BrandRO 2022: Top 50 cele mai puternice branduri românești
Reading Time: 3 minuteArctic este cel mai puternic brand a pentru al treilea an consecutiv, în topul realizat de Biz și Unlock Research și prezentat la evenimentul BrandRo 2022.
Anul trecut, Arctic a împărțit prima poziție cu Borsec, brand care ocupă locul 2 în ediția din 2022, în timp ce poziția a treia este ocupată de Gerovital. În clasament se mai află și eMAG, Napolact, Dorna, Aqua Carpatica, Dero, Covalact și Bucovina.
Revista Biz a prezentat astăzi BrandRo, clasamentul celor mai puternice 50 de branduri românești, top realizat de Unlock Research.
„Fiecare an vine cu noi provocări pentru brandurile românești, iar această ediție a topului nu face excepție. Analiza pe care o facem alături de Unlock Market Research de 13 ani scoate la iveală companiile și oamenii care știu să câștige consumatorii de partea brandului lor, dar și cât de important este să investești constant și să ai o strategie de branding bine gândită. Doar așa te poți impune printre cele mai puternice branduri românești.”
Marta Ușurelu, owner Biz
Cele mai puternic branduri românești în 2022
Biz analizează de 13 ani cele mai puternice branduri românești și evoluția lor anuală. Ultimul an a evidențiat și mai mult importanța unui brand puternic, care a făcut diferența în fața consumatorilor. Este nevoie de branduri românești de excepție, care conduc la o economie puternică și solidă.
Potrivit analizei realizate de Unlock, mărcile românești sunt tot mai vulnerabile în actualul context economic și următorul pas (și cel mai important pentru ele) va fi o triere, în urma cărora vor rămâne brandurile cu adevărat relevante, cele care sunt mult mai mult decât „doar un brand românesc”. Românii nu sunt “împotriva” mărcilor românești, însă vor mai mult de la ele. De exemplu, 40% declară că vor să cumpere mai multe mărci și produse românești anul viitor, însă pentru o astfel de dinamică, consumatorii au nevoie și de opțiuni relevante.
Mai mult, oamenii consideră că mărcile romanești „ca ei” ar trebui să îi ajute și să îi susțină. Românii sunt într-un moment de organizare financiară și nu vor plăti în plus nejustificat. Au nevoie de mărci responsabile, care oferă mai mult, care au un produs diferențiator și care chiar răspund nevoilor lor.
“Studiul anual și topul brandurilor românești din 2022 indică faptul că intrăm într-o nouă etapă de dezvoltare a acestei piețe în care să spui că ești din România nu mai este suficient. Oamenii au avut într-adevăr nevoie de o perioadă de acceptare și re-valorizare a brandurilor românești, dar este firesc ca această etapă să se încheie, mai ales că a existat multa dezvoltare în zona „made în România”. Acum oamenii spun că au nevoie de mult mai multă competitivitate în zona de business-uri locale românești, de diferențiere prin calitatea produselor și serviciilor oferite. Practic nu mai este suficient să spui „sunt de-al vostru, născut aici”, ci contează mai mult ce faci pentru români și România, cum contribui la creșterea calității vieții oamenilor din acestă țară, de pe această piață”
Alexandra Cojocaru, Partner Unlock
Top 50 cele mai puternice branduri românești este publicat integral în ediția de septembrie a revistei Biz. Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Vezi aici clasamentul de anul trecut
Partenerii care au susținut evenimentul BrandRo 2022 au fost Banca Transilvania – Leading Partner, Farmec, Borsec și Arctic.
Metolodogie
Studiul BrandRo măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.
Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.
Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă, care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz