BrandRO 2021: Top 50 cele mai puternice branduri românești
Reading Time: 3 minuteArctic și Borsec sunt cele mai puternice branduri românești în 2021, fiind pentru oară când două branduri ocupă prima poziție în topul realizat de Biz și Unlock Research. Pe locul următoare se află eMAG și Gerovital. În clasament se mai află și Dero, Aqua Carpatica, Dorna, Farmec, și Napolact.
Revista Biz a prezentat astăzi BrandRo, clasamentul celor mai puternice 50 de branduri românești, top realizat de Unlock Research.
„Ne bucurăm să vedem cum, de la an la an, avem branduri românești care devin tot mai puternice. Analiza pe care o facem de 12 ani alături de Unlock Market Research ne arată companiile și oamenii care știu cum să-și impună brandul în fața consumatorilor, dar și cât de importante sunt investițiile constante și strategice în branding. Doar așa poți ajunge printre cele mai puternice branduri românești.”
Marta Ușurelu, owner Biz
Cele mai puternice branduri românești
De 12 ani, Biz analizează cele mai puternice branduri românești și evoluția lor anuală. Ultimul an a evidențiat și mai mult importanța unui brand puternic, care a făcut diferența în fața consumatorilor. Este nevoie de branduri românești de excepție, care conduc la o economie puternică și solidă.
Potrivit analizei realizate de Unlock Research, dacă anul trecut nevoia principală a românilor era ca mărcile să îi susțină (însă nu doar funcțional, ci în special emoțional) anul acesta dinamica dintre ei și mărci este diferită: nu mai au nevoie ca mărcile să le acopere un minus ci vor ca acestea să le dea un plus.
„În acest moment consumatorii gândesc din ce în ce mai constructiv, iar mărcile ar trebui să capitalizeze această oportunitate. Mărcile românești pot încerca să se conecteze mai bine la realitatea oamenilor și să îi ajute să transforme ceea ce a fost inițial o pozitivitate forțată, într-un «normal». Să susțină și să amplifice această direcție constructivă, astfel încât să poată crește împreună mai departe.”
Alexandra Cojocaru, Quantitative Research Manager, Unlock Research
Top 50 cele mai puternice branduri românești este publicat integral în ediția de septembrie a revistei Biz. Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Partenerii care au susținut evenimentul BrandRo 2021 au fost Banca Transilvania, Farmec, Borsec și Arctic.
Metodologie
Studiul BrandRo măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.
Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.
Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă, care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz