Analize Opinii

Branding și conversie în era Instagram

9 oct. 2018 3 min

Branding și conversie în era Instagram

Reading Time: 3 minuteRuxandra Babici 1000În realitatea curentă, să aștepți consumatorul să vină spre tine este un lux, și încă unul costisitor. Brandurile trebuie să dezvolte strategic prezențe distincte acolo unde consumatorii se află deja. Instagram este acum rețeaua momentului, cu cea mai mare rată de creștere a bazei de utilizatori, iar prioritatea oricărui brand devine cultivarea unei relații cu audiența aici, cu obiectivul final de a converti urmăritorii. În ambasadori, cumpărători sau angajați. 

de Ruxandra Babici

Afacerea mea trebuie să fie prezentă pe Instagram? Este întrebarea pe care încă o ridică multe organizații, mai ales din zona B2B. Dacă vrei să comunici cu clienții tăi acolo unde sunt deja, să spui povestea brandului tău, să cultivi comunități interesate de ea, să vinzi, atunci DA ! Dezvoltarea unei prezențe în Instagram devine o prioritate. „Clienții mei țintă nu sunt pe platformă!”, spun mulți profesioniști. Însă Instagram demonstrează un potențial incredibil, cu peste 1 miliard de utilizatori activi în lume și peste 1 milion în România, iar utilizatorul mediu deschide Instagram de 32 de ori pe zi. Companiile care nu au dezvoltat o prezență aici riscă să nu fie vizibile pentru mulți dintre clienții sau candidații lor țintă. Iată de ce: oamenii utilizează, de obicei, canalul social media preferat ca motor de căutare.

Fie că dețineți o afacere mică sau una mare, un brand de lifestyle sau unul B2B, sunteți sau vreți să deveniți formatori de opinie, creați un profil de afaceri pe Instagram și promovați-l constant pentru a ajunge la clienții sau angajații țintă.

Prezintă produsele sau munca. Instagram este platforma optimă pentru a face brandul cunoscut unei audiențe noi. Privind mai departe de website sau chiar înlocuindu-l cu succes, contul Instagram are potențialul de a deveni un portofoliu interactiv, umanizat, viu. Pe lângă imaginile de produs, e necesar să construim povești pentru a obține emoții.

Spune povestea mărcii. În mediul curent, clienții optează tot mai des pentru mărci care au o semnificație socială, care se aliniază unui scop mai mare și care sprijină cauze în care publicul crede. Nu e vorba doar de ceea ce faci, ci de ce o faci.

Creează o afinitate cu marca, prezentând în Instagram moștenirea, valorile, povestea înființării, principii de alegere a ingredientelor, de instruire a echipei, interesele sau cauzele sociale pe care le susții etc.

Poziționează-te ca Angajator de Top. Companiile se confruntă astăzi cu o criză de talente, iar angajatorii au nevoie mai mult ca oricând să își consolideze un employer brand. Candidații nu mai sunt motivați doar de salariu, ci caută să facă parte dintr-o companie cu ale cărei valori rezonează.

Instagram este o oportunitate excelentă și sistematică de prezentare a culturii interne, reflectând evenimentele organizației, campaniile de CSR susținute, oportunitățile de dezvoltare oferite echipei, mediul de lucru sau chiar rolurile disponibile.

Extinde și mai mult reprezentarea mărcii tale prin transformarea angajaților în ambasadori de brand pe Instagram. Definește un hashtag care să poată fi preluat de angajați în postările personale. Câteva exemple de la mari angajatori sunt: #AccentureMoments sau #weareHPE.

Demonstrează beneficiile brandului prin intermediul conținutului generat de utilizator. Implică consumatorii în povestea mărcii încurajându-i să integreze produsele sau serviciile în postările personale și să folosească un hashtag specific. Folosirea acestui conținut și publicarea unor povești de succes, testimoniale, sau imagini despre folosirea produsului în viața de zi cu zi oferă dovada beneficiilor produsului și a experienței pozitive de consum.

Logo-ul uman. Fondatorul. Cheia în cultivarea unui brand veri­dic, autentic, creativ și emoțional este marca personală. Fondatorul, liderul, ”the human logo” are potențialul de a deveni elementul declanșator care determină conectare, putere de rezonanță cu audiența, și care transpune povestea de brand într-o manieră umanizată.

Astfel, în social media și specific în Instagram, orice antreprenor trebuie să devină marcă personală, și orice companie trebuie să aducă în prim-plan mai multe human logos. Cultivarea unei prezențe se referă la transpunerea tuturor acestor componente în mod sistematic, consecvent, strategic în Instagram și mereu având în vedere obiectivul de business și conversia. Deoarece succesul unei afaceri este determinat, de fapt, de cultivarea unei comunități loiale brandului tău.

Instagram, în cifre Bigtunaonline dreamstime xl 114353978Peste 1 miliard de utilizatori la nivel global (iunie 2018, sursa: Instagram)

25 milioane de conturi de business (sursa: Instagram)

1 milion utilizatori în România (martie 2018, sursa: ZeList Monitor)

80% dintre conturi urmăresc cel puțin un business (sursa: Instagram)

60% din utilizatori spun că au auzit prima oară de un produs sau serviciu prin Instagram.

(sursa: Instagram)

Credit foto: Dreamstime

Ruxandra Babici este consultant digital marketing și specialist HR corporate cu ex­periență în atragerea și retenția macroaudiențelor. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: