul Bitdefender, o referinta culturala poate mai putin cunoscuta, pe fiecare produs scrie clar ca este facut in Romania.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz