Categories: CompaniiStiri

Bosch – crestere cu doua cifre in Romania

Reading Time: 4 minute

Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a incheiat anul fiscal 2015 cu o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de lei (272 milioane de euro) in vanzari consolidate in Romania. Achizitia completa a doua foste joint-venture detinute in parti egale, BSH Hausgeräte GmbH si Robert Bosch Automotive Steering GmbH, a crescut vanzarile cu 30 procente.

Bosch a inregistrat şi o puternica creştere operationala: calculate pe o baza comparabila, vanzarile pe piata locala au crescut cu 12 procente. Vanzarile totale nete de 1,7 miliarde de lei (375 milioane de euro) in Romania, inclusiv vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au crescut fata de anul trecut cu aproape 50 de procente. „Multumita produselor noastre inovatoare si serviciilor orientate catre clienti, am reusit sa continuam cu succes tendinta noastra de crestere in anul 2015”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch in Romania.

 In mediul competitiv de piata al primului trimestru din 2016, afacerile companiei au evoluat, din nou, foarte bine, a aratat reprezentantul Bosh.

„Pentru anul 2016 ne asteptam, in continuare, la o crestere puternica in Romania, in toate sectoarele noastre de activitate”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch in Romania.

Numarul angajatilor Bosch in Romania in anul 2015 a fost de aproximativ 3.200, o crestere de peste 30 de procente fata de anul trecut. Se preconizeaza o crestere semnificativa a numarului de angajati, la un nivel similar, in cursul anului 2016, mai ales pentru locatiile din Blaj, Cluj si Timisoara.

Bosch extinde productia şi activitatile de cercetare-dezvoltare

Grupul Bosch a investit aproximativ 178 milioane lei (40 de milioane euro) in Romania in 2015 si planifica investitii suplimentare in anul curent, in special pentru continuarea dezvoltarii locatiilor de productie pentru Solutii de mobilitate. Capacitatea in crestere si operatiunile in expansiune ale fabricilor Bosch din Blaj si Cluj, precum si extinderea activitatilor de R&D consolideaza prezenta companiei şi potentialul constant de creştere in Romania.

Locatia din Jucu si-a triplat productia de la inaugurarea in anul 2014. In aceasta fabrica, Bosch produce, printre altele, unitati electronice de control pentru asistenta la condus şi unitati electronice pentru siguranta, pentru clienti globali din industria auto. In 2015 si 2016, fabrica de componente auto din Jucu a adaugat produse noi in portofoliul propriu, inclusiv componente pentru airbaguri şi sisteme de asistenta la parcare pentru un plus de siguranta si confort.

In Blaj, divizia Solutii de mobilitate a inceput productia de componente de grup motopropulsor la finalul anului 2015 si preconizeaza o crestere puternica a productiei in 2016, prin extinderea proiectelor existente.

Romania devine, de asemenea, o parte importanta a retelei globale de cercetare-dezvoltare Bosch.

Centrul de inginerie din Cluj, infiintat in 2012 si extins cu un nou sediu modern in 2015, dezvolta tehnologii ale viitorului in colaborare cu parteneri internationali si locali. Aici, peste 100 de tineri ingineri talentati se concentreaza pe domenii precum conectivitatea, industria conectata – cunoscuta şi sub numele de Industria 4.0, energia regenerabila si conducerea automatizata si efectueaza, de asemenea, o gama larga de teste si analize.

Cand vine vorba de Industria 4.0, Bosch este un utilizator si un furnizor de top care ofera un spectru larg de solutii in domeniul tehnologiei de actionare şi automatizare, precum si senzori si software. Centrul de inginerie din Cluj a inceput recent sa lucreze şi la solutii pentru Industria 4.0, cu scopul de a impulsiona schimbari strategice in mediul de productie. In unitatile de productie din Cluj si Blaj, Bosch implementeaza treptat solutii ale Industriei 4.0 pentru a-si creşte competitivitatea, de exemplu printr-o mentenanta predictiva şi mai rapida.

Crestere prin produse si servicii inovatoare

In 2015, toate sectoarele de activitate ale Bosch au contribuit la cresterea cu doua cifre a cifrei de afaceri: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru constructii şi energie. Multumita produselor si serviciilor de inalta calitate, divizia Piese auto şi echipamente de service a inregistrat in anul 2015 un nou record de vanzari in Romania.

Unul dintre factorii de crestere a fost dezvoltarea conceptelor sale de service auto, Bosch Service si Auto Crew. Cu 56 de noi parteneri, reteaua Bosch a ajuns la 300 de service-uri, fiind cea mai extinsa retea independenta de service-uri auto din Romania.

In acelasi timp, ca urmare a dezvoltarii pozitive a pietei de constructii, divizia Termotehnica a inregistrat o crestere semnificativa a cifrei de afaceri in toate segmentele de produse. Avand in vedere cerintele directivei europene privind eficienta energetica (ErP), intrata in vigoare la finalul anului trecut, divizia Termotehnica s-a bucurat de succes mai ales cu centralele termice murale in condensare.

In plus, divizia de Aparate electrocasnice, prezenta pe piata locala de 16 ani, a inregistrat o crestere de doua cifre in anul 2015. BSH Electrocasnice a depasit piata locala de electrocasnice si a consolidat in mod semnificativ pozitia sa competitiva. De asemenea, anul trecut, BSH a castigat premiul Trusted Brand pentru electrocasnicele de bucatarie in Romania, pentru brandul Bosch. In anul 2016, prin continuarea investitiilor in canale specializate de distributie si lansarea de produse noi, precum aparatele frigorifice No Frost cu sistemul VitaFresh, care pastreaza alimente proaspete, de pana la de trei ori mai mult, sau masinile de spalat rufe cu Active Oxygen, pentru rezultate curate din punct de vedere igienic la temperaturi joase de spalare, compania se asteapta la o crestere cu doua cifre a vanzarilor pe piata din Romania.

Divizia Scule Electrice a inregistrat, de asemenea, o crestere cu doua cifre in anul 2015, in special in segmentul sculelor profesionale, in cazul carora vanzarile au crescut cu peste 25 de procente. Printr-o campanie media integrata, divizia a obtinut rezultate excelente si in segmentul telemetrelor inteligente cu laser DIY. Ca parte din strategia Bosch pentru conectivitate crescuta, un numar mare de aplicatii pentru smartphone-uri si tablete este disponibil pentru utilizatori, spre exemplu GISMeasure & Document, Floorplan or PLR Measure & Go. Aceste aplicatii ajuta consumatorii atunci cand documenteaza si opereaza cu rezultatele masurate.

Oana Voinea

Recent Posts

Zalando: Românii se așteaptă la o experiență de cumpărături personalizată și inovatoare

Consumatorii români caută din ce în ce mai mult o experiență de cumpărături online mai bogată, personalizată și inovatoare atunci…

18 minute ago

Originalitatea și conexiunea umană în mediul digital

Internetics, festival de tradiție organizat de The Institute încă din 2001, a devenit o scenă de referință pentru performanțele și…

49 de minute ago

Angela Galeța, Fundația Vodafone România: „O cifră care doare foarte mult este că doar 4% dintre români intervin să oprească un caz de violență domestică”

Angela Galeța, director al Fundației Vodafone România a vorbit, pe scena Zilelor Biz, la conferința de sustenabilitate din data de…

57 de minute ago

Compania ce se va ocupa de realizarea Coridorului Verde din Marea Neagră se va lansa în următoarea lună

România alături de Azerbaidjan, Georgia și Ungaria lucrează la realizarea unui Coridor Verde, care va conecta energetic Marea Caspica cu…

2 ore ago

Toate companiile au raportat că au crescut salariile în acest an

Toate companiile au raportat majorări salariale în acest an, iar procentul de creştere estimat pentru anul viitor este de aproximativ…

2 ore ago

UNTOLD face târguri de Crăciun la București și Cluj-Napoca

Târgurile de Crăciun din București și Cluj-Napoca vor purta și anul acesta semnătura UNTOLD Universe. Asta se traduce prin strălucire,…

3 ore ago