Bosch, creștere puternică în România
Reading Time: 7 minuteBosch a încheiat anul fiscal 2017 cu vânzări consolidate în valoare de 1,9 miliarde de lei (416 milioane de euro) în România, ceea ce reprezintă o creștere de 26 de procente față de anul anterior. Vânzările totale nete de 4,2 miliarde de lei (931 milioane de euro), incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creștere anuală de aproximativ 57 de procente.
„România a devenit o piață din ce în ce mai importantă pentru Bosch în ultimii ani”, a declarat Mihai Boldijar, director general Robert Bosch SRL și reprezentant al Grupului Bosch în România, la conferința anuală de presă a companiei.„Bosch și-a menținut poziția solidă în România, având o creștere puternică în 2017, în ciuda climatului economic și politic dificil din țară”, a adăugat Boldijar.
Compania se așteaptă să continue dezvoltarea tuturor sectoarelor de activitate în anul 2018. „În primele trei luni, Bosch a reușit să obțină, din nou, o creștere semnificativă, cu două cifre, a vânzărilor”, a declarat Boldijar.
Numărul angajaților Bosch din România a ajuns la aproximativ 6.500, la 31 decembrie 2017, reprezentând o creștere anuală de 36 de procente. Este de așteptat ca acest număr să crească în 2018, mai ales în locaţiile din Cluj, Blaj și Timișoara.
Bosch își extinde activitățile de producție în România Bosch a investit în România aproximativ 453 milioane de lei (aproximativ 100 milioane de euro) în 2017, în special în dezvoltarea unităţilor de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj. Fabrica de componente auto electronice din Cluj și-a mărit capacitatea de producție și portofoliul de produse pentru a satisface cererea clienților. În această unitate de producție, Bosch fabrică, din 2014, printre altele, unități de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus, dar și sisteme electronice pentru siguranță, care sporesc siguranța rutieră și confortul șoferilor. În octombrie 2017, Bosch a inaugurat un Centru de Training în cadrul fabricii, dedicat pregătirii elevilor în sistemul de învăţământ dual, dar și dezvoltării profesionale continue a angajaților săi. Investiția în noua clădire, cu o suprafață de 4.400 de metri pătrați și cu săli de instruire moderne, se ridică la aproximativ șase milioane de euro.
„În primele trei luni, Bosch a reușit să obțină, din nou, o creștere semnificativă, cu două cifre, a vânzărilor”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentant al Grupului Bosch în România.
Unitatea de producție din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă a producției pe parcursul anului 2017, mai ales în sectorul de activitate Soluții de mobilitate. Datorită cererii mari, compania și-a mărit capacitatea de producție pentru componente auto de înaltă calitate, precum senzori de oxigen și componente pentru controlul transmisiei și se pregătește să adăuge noi produse în portofoliul său în 2018, cum ar fi senzori pentru emisiile de oxizi de azot. Din 2007, fabrica produce, de asemenea, componente pentru sectorul Tehnologie industrială și va continua să își consolideze poziția prin obținerea de noi proiecte în acest domeniu. Bosch a început anul acesta construcția unei noi clădiri de birouri în cadrul fabricii, aceasta urmând să fie inaugurată în 2019.
În plus, ca parte a angajamentului său față de România, Bosch a decis să își extindă activitățile de producție şi pentru sectorul Bunuri de larg consum.
BSH Electrocasnice a achiziționat recent un teren de 40 de hectare pentru construirea unei fabrici de mașini de spălat în Simeria. În următorii ani, compania va investi aproximativ 110 milioane de euro în acest proiect.
BSH va demara anul acesta construcția unei hale de producție, precum și a unui centru logistic și a unei clădiri de birouri. BSH Electrocasnice plănuiește să înceapă producția de mașini de spălat în Simeria în 2020. Din 2022, noua fabrică va avea o capacitate anuală de producție de peste un milion de mașini de spălat destinate pieței europene.
Dezvoltare puternică a activităților de cercetare și dezvoltare în România
Bosch și-a extins permanent activitățile de cercetare și dezvoltare în România începând cu 2013 și a demarat construcția propriului Centru de Inginerie la Cluj-Napoca anul acesta. Compania va investi aproximativ 25 milioane de euro în acest proiect. Noua clădire, care va avea o suprafață de aproximativ 17.000 de metri pătrați, va concentra, din 2019, activitățile desfășurate anterior în mai multe locații din Cluj. În prezent, aproximativ 400 de angajați își desfășoară activitatea în sediile Centrului de Inginerie din Cluj-Napoca. Centrul de R&D din Cluj dezvoltă produse de ultimă generaţie în ariile software, hardware și mecanică, precum și ingineria calităţii şi a fiabilităţii. Inginerii talentaţi din cadrul Bosch lucrează la soluții și tehnologii pentru viitor, cum ar fi conducerea conectată, electrificată și autonomă, care sporesc siguranța și confortul la volan și pot salva vieți, prevenind accidentele.
Creștere pentru divizia de servicii externalizate
2017 a fost un an cu o creștere importantă pentru Bosch Service Solutions din Timișoara, care oferă servicii de externalizare a proceselor de afaceri în 20 de limbi. Compania îşi consolidează poziția pe piața locală prin relocarea operațiunilor într-o clădire nouă de birouri în iulie 2018, unde Bosch a închiriat patru etaje cu o suprafață totală de 7.300 de metri pătrați și plănuieşte extinderea suprafeței închiriate în următorii ani. În plus, ca parte a angajamentului său pentru educație, Bosch a lansat anul acesta programul Junior Accounting în Timișoara, care îşi propune să pregătească până anul viitor peste 100 de cursanţi pentru o carieră în domeniul financiar-contabil.
În cadrul sectorului Soluții de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket s-a aliniat creșterii pieței în 2017. Având noi parteneri, Bosch a crescut rețeaua din România la peste 350 de service-uri auto. De asemenea, sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie a înregistrat o creștere pe parcursul ultimului an. Divizia Termotehnică din cadrul Bosch a continuat creșterea vânzărilor în 2017, înregistrând un succes deosebit mai ales cu centralele termice în condensare. În plus, sectorul Bunuri de larg consum a avut performanțe foarte bune în 2017. BSH Electrocasnice a continuat tendința ultimilor ani, înregistrând o creștere de două cifre și a depășit piața locală de electrocasnice mari și mici. În cei 18 ani de prezență pe piața din România, compania a vândut peste patru milioane de aparate electrocasnice. Și divizia Scule electrice a obținut o creștere puternică cu două cifre în 2017, mai ales pe piața sculelor profesionale, de bricolaj și de grădinărit, unde vânzările au crescut cu peste 30 de procente. Unul dintre factorii de creștere este conectivitatea sculelor electrice inteligente Bosch, de exemplu, telemetrele inteligente cu laser.
2.500 de zile de traininguri pentru angajați
Bosch continuă investițiile în dezvoltarea profesională a angajaților săi și în oferirea unui mediu optim de lucru conectat la tehnologia de ultimă oră. În 2017, compania a oferit personalului său peste 2.500 de zile de instruire în țară, iar 800 de angajați și-au dezvoltat competențele în sediile Bosch din afara țării. La Centrul de Training din Cluj, o echipă de specialiști dedicați va susține în 2018 peste 300 de sesiuni de instruire pentru dezvoltarea personală și profesională a angajaților Bosch. De asemenea, Grupul Bosch dezvoltă permanent în România programe care sprijină relația dintre educație și mediul economic. De exemplu, peste 400 de studenți și-au început carierele în cadrul unor programe specifice, la sediile Bosch din România. Mai mult, Bosch a lansat în 2017 un program de masterat în domeniul ingineriei electrice și un curs de conducere autonomă, derulate în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. Bosch este, de asemenea, un partener de încredere al şcolilor locale în proiectele de învățământ dual, începând din 2013. În prezent, peste 130 de elevi se pregătesc pentru carierele lor ca tehnicieni în electromecanică şi electronică, în fabricile Bosch din Blaj și Cluj. În plus, Bosch oferă sprijin financiar și mentorat tinerilor talentați prin proiecte educaționale ca „MindCoding”, o competiție de programare și algoritmică, sau „Kids in Tech”, care oferă acces la tehnologia digitală copiilor din 250 de cluburi IT din regiuni mai puțin dezvoltate ale țării.
Totodată, Bosch își extinde și activitățile de responsabilitate socială din România prin susținerea mai multor organizații caritabile și instituții sociale. Compania s-a implicat în peste 40 de acţiuni sociale în 2017 și și-a încurajat angajații să participe activ ca voluntari.
Climat economic dificil
Bosch dorește să continue creșterea pe parcursul anului 2018, în ciuda climatului economic dificil. După obținerea unor rezultate record în 2017, ținând cont și de riscurile economice și geopolitice, Grupul Bosch se așteaptă ca veniturile din vânzări să crească anul acesta cu 2 până la 3 procente. În primul trimestru, veniturile din vânzări generate de companie au fost la același nivel înalt cu cele obținute în anul anterior, fiind chiar cu 5 procente mai mari după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. „Compania noastră este de neegalat atunci când vine vorba despre îmbinarea într-un mod unic a expertizei vaste în domeniul conectivităţii cu industria şi cunoștințele ample despre produse. Aceasta este oferta unică de vânzări a Grupului Bosch”, a declarat Volkmar Denner, CEO Bosch, la conferința de presă anuală din Renningen, Germania. Denner consideră că îmbunătățirea calității vieții și contribuția la reducerea impactului asupra mediului și climei reprezintă puncte esențiale pe agenda Bosch: „Filosofia noastră «Tehnică pentru o viață» constituie motivaţia pentru dezvoltarea celor mai bune tehnologii pentru protejarea mediului. Dorim să asigurăm mobilitatea oamenilor și să îmbunătățim calitatea aerului”. Pentru a transforma în realitate viziunea unui trafic cu zero emisii, compania realizează investiții uriașe atât pentru a obține succes pe piața electromobilității, cât și pentru îmbunătățirea motoarelor cu combustie internă. Bosch a revoluționat tehnologia motoarelor diesel: cu ajutorul noii tehnologii, inginerii Bosch au reușit să reducă emisiile de oxizi de azot la o zecime din limita admisă de lege. În medie, autovehiculele de test echipate cu această tehnologie îmbunătățită au emisii mai mici de 13 mg de NOx pe kilometru, mult sub limita de 120 mg prevăzută începând cu 2020. „Motoarele diesel au un viitor. Vor rămâne în continuare soluții viabile de propulsie pentru autovehicule”, a declarat CEO-ul Bosch.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz