Antreprenori MarComm Stiri

Brandul de angajator și experiențele la birou

13 iun. 2019 4 min

Brandul de angajator și experiențele la birou

Reading Time: 4 minute

Motivația este o provocare constantă pentru departamentele de HR. Transformările din domeniul digital și tehnologiile disruptive din ultimul timp au condus la un decalaj uriaș în raportul cerere-ofertă al aptitudinilor necesare pentru a performa în câmpul muncii. De aceea, pentru o bună retenție a angajaților, oamenii de HR din companii încep să se îndrepte către modalități cât mai inovatoare de a atrage și a reține talentul mult căutat.

Un puternic brand de angajator este crucial pentru succesul strategiilor de recrutare și retenție într-o organizație. O cercetare în acest sens arată că 69% dintre candidații pentru un job vor dori să lucreze pentru compania care are un brand de angajator activ și engaging.

Așadar, cum generăm engagement prin experiență și cum le comunicăm viitorilor angajați că merită să fie parte din poveste? Pentru Millenials, Gen Z sau Digital Natives, soluția este să aduci în prim-plan o strategie care să mențină o bună imagine a brandului tău în ochii acestora, întrucât ei sunt primii influenceri și marketeri care îl comunică mai departe prin word-of-mouth. Investind în îmbunătățirea experienței angajaților, se crează o bază semnificativă pentru networking, care va genera engagement pe termen lung din partea acestora, mai ales dacă tipul de experiență implicat este unul de impact.

Participi la un târg de joburi sau organizezi un eveniment intern? Pentru oricare dintre variante ai nevoie de un concept care să te diferențieze.

employer branding

Cum transformi un eveniment de HR într-o experiență

 Creează contexte fun

E cunoscut faptul că angajații sunt clienții interni ai unei companii și că ei sunt primii care experimentează cultura și valorile acesteia. Cea mai simplă metodă de a schimba comportamentul oamenilor este amuzamentul; așadar, comunică mesajele-cheie ale companiei într-un stil amuzant și non invaziv. Atrage-i pe oameni în activități prin care pot intra în contact cu valorile companiei și dă-le timp să le asimileze și să își creeze propria poveste în raport cu ele. Un instrument potrivit pentru genul acesta de activare este mozaiculo fotografie formată din alte fotografii. Practic, creezi o fotografie mare din alte fotografii mai mici. Rezultatul final poate fi afișat pe un ecran digital și în general face apel la ideea de lucru în echipă, de tot făcut din detalii. Este un instrument perfect pentru activările de HR. Dincolo de partea digitală, soluția poate fi implementată și pe un alt tip de suport unde participanții pot să își lipească singuri fotografia în pattern-ul mare și asta creează o legătură și mai mare între imaginea reprezentată în mozaic și faptul că fiecare individ a contribuit la crearea ei. Imaginea generată la final poate fi cea a unei persoane, a unui logo, a unui produs și exemplele pot continua.

Generează interacțiune

Când participi la un eveniment cu alte zeci sau chiar sute de oameni e foarte greu să îți atragă ceva atenția dacă tot ce este expus acolo este static. Așa că o idee bună ar fi să iei în calcul conceptul de interacțiune. Una dintre soluțiile tech care poate fi accesată prin intermediul Marcom Hub este VR Rider Studio. Fie că vrei să experimentezi senzația de diving sau de zbor, îți folosești greutatea corpului pentru a parcurge un traseu format din mai multe nivele. Este o activare care poate fi gândită ca ștafetă între echipe sau ca modalitate de a interacționa cu potențiali candidați în timpul unui târg de joburi. În ambele cazuri, angajații sau viitorii angajați își pot crea propria experiență în raport cu organizația și tocmai această unicitate va face brandul tău destul de greu de uitat.

eb

Make it shareable

Chiar dacă vorbim de comunicare internă, un moment cu adevărat uimitor nu va scăpa neshareuit pe rețelele sociale. Biciletele Yupcharge sunt cele care generează foarte des astfel de momente. Stațiile de încărcare pentru dispozitive mobile care pot fi branduite în moduri care mai de care mai creative, oferă posibilitatea reîncărcării oricărui tip de dispozitiv mobil în locuri unde de obicei nu ai acces la energie electrică sau nu există atât de multe prize pe cât ți-ai dori. Astfel că invitații la eveniment au ocazia să pedaleze și să își încarce telefonul în același timp.

Mizând pe distracție, interactivitate și idei out of the box, în cadrul unui eveniment intern sau la un târg de specialitate, nu numai că îi vei scoate pe oameni din zona lor de confort, dar îți vei asigura și un loc în mintea lor pentru mult timp de acum înainte. Și până la urmă, despre asta e vorba, atunci când vrei să aduci în rândul angajaților tăi experiențe memorabile, pe care să le asocieze cu brandul tău, ajutând astfel la o bună retenție pe termen lung, dar și o mai bună productivitate în organizația ta.

Nu știi unde au plecat ideile tale creative? Hai să le vizitezi la Marcom Hub. Nu înainte de a-ți anunța vizita printr-un e-mail la geek@marcomhub.ro.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: