Bosch, creștere de 22% în România
Reading Time: 6 minuteBosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2016 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de lei (332 milioane de euro) în vânzări consolidate în România, înregistrând astfel o creștere de 22 de procente față de anul anterior.
Vânzările totale nete de 2,7 miliarde de lei (592 milioane de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere față de anul trecut de aproximativ 58 de procente.
“2016 a fost un an cu o creștere dinamică pentru Grupul Bosch în România, care continuă să fie o piață importantă pentru Bosch”, a spus Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România, la conferința anuală de presă a companiei din București.
“Ne așteptăm ca vânzările noastre să continue să crească, deoarece cautăm în permanență noi domenii de expansiune în toate sectoarele de activitate. În primul trimestru din 2017, compania noastră a atins din nou o creștere semnificativă, cu două cifre, a vânzărilor,” a adăugat Boldijar.
„Nu asistăm la schimbare, noi provocăm schimbarea”, a spus Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România.
Bosch numără în prezent aproximativ 4.800 de angajaţi în România – o creștere cu peste 50 de procente față de anul trecut, în acord cu dezvoltarea pozitivă a afacerii în ţară. Se preconizează o creștere și mai mare a acestui număr în 2017, mai ales pentru locațiile din Blaj, Cluj și Timișoara.
Investiții de 63 milioane de euro
Ca parte a angajamentului său solid față de România, Bosch a investit aproximativ 282 milioane de lei (63 milioane de euro) în 2016 – în special pentru continuarea dezvoltării locaţiilor de producție pentru Soluții de mobilitate și a activităților de cercetare și dezvoltare.
La fabrica de componente auto electronice din Jucu, Bosch produce, printre altele, unități electronice de control pentru asistență la condus şi unități electronice pentru siguranță, care oferă siguranță în trafic și crește confortul condusului. Pentru a răspunde cererii tot mai mari de dezvoltare profesională a angajaților talentaţi, Bosch construiește la fabrica din Jucu un Centru Multifuncțional. Acesta va fi dedicat în special formării elevilor în cadrul sistemului de învăţământ dual, dar și dezvoltării continue a angajaților Bosch. În plus, unitatea de producție din Blaj și-a mărit capacitatea de producție în 2016 în sectorul Soluții de mobilitate pentru senzori și componentele electronice pentru grupul motopropulsor.Fabrica din Blaj, care produce şi pentru sectorul Tehnologie industrială, va continua să își consolideze poziția în viitor, extinzându-și capacitatea de producție. În plus, Bosch planifică să investească în Blaj în următorii doi ani în construirea unui depozit nou și a unei clădiri suplimentare de birouri.
În calitate de furnizor de top şi utilizator al Industriei 4.0, Grupul Bosch investeşte şi în producţia conectată în România: Bosch operează deja 150 de proiecte de Idustrie 4.0 în fabricile proprii – în România, unitățile de producție de la Blaj și Jucu deja utilizează tehnologie de ultimă oră în procesul de producție. De exemplu, mașinile sunt echipate cu etichete NFC (Comunicare Câmp Proxim). Prin scanarea lor prin intermediul telefoanelor mobile standard, personalul de întreținere poate să verifice imediat disponibilitatea componentelor de schimb sau să acceseze documentația mașinii.
Extindere la Cluj
O altă investiţie importantă a fost noul laborator de la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, prevăzut cu tehnologie avansată pentru operațiuni hardware și mecanice, precum testarea și verificarea calității produselor. Momentan, sunt peste 170 de ingineri talentați în Cluj, care lucrează la teme strategice precum asistența la condus și conducerea automatizată, soluţii pentru Internetul lucrurilor și dispozitive conectate. De exemplu, sistemele de asistență la condus sunt precursoarele conducerii automatizate și pot preveni accidente, crescând siguranța și confortul în timpul condusului. Centrul de Inginerie din Cluj intenționează să își extindă operațiunile în România în următorii doi ani.
Toate sectoarele de activitate ale companiei au contribuit la dezvoltarea pozitivă în 2016 în România. În sectorul de activitate Soluții de mobilitate, divizia Piese auto şi echipamente de service a înregistrat o nou record de vânzări, pentru al treilea an consecutiv, în toate segmentele de produse: piese de schimb, echipamente de diagnoză și acumulatori. Având noi parteneri, rețeaua Bosch a crescut la 328 de service-uri, fiind cea mai extinsă rețea independentă de service-uri auto din România. În același timp, sectorul Tehnologie pentru construcții și energie a înregistrat o dezvoltare pozitivă anul trecut. Divizia de Termotehnică a continuat creșterea vânzărilor pe toate segmentele de produse în 2016 și s-a bucurat de succes în special în ceea ce privește centralele termice în condensare. În plus, sectorul Bunuri de larg consum s-a prezentat foarte bine anul trecut. Afacerea cu aparate electrocasnice a înregistrat din nou o creștere cu două cifre în 2016, depășind piața locală. În cei 17 ani pe piața locală, BSH Electrocasnice a livrat familiilor din România 3,7 milioane de electrocasnice. În acest an, prin lansarea de noi produse, precum plitele pe gaz cu tehnologie FlameSelect, pentru o ajustare precisă a flăcării, sau robotul de bucătărie OptiMum, cu cântar integrat și temporizator, compania preconizează o creștere a cifrei de afaceri cu două cifre pe piața din România. Divizia Scule Electrice a înregistrat, de asemenea, o creștere cu două cifre în anul 2016, în special în segmentul sculelor profesionale. De anul trecut, sculele Bosch sunt disponibile și în marile lanțuri de magazine. Divizia a obținut rezultate excelente și în segmentul sculelor de grădinărit și al telemetrelor inteligente cu laser, unde vânzările au crescut cu peste 30 de procente.
Creștere de două cifre și la Timișoara
Bosch Service Solutions din Timișoara a înregistrat, de asemenea, o creștere cu două cifre în 2016, fiind principala locație din Europa ce oferă servicii externalizate pentru Grupul Bosch. Diversitatea lingvistică reprezintă unul din atuurile importante ale locaţiei, care oferă servicii în 20 de limbi de circulaţie internaţională. Prezentă pe piața din România din 2007, compania sărbătorește în acest an un deceniu de activitate.
Bosch investește în dezvoltarea profesională a angajaților săi și în asigurarea unor condiții optime de muncă. Compania oferă angajaților săi diverse beneficii, precum program de lucru flexibil, posibilitatea de a lucra de acasă, acces la activități sportive sau servicii medicale. Compania încurajează o cultură organizațională deschisă, bazată pe colaborare și creativitate. Pentru a sprijini această viziune, Bosch a început implementarea „condițiilor de muncă inspiraţionale” în locațiile sale din România. În plus, Bosch a oferit angajaților săi în 2016 peste 2.500 de zile de instruire în țară. Aproximativ 500 de angajați au avut ocazia să-și extindă competențele în locații Bosch internaționale.
Totodată, Bosch are mai multe parteneraite în sfera învpțământului dual. De exemplu, Bosch România este un partener de încredere al școlilor locale în cadrul proiectului de sistem educaţional dual, începând cu anul 2013. În prezent, peste 120 de elevi din licee și școli profesionale se pregătesc pentru carierele lor ca tehnicieni în fabricile Bosch din Blaj și Jucu. În plus, fabrica Bosch din Jucu a donat anul trecut echipament tehnic în valoare de 296,000 de lei (66,000 de euro) liceelor sale partenere din Cluj. Bosch susține, de asemenea, dezvoltarea educației universitare din România. Centrul de Inginerie din Cluj se află în prezent în discuții avansate cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca pentru a iniția un program de masterat cu o programă înnoită şi stagii de practică. În plus, un total de 350 de studenți și-au început carierele în programe specifice dezvoltate în locaţiile Bosch din România. În același timp, compania susține mai multe organizații caritabile în activitățile lor sustenabile pentru oameni aflaţi la nevoie, comunități locale și mediu. Campania de responsabilitate socială, intitulată „Donează un zâmbet”, a încurajat angajații să se implice și ei în proiecte sociale.
Focus pe mobilitate și conectivitate
Pentru 2017, ţinând cont de previziunile economice modeste și de incertitudinea geopolitică, Bosch urmărește să atingă o creștere a vânzărilor cu trei până la cinci procente. Și, în pofida investițiilor inițiale solide pentru asigurarea viitorului companiei, rezultatul este planificat să crească. “Succesul afacerii de azi ne permite modelarea lumii de mâine,” a spus Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Bosch. “În calitate de lider în inovaţii, modelăm și generăm transformarea,” a adăugat Denner.
Punctele principale ale acestei transformări sunt reprezentate de schimbări în sfera mobilității și conectivitatea IoT. Până în 2020, toate produsele electronice Bosch noi vor prezenta conectivitate. Cheia către acest pas este inteligența artificială (AI). În următorii cinci ani, Bosch va investi 300 de milioane de euro în propriul centru pentru inteligență artificială.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz