Noua conducere a COSR a initiat revitalizarea brandului in perspectiva prezentei la Olimpiada de la RIO 2016, iar implementarea noii identitati va incepe imediat dupa intoarcerea echipei de la Jocurile Europene Baku 2015.
Vechiul logo COSR a fost revitalizat intr-o forma moderna, iar aceasta identitate institutionala va fi completata de emblema Team Romania.
Analiza strategica a vizat mai multe aspecte si constrangeri ale brandului, cum ar fi rolul dual al COSR de exponent al Comitetului International Olimpic (CIO), supus Cartei Olimpice, si in acelasi timp acela de reprezentant al Romaniei in comunitatea sportiva internationala. Totodata, COSR trebuie sa raspunda aspiratiilor sportivilor, antrenorilor, federatiilor si asociatiilor sportive, sponsorilor si publicului larg. In plus, brandul nu poate fi cantonat intr-o dogma tipologica, fiind concomitent un brand de institutie (de ‘corporatie’), de franciza, de ideologie, de servicii—si nu in ultimul rand un pilon al brandului national.
In acest sens, principala decizie strategica a fost o solutie duala de identitate: logoul institutional, in armonie stricta cu constrangerile tehnice ale simbolurilor olimpice internationale, si un design de emblema pentru Team Romania, cu o libertate mai mare de a exprima spiritul national. Retorica brandului a fost construita in jurul credoului “O tara, un spirit, o echipa”.
Identitatea institutionala provine din revitalizarea vechiului logo COSR—si va fi folosita pe documentele oficiale, pe echipamentul sportiv si alte materiale de comunicare. Noul simbol este o redare moderna a steagului tricolor, sub forma unui podium sportiv al medaliatilor cu aur, argint si bronz; acest simbol este completat cu cuvantul ROMANIA si cu inelele olimpice, intr-o compozitie incadrata de conturul unei arene sportive.
A doua manifestare a identitatii este emblema Team Romania, destinata sa exprime intr-o nota nationala si exuberanta frumusetea, bucuria, jocul, prietenia si emotia celebrarii victoriei. Acest simbol consta in majuscula R—cuprinzand cuvintele ‘Team Romania’—intrepatrunsa cu litera O, alcatuita din semne tricolore inspirate de cusaturi si motive traditionale, intr-o interpretare vizuala a dansului horei. Emblema Team Romania va fi folosita pe materialele si echipamentul echipelor romanesti la competitiile olimpice, si in materialele de comunicare—cu o libertate de marketing mult mai mare decat logoul institutional. Multiplele manifestari ale acestei identitati vor alterna combinatiile cromatice ale tricolorului national.
În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare din România, TikTok își reafirmă angajamentul de a proteja integritatea procesului electoral și de…
PPC Renewables începe faza de construcție a trei noi parcuri eoliene în Grecia, cu o capacitate totală de aproximativ 100…
Xiaomi lanseaza în România noile Xiaomi Smart Band 9 Pro și Xiaomi Smart Band 9 Active, dispozitive portabile concepute pentru…
AROBS Engineering a început faza de testare a dispozitivelor prototip AlertBox, care conectează două rețele globale de sateliți (Starlink și…
Avon, unul dintre principalii jucători globali din industria frumuseții, își continuă angajamentul de a inova și inaugurează propriul concept store,…
Fondatorii Revolut, Nik Storonsky și Vlad Yatsenko, au făcut cunoscute vineri, pe scena evenimentului The Revolutionaries organizat la Londra, principalele…