Braiconf vinde terenul fabricii de la Brăila și investește într-un sediu nou
Reading Time: 2 minuteBraiconf, una dintre cele mai cunoscute companii românești din industria textilă, anunță că a luat decizia de a reloca fabrica de la Brăila, ca parte a unui amplu program de investiții în noua strategie a mărcii pe termen lung.
Noul sediu al fabricii Braiconf va rămâne în Brăila, iar managementul analizează două opțiuni: fie renovarea unei clădiri istorice, fie o construcție nouă pe un teren dintr-o zonă centrală, anunță compania, într-un comunicat de presă.
„Vremurile excepționale cer măsuri excepționale. Într-un an 2020 în care industria textilă a fost greu încercată și în care multe companii din sector fie și-au restrâns activitatea, fie au închis definitiv, Braiconf vrea să meargă mai departe și înțelege că în această industrie fie inovezi și creezi, fie închizi. Avem planuri pe termen lung care au ca scop profitabilitatea business-ului. Vrem să investim în clădiri, să avem spații de muncă frumoase, antrenante, în utilaje și echipamente, pentru a eficientiza toate procesele de producție. Decizia de a vinde terenul și actuala clădire a fabricii face parte din planul de extindere pe care ni l-am asumat în noua strategie a mărcii Braiconf și ne bucurăm de interesul pe care un jucător important precum Kaufland România l-a arătat acestei achiziții”, spune Silviu Dumitrache, Președinte Braiconf.
Sediul nou Braiconf, tot la Brăila
Noul sediu va fi tot în zona centrală a orașului, arată reprezentanții companiei. În acest moment, managementul companiei analizează fie posibilitatea de a renova o clădire istorică, ce permite activități de producție, și a o valorifica, fie achiziționarea unui teren în zona centrală care să permită construirea de la zero a noului sediu.
„Avem două opțiuni în acest moment și analizăm 4 clădiri istorice de producție și 4 loturi de teren în zona centrală. Ne-am dori foarte mult să reușim să renovăm una dintre aceste clădiri istorice, să o transformăm în noul sediu Braiconf și astfel să o redăm comunității, să o readucem la viață. Braiconf înseamnă tradiție, înseamnă istorie, dar și adaptare la prezent și simțim că s-ar potrivi să aducem o clădire istorică la viață și să completăm prin arhitectură tot ce simbolizează marca noastră. În prezent analizăm aceste opțiuni și, până la finalul lunii martie, vom lua o decizie”, mai spune Silviu Dumitrache.
Braiconf va supune aprobării acționarilor în cadrul AGA care va avea loc în data de 12 aprilie 2021 vânzarea terenului cu o suprafață de 10.000 mp, pe care se află fabrica actuală, către Kaufland România, la un preț de peste 7 milioane de euro. În cadrul aceleiași AGA a Braiconf, se va supune votului acționarilor și aprobarea unei investiții în valoare de aproape 9 milioane de euro pentru noul sediu al fabricii, clădire, utilaje, echipamente.
Relocarea fabricii Braiconf se va realiza în decurs de aproximativ doi ani, timp în care compania va efectua operațiuni paralele de pregătire a noului sediu și continuare a producției în actuala incintă. De asemenea, managementul companiei a declarat că nu va face disponibilizări odată cu această decizie de business, creșterea resursei umane și a remunerației fiind pe lista obiectivelor Braiconf.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz